Gå til innhold

Road Runner Superbird & Charger Daytona

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har vært flere tråder om dette før.Konklusjonen ble vel at det finne to grønne og en rød i Norge.Den ene grønne er Hemibil mens de andre er 440 -4

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterilig ting i filmen Joe Dirt, han raller jo rundt i en skranglete superbird, og vil ha hemien sin på veien.. Hvis det er en ekte superbird er den vel mest sannsynlig verdt mer enn den hemicabben, selv i skranglete stand? Nei, nå skal jeg se vanishing point.. Mmmm

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 426hemi

To grønne og en oransj:

Alle tre har automat, og den ene grønne er en original hemi-bil med rattgir(!) og soffa. Han som eier den bor litt utafor Oslo, mens den som ble nevnt i horten, ikke er en superbird-kopi, fordi den andre grønne holder til i horten.

Såvidt jeg har hørt lagres den ute om vinteren og greier, han som eier den nå har latt den forfalle skikkelig.

Stemmer at de to andre er 440-4bbl.

Alle tre har vært i landet i mange år.

Det finnes ikke Daytona-chargere i norge,og det har aldri vært slike biler her heller tror jeg.

Det har heller aldri vært noen andre superbirder her i landet etter min kunskap, dvs ingen har "forsvunnet" til USA igjen.

MEn se for all del

http://www.hemicuda.no/superbird.php

hvis du er interessert i mye mer info om hemi-bilen.

Joe dirt kjører daytona charger, det ser man på særlig på baklysene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 426hemi

Men hva mener du med drøyt?

Designen?

Jeg synes det er gromme biler. Superbirden er litt styggpen men...

En helt annen sak er verdien på akkurat de to bilene du la ut bilde av, særlig Chargeren i og med at den er matching numbers (originalt drivverk), og original 426 hemi, med manuell. I tillegg har den R/T SE option, som gjør den til en av 13 lagd med denne option og hemi= DYR

Superbirden er faktisk litt vanligere, tror det ble levert litt over 20 stk med hemi og, rattgir og "soffa".

Men totalt sett er superbirden mer sjelden, ble lagd 1920stk ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår