Paasan Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Holder på og overhale toppen nå og har kommet til det punktet hvor jeg tenkte å slipe ventilene. Har kjøpt en ventilslipepinne og ventilslipepaste. Noen som har noe tips til hvordan jeg skal gå fram, og hva jeg bør passe på? Siter - 97 VW Passat 1.8 X 84 VW Golf GTI 8v (død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kholand Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 lever de inn til et verksted sammen med toppen. det er viktig at ventiler og ventilseterseter passer sammen, slik at det blir helt tett. gjør du det selv, så må du ihvertfall vakumteste ventilene etterpå Siter Kjør hardt , kjør stil - `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD x `90 Passat stv. GT G60 syncro x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor x `88 Opel Ascona C. 1,6s x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paasan Skrevet Mai 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Er en ganske gammal bil, så kunne tenkt meg å bruke absolutt minst mulig penger på dette, så ting som det er mulig å gjøre selv vil jeg prøve å gjøre selv. Siter - 97 VW Passat 1.8 X 84 VW Golf GTI 8v (død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Godt tenkt! Liker det ;) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 - Olje i ventilstyringa - Bedre med for mye - Slipepasta på ventilen, først med grov, så fin, når du har arbeidet litt med den fine, har du på litt olje, da blir det enda finere. Du er ferding når du ser en "ren" stripe som går rundt hele ventilen. Da bør det bli tett. Værre er det ikke. Hvis du ikke har kjøpt nye ventiler eller byttet av ventilstyringer bør ventilene stå på samme plass, da de har slitt seg til i den styringa. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paasan Skrevet Mai 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Den pinnen fungerer jo utrulig dårlig. Sklir frem og tilbake og slipper taket noen ganger. Noen som har noen gode teknikker på hvordan denne kan brukes? Eventuelt noen andre "verktøy" som fungerer bedre. Hvordan blir det foresten å festen en slik sugekopp til en drill og sette i gang? Siter - 97 VW Passat 1.8 X 84 VW Golf GTI 8v (død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Den pinnen fungerer jo utrulig dårlig. Sklir frem og tilbake og slipper taket noen ganger. Noen som har noen gode teknikker på hvordan denne kan brukes? Eventuelt noen andre "verktøy" som fungerer bedre. Hvordan blir det foresten å festen en slik sugekopp til en drill og sette i gang? Pinnen suger egentlig hardt! Bruk drill ja, mye enklere, husk lavt turtall! Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Denne metoden er udugelig. Den ble brukt for 50 år siden, men ting har skjedd siden den gang... Hvis du absolutt ikke skal rive i noen få hundrelapper, ville jeg bare rengjort seter og ventiler GODT, og smekket det sammen. Setene og ventilene skal slipes (med maskin / skikkelige skjær) Slik at det blir en grad forskjell på vinkelen slik at ventilen tar an ytterst først. Når da ventilfjær og komp/forbrenningstrykk kommer vil ventilen legge seg flatt mot anlegget i setet og tette 100% Bruker man slik pasta, vil du bare ødelegge disse vinklene ved at du sliper bort den lille forskjellen som det skal være slik at det ikke blir bra. Er det ikke hakk og annen jæ**lskap er det bedre å la være. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.