Gå til innhold

Per Eklund med ny Rally-Cross bil

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Det sitter orginalt på min 94 mod Celica GT-4 Gr.p A jo :D

 

heheheh, så bra!!

 

Meeen, på den annen side, så er jo ikke en gr.a bil en "orginal" bil da, er en viss forskjell på en escort cosworht og hafsengen sin escort cosworht, right? ;-)

---------------------------------------------------

Min prosjekt tråd :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sitter en høytempratur ventil i andre enden av de røra og den forsyner eksosen med oksygen når gass spjeldet er stengt, dermed kan man brenne mye fuel i turboen og holde HØYT ladetrykk uten å gi gass.

 

En avansert variant av antilag er kortversjonen altså!

 

Hvor hentes lufta fra da ? Etter kompressordelen ?

Er det ekstra bensindyser før disse rørene eller må den ha bensin fra orginaldysene ?

Det skal være godt sveisearbeid for å få til alle de røra på eksossiden uten at det sprekker over tid. Mye ekspansjon ut å går.

 

Dette må jo være den ultimate slædde herje bilen. Gatebil burde invitere noen av disse kara til å ha oppvisnigsløp i stedet for mye annet skrot som får egne heat (shortcar mm.)

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor hentes lufta fra da ? Etter kompressordelen ?

Er det ekstra bensindyser før disse rørene eller må den ha bensin fra orginaldysene ?

Det skal være godt sveisearbeid for å få til alle de røra på eksossiden uten at det sprekker over tid. Mye ekspansjon ut å går.

 

Dette må jo være den ultimate slædde herje bilen. Gatebil burde invitere noen av disse kara til å ha oppvisnigsløp i stedet for mye annet skrot som får egne heat (shortcar mm.)

 

Lufta hentes der du vil egentlig, men man pleier å bruke "overskudds" luft fra trykksiden.

Ikke ekstra dyser,det legges på noe ekstra fuel etter gassoppslepp/stengt gassspjeld,så senker man tenninga såpass mye at den tenner mens eksosventilene står åpen, man tilfører luft og vips har man en "jetmotor" i turboen. generer mye varme såklart og komponentne som trengs i denne sammenhengen er ikke de du finner på salg... ;-)

Men du får jo også betalt i form av massivt ladetrykk uten at motoren har turtall/belastning...!

 

Manifoldene er somregel tigga i inconel og da er det ikke så stort problem med utvidelse i matrialene!

 

:-)

---------------------------------------------------

Min prosjekt tråd :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heheheh, så bra!!

 

Meeen, på den annen side, så er jo ikke en gr.a bil en "orginal" bil da, er en viss forskjell på en escort cosworht og hafsengen sin escort cosworht, right? ;-)

 

 

En Gr A bil i rally er en bil som deles inn i flere klasser. Den råeste Gr. A8.

Å hafsengen sin escort var vell en av de første WRC bilene som kom ut viss jeg ikke husker feil

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Gr A bil i rally er en bil som deles inn i flere klasser. Den råeste Gr. A8.

Å hafsengen sin escort var vell en av de første WRC bilene som kom ut viss jeg ikke husker feil

 

 

Og ditt poeng er/hva prøver du å tilføye diskusjonen...???

 

At det er normalt at std biler har en ARV ventil som standard??

---------------------------------------------------

Min prosjekt tråd :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ditt poeng er/hva prøver du å tilføye diskusjonen...???

 

At det er normalt at std biler har en ARV ventil som standard??

 

 

Standardbiler?

 

Skjønner ikke hva du snakker om. En Gr. A bil er som oftest trimmet/modifisert

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standardbiler?

 

Skjønner ikke hva du snakker om. En Gr. A bil er som oftest trimmet/modifisert

 

Vel, da må du lese hele tråden, så skjønner du hva jeg snakker om. ;-)

---------------------------------------------------

Min prosjekt tråd :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen min er akuratt slik den ble levert fra toyota men det er vel en sånn homologiserings model :)

 

PS: ECU må skiftes/moddes for at dette skal funke på min bil men allt sitter der og er heelt orginalt :D

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen min er akuratt slik den ble levert fra toyota men det er vel en sånn homologiserings model :)

 

PS: ECU må skiftes/moddes for at dette skal funke på min bil men allt sitter der og er heelt orginalt :D

 

Stilig! er nok en homogoliserings spesial det der ja! Er det den du nevnte for meg i tlf forrige dagen vi snakka? :-)

 

Hvem årsmodell er det? Husker jo at toyota ble utestengt noen år fra wrc pga juks.. var det etter den modellen du har de ble busta?

---------------------------------------------------

Min prosjekt tråd :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen min er akuratt slik den ble levert fra toyota men det er vel en sånn homologiserings model :)

 

PS: ECU må skiftes/moddes for at dette skal funke på min bil men allt sitter der og er heelt orginalt :D

 

 

er det no trd opplegg da eller?

- Mazda Mx-5 '99 | Suzuki Swift GTi '87 |

[X] Volvo 360 GL x 2 | Nissan Bluebird 2.0 SLX | Opæl Kadett D (for Dritt) |

|TeamSideways|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig! er nok en homogoliserings spesial det der ja! Er det den du nevnte for meg i tlf forrige dagen vi snakka? :-)

 

Hvem årsmodell er det? Husker jo at toyota ble utestengt noen år fra wrc pga juks.. var det etter den modellen du har de ble busta?

 

De ble utestengt da det enda var Gr. A grunnet juks med restriktoren.

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde giddet og lest Quicksilvers signatur ville du sett at hans er en '94. Og hadde du visst at Toyota blei diska pga. restriktoren, hadde du vel visst at det ikke het WRC den gangen også kanskje...? Og, Jups, det var i '95, hvilket for deg bare hadde vært et google-søk unna...

 

Og jah, jeg har en skarp, men humoristisk tone :)

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde giddet og lest Quicksilvers signatur ville du sett at hans er en '94. Og hadde du visst at Toyota blei diska pga. restriktoren, hadde du vel visst at det ikke het WRC den gangen også kanskje...? Og, Jups, det var i '95, hvilket for deg bare hadde vært et google-søk unna...

 

Og jah, jeg har en skarp, men humoristisk tone :)

 

02 Mod Supra "Quicksilver" sølv Hardtop Tiptronic Twin turbo

00 Mod Supra Street Drag projekt 2005/2006

95 Mod Supra Sølv NA 5 Speed

98 Mod Supra Rød Hardtop 6 Speed Twin turbo

94 Mod Supra Hvit Hardtop 6 Speed Twin turbo

93 Mod Supra Svart Hardtop

94 Mod Celica GT-4 Grp A. Rød LHD

96 Mod EVO IV

02 Mod Silvia S15

93 Mod Skyline GTS25T

93 Mod Skyline GTS25 Type M "GTR look"

94 Mod Skyline GTS25T Sedan

92 og 93 Mod Soarer GT Svart og en hvit

93 Mod Aristo 3L TT

 

 

er det rart jeg ikke gidder det!! er jo like lang som rulleteksten etter fjernsynsteateret på nrk jo!! :-P

 

Hehe, jeg ser opp til dere som orker å skrive historiebøker med petimeteroppsett på alle detaljer.

 

Hvis du skulle tippe, TROR du jeg viste at det ikke het wrc den gangen??

Jeg er 30 år og har trimma biler de siste 10, bare som et clue lissom.. ;-)

 

Og hadde jeg vist at de fuska med restriktoren den gangen wrc het bare het rally vm, så hadde jeg også vist at de var ganske smarte de toyta folka, for de hadde nemlig fiksa den cheaten på restriktoren slik at når du demonterte den så "ramla" delen som kunne avsløre dem ut, rett ned slik at de vanskelig kunne røpes. Men jeg kan jo ikke såå mye om dette så jeg overlater det til dere andre som legger all ære, street-cred og arven i å få alle detaljer riktig , sånn bortsett fra å bruke x antall poster på å svare på det LILLE jeg faktisk lurer på!

 

Men fint, da var det i 95, og DET huska jeg ikke.

 

Tonen min kan være en smule sarkastisk den og, men stort sett er jeg en ganske så hyggelig kar.. ;-)

---------------------------------------------------

Min prosjekt tråd :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår