Gå til innhold

Kjente feil på BMW 320/325 E36 (92-99)?

Ranger emnet


Gjest BilDilla

Anbefalte innlegg

Gjest BilDilla

Har en kompis som har tenkt å kjøpe BMW 320/325 E36. Kva er kjente feil og manglar på desse bilane? Er det spesielle ting man må tenke på?

 

Nokon som har tips/erfaringar? Kva vil dere anbefale av 325 og 320 (m. begrunnelse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsikringa er vel ganske dyr.

forbruket er vel ikke så stor forskjell på 320 og 325.

 

Rust er vel et problem, mange sier at det ikke er det, men jeg har ennå til gode å se en e36 helt uten rust:)

 

Spes bagasjelokket i hjørnene, under bagasjelokket og under lista ved bagasjelokket, hjulbuene.

 

skal prøve å skrive noe mere seinere, men nå kom det noen folk hit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust er IKKE et problem i den forstand på Bmw. Det som er et problem er plastikken innvendig.. Forbruket på 325 og 320 er identisk. Eller, 325 bruker litt mindre.. Forsikringa kan være et hor.

For å være på den sikre siden sjekker du rust på vanlige steder.. Kjøp en så ny som mulig.. Mye ble utbedret etter 94' blandt annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Rust er vel et problem, mange sier at det ikke er det, men jeg har ennå til gode å se en e36 helt uten rust:)

 

Kom å kikk på bilen min, ikke et rustfnugg å se noen sted!

 

Når det gjelder topic, kjører jeg den gode gamle setningen;

Bruk søkemotoren, vært en zilliard tråder om dette emnet.

AC Schnitzer beyond the standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er motorhavari et begrep når det gjelder 325 e36? Har lyst på en, var å så på en i forrige uke, 94mod 90 000kr, 198000km. Syns det var en skarp skjærelyd i motoren, når jeg ruset den...har ikke hørt noen andre av disse motorene, så jeg lurer på om det er vanlig eller??? Han som hadde bilen mente det var "vanosen". Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er motorhavari et begrep når det gjelder 325 e36? Har lyst på en, var å så på en i forrige uke, 94mod 90 000kr, 198000km. Syns det var en skarp skjærelyd i motoren, når jeg ruset den...har ikke hørt noen andre av disse motorene, så jeg lurer på om det er vanlig eller??? Han som hadde bilen mente det var "vanosen". Noen som kan hjelpe meg?

 

om det er en 94mod har den vanos, og den vil tikke veldig om den er defekt... den sitter i front av motor blokka som en liten utvekst over termostathuset... vil da merke/høre tikking derifra...

 

motorhavari av en 325i maskin er vel igrunn ikke vanlig om vedlikehold osv har vært bra... men kommer du over et dårlig eksemplar så sliter du litt mere da... første jeg gjorde på min var å overhale toppen osv...

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår