Gå til innhold

Wankel prosjekt

Ranger emnet


RESERN

Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvis meg en PP, hvor tomgangen er på 5000, utenfor eller på gata så tier jeg...

 

Føler ikke behovet for å vise deg noe som helst. Og når ble det 5000rpm? Jeg skrev 4-5000, og siden jeg ikke har en audio-basert super turteller i hodet, så kan det fort være at de jager opp og ned mellom 2000 og 3800, ikke 2500 til 4500. Går stygt gjør de uansett når det blir snakk om MYE effekt.

Og tie gjør du jo ser jeg. Svar heller på spørsmålene jeg skrev.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så teite dere er.. Greit at det virker meget usannsynelig, men la nå fyr'n få prøve og vise at han skal dette her da? Han får vel veldig lyst til og fortsette det han har begynt på når alle sier at dette går aldri i verden som gatebil osv osv?

 

Lykke til, skal følge med! Kan bli bra! ;)

Nå - '92 VW Vento VR6

[x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v

[x] - '90 VW Golf II GTi G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke 900hk er utenkelig med en stor streetport. Det har vært tatt ut 600 med streetporta 13B i USA. GT42'en burde klare det greit. Uansett skal du nok slite litt med å få ut den effekten da, men det bør være mulig.

 

Ang tomgang på PP motorer så ligger de vel på rundt 2000 rpm med gasser. Registeret begynner på 4000 og slutter rundt 10-11000. Med et skikkelig innsprut så klarer man å dra tomgangen ned til 12-1300 rpm og det bør ikke være noe problem å ta en tur på supern med'n.

brap-brap-brap

 

1984 Mazda 929

1980 Mazda RX-7

1976 Mazda 818 De Luxe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har ikke lyst å gi en teknisk forklaring over delelisten du har tenkt å bruke?

 

Noen ovenfor nevnte viper bakaksling, men hvilken girkasse skal du ha for 900hk?

Hvilken clutch? Svinghjul?

 

Hvor brede felger/dekk skal du ha, samt dekkdimmensjon?

Hvilken utveksling skal du ha på bakakselen din?

 

Som nevnt ovenfor: racetrimmede motorer er ikke noe gøy å kjøre i vanlig hverdagstrafikk, samme gjelder race-girkasser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier bare en ting jeg sombrero :eddie :driving :respect og thumpsup thumpsup den motoren er bare en av de absolutt grommeste motorene jeg kan tenke meg.. lå i går og drømte om å få tak i en slik motor.. for å hive den ned i en BMW E36.. men det var de penga..hehe. Uansett.. lykke til.. detta her blir sikkert grisefett :cool:

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:pics

Gi oss noen bilder! Har nesten litt vanskelig for å tro at du kommer til å gjennomføre dette prosjektet... Men for all del, er bare bra om jeg skulle ta feil..

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt info.

 

 

Motoren det bygges på er en "D series" motor.

 

900Hk skulle ikke være noe problem når man tenker på at Simtech har tatt ut 505Hk av en 12a, dvs 1146ccm. Video Og da var heller ikke allt helt optimalt.

 

Regner man litt på den så kommer man fram til --->

505Hk / 1146ccm = ca 0.44Hk pr. ccm.

 

En 3rotor er på 1962ccm, dvs, 1962ccm x 0.44Hk pr. ccm. = 863Hk

 

I tillegg er portene i en 20b "3rotor" mye bedre utgangspunkt enn i en 12a

 

Når vi snakker om kjørbarhet så vet de fleste med turbomotor at før ladetrykk er motoren snill som ett lam. Så er nok ikke no problem å stikke seg en tur på butikken selv om man har 900+Hk på fullt trykk.

 

 

 

EDIT.

Hvis man leter litt rundt så finner man også 4rotorer som yter 580Hk UTEN turbo, disse er bygd opp av 12a deler så disse er på 2292ccm. Og ja, de er bygd for gatebruk!

 

 

 

Asbjørn

avals@simtechracing.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sletta den gamle tråden pga mye useriøs dritt notin

Håper denne bli bedre,kommer bilder i kveld men ikke av bila, sparsom me detalier der.. skal legge ut mere og mere bilder etterhvert..

 

va veit vel egentlig noen når alle veit alt og ingen veit hva men mene ska de :naaaws

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke alle detal selv enda, holder på og sette sammen ei liste over det jeg skal bruke , men den forandrer seg daglig..

Bestandig noe nytt,mere gromt som må vurderes sombrero

 

Bila står helt ribba,rustsveisa vel gjenstår mye sveising før spakkel og lakk ska skal bruke en mild himmelblå perl med enten litt lilla i ell ikke.

tenkte bruke understell fra en E30 m3 alpina, når jeg finner en og importere, som sagt er ikke helt enig med meg selv enda men jobbe med saken..hehe notin

motoren skal medium trimmes men alt blir lagt opp for race. bruke orginalt innsug, skal høyglans poleres BLING BLING :google + mye anet snacks..

datasprut

skal komme med en del info om motoren men noe vil nok bare noen vite..

 

Er enige med mange om at jeg ikke helt veit ka æ får ell hva blabla

men det er KUNN FOR MIN EGEN DEL, ville bare kombinere mine 2lidenskaper

Wankel og Bmw. så litt hjelp og støtte + seriøse tips s, er jeg veldig takknem for :)

 

RESERN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg venter på bilder jeg........... av viper bakstilling......

har ikke kjøpt inn bakstilling enda alacocaina

 

prøvde laste opp bilder av motor og div i går, men må forminske de til under 1mb. det er ikke så fryktelig lenge sia jeg begynte på dette prosj, har kosta meg ganske mye,mere bli det.. på sjåførlønn går det ikke så fort som jeg vil :respect

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har ikke lyst å gi en teknisk forklaring over delelisten du har tenkt å bruke?

 

Noen ovenfor nevnte viper bakaksling, men hvilken girkasse skal du ha for 900hk?

Hvilken clutch? Svinghjul?

 

Hvor brede felger/dekk skal du ha, samt dekkdimmensjon?

Hvilken utveksling skal du ha på bakakselen din?

 

Som nevnt ovenfor: racetrimmede motorer er ikke noe gøy å kjøre i vanlig hverdagstrafikk, samme gjelder race-girkasser!

 

kommer vel litt med mere teknisk senere, motor vil ligge på ca 300 hk til vanlig bruk 0.2-0.3 i turbotrykk sombrero dette er ingen problemer. heller ikke tomgangen ska bli det største probl, wankel er rått :google

Skal bruke 2poppoffer og en stooor wg, spesialtilpassa eksosmani,

raceveiv- da orginal er berykta for å ha litt kast ell lett få det, racebolts,studs, rotorene skal freses om og sette i en anen type apexer (samma som stempelringer på en motor) setter inn 2delte istedet for 3delt org- skal jo tåle mye juling yodude

bakstilling og girkassa bli kjøpt inn i løpet av høsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår