Gå til innhold

Erfaring med motorbytte hos BT? Legg ut info, papirer o.l som trengs her?

Ranger emnet


Kennet

Anbefalte innlegg

Da var det min tur til å dra til biltilsynet, for å ta Eu-kontroll og motorbyttegodkjenning. (Var så heldig at jeg fikk 18 mai, 08:30, en god times kjøring UTEN kø herfra, blir fint doh ) Skal godkjenne fra en B230F til 230ET. har også trimchip på den.

 

Så i den forbindelse, så lurte jeg på om dere som har bytta motor i 240n deres og vært å fått det godkjent, kunne lagt ut spørsmålene dere fikk, papirene dere hadde med og litt info om hvordan det foregikk mens dere var der, sånn at det blir lettere og mer oversiktelig for oss andre som skal gjøre det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk godkjent B230FT motor i min 240 hos BT for litt siden.

 

Vet at godkjente produktendringer ligger på nettet, men det ser mye bedre ut med dokumentasjon som har stempel og signatur fra Volvo personbiler A/S. Da blir det mye lettere for smurfen på BT å godkjenne motorbyttet.

 

Tok kontakt med Torp hos Volvo (tlf 66 81 85 00. Faks: 66 81 85 22). Ba om å få et skriv på hvor mange hk og nm som FT-motoren var god for. Fakset kopi av vognkortet mitt slik at han skrev inn chassinr på dokumentet. Fikk dokumentasjonen i posten etter to dager. Fin service !!!

 

Ellers er det bare sørge for at det ser ryddig og pent ut i motorrommet. Han som godkjente min bil var av den gamle sorten som røsket og slet i alt han så. Bare sørg for at alt sitter fast...

 

Lykke til den 18. mai !!!

Gjør som Ford - kjøp Volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

butcher, ka som står under "auflage" og "hinweise"? på norsk helst, eg og har papirene på tysk ;)

jeg vet faktisk ikke..

hehe.. skulle fulgt bedre med i tysken på videregående!! :p

regner med det står at man må ha papirer på hjulstilling.

 

står noe med demper der også.. sportslig demper? hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår