Gå til innhold

Bilder av Escort Cosworth i WRC stuk...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Mondeo

De ble brukt av Fords fabrikksteam i rally og de kom på gata i en spesialversjon av Escort Cosworth som ble kalt Monte Carlo Edition, etter seier i Monte Carlo Rally! Vet ikke om OZ har solgt denne typen ordinært, eller om de kun var levert som "originalfelger"

 

Er nok ikke disse felgene som er fra monte carlo escorten.

Monte felgene er 8x16 alu, mens disse er 9x17 magnesium.

Dem jeg har på bilen min er fra Rally vm på 90 tallet.

post-249-13804851169235_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Martin

 

Er nok ikke disse felgene som er fra monte carlo escorten.

Monte felgene er 8x16 alu, mens disse er 9x17 magnesium.

Dem jeg har på bilen min er fra Rally vm på 90 tallet.

Skrev jo at de ble brukt av Fords Rally team! Dimensionene varierer etter underlaget!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

For det første! Diskusjonen dreide seg om Escort, nå dreier den seg om tegnsetting!

 

Kontrasten er der.

 

Du brukte understreking for og framheve noe, jeg brukte store bokstaver, hva har det med sinne og gjøre?

 

Jeg lurer på det samme selv.

 

Mk betegnelsene er det vel andre som er ivrige på, siden Ford laget seks utgaver, og hvordan noen får det til og bli 7 kan ikke jeg svare for!

 

La oss si at vi plasserer to identiske biler ved siden av hverandre. Identiske bortsett fra én ting, som forskjellige motorer. Er det en eller to utgaver av den samme bilen?

 

PS.

Du legger selv opp til det. ;)

 

Hva å kontra og angår så er det sikkert noen morsmållærere på et forum en plass du kan diskutere med! Her handler det om biler!

 

Ja, biler og sniffing. thumpsup

 

Ja jeg leser hele tråder, men siden enkelte spør om det samme hele tiden så må jeg nesten svare!

 

Kanskje de prøver å fortelle deg noe.

 

Escort mk6 er basert på mk 5, på samme måte som mk2 er basert på mk1, og mk 4 er basert på mk 3! Siden du plages med gjentagelser skal jeg ikke si enda en gang hva som utgjør at mk 6 ikke er mk 7

 

Det har ikke kommet ut av meg at MK 6 er MK7.

Jeg har luftet at det finnes to varianter basert på EA-plattformen. Disse kalles av de som har greie på det for henholdsvis MK5 og MK6. Den du kaller MK6 er den de kaller MK7.

 

Forresten, hvis man skal følge tankegangen i huet ditt og kun forholde seg til skrukkete hefter, så er vel Focus egentlig Escort.

Den har fått betegnelsen GA, på linje med Escort, typebetegnelsens første bokstav er den syvende i alfabetet, ifølge deg er bokstavenes plassering i alfabetet synonymt med tallet i MK-beskrivelsen, så Focus må være en Escort "in disguise" (uttales med russisk aksent).

 

Eventuelt hastet det med å sette Focus MK7 i produksjon. Hvorfor starte forfra når man har kommet så godt igang? :)

 

Foreslår at du finner ut hva en mark betegnelse er! Det står sikkert en oversettelse et sted på Yahoo!

 

Så du har prøvd?

 

Håper dette ble ryddig nok for deg, og siden bildiskusjonen etterhvert har blitt en rettskrivings konkurranse, hvor det gis ekstrapoeng for sammenheng ser jeg ikke noe poeng i og fortsette!

 

Fint at du innser dine begrensninger.

 

Du har bestemt deg for at bilprodusentene ikke vet hva de driver med, men at du og noen plastsniffere i England og Tyskland vet best!

 

Det er helt opp til deg hvem jeg skal legge min lit til. Forresten, hvem lager plasten som sitter originalt på Escort?

 

Et lite tips til slutt! Escort mk 1 fikk sort grill i 73, så du skal ikke se bort fra at det finnes en mk 8! Dessuten kom det nytt ratt i 98 mk6 så........... Søker du på Yahoo kan det jo skje at du får kontakt med likesinnede!

 

Se ikke så svart på alt sammen. Det er i alle fall ikke mer enn et ensifret tall.

 

Kom med et godt argument for at det du sier stemmer så kanskje jeg svarer, men så lenge det går på hvordan innleggene er utformet, rettskrivingsfeil o.s.v tolker jeg det dithen at du begynner og gå tom!

 

Tolk det som du vil, å argumentere mot en som presterer å lire av seg "rettskrivingsfeil" føles temmelig håpløst. Skill mellom rettskriving og skrivefeil.

For ikke å nevne "morsmålslære", som er tatt helt ut av sin sammenheng. helpme

 

Og du har selv vedgått at det står intet beskrevet om MK-modeller i bladet ditt, eller for å sitere deg ordrett: "NEI DET STÅR IKKE NOE PÅ MICROCAT OM MARK BETEGNELSER!"

 

Så snakk ikke om å gå tom.

 

Du begynte med at jeg tok feil fordi det drøyde med heftet , som du liker og(å?) kalle det, og når fabrikkens data dukka opp så var det ikke bevis nok! Hva noen gutter i en klubb et sted derimot påstår, det er sannheten! Takk for meg!

 

Flott at du spør, det tyder på at du er mottagelig for lærdom.

Det skal stå "å" der.

 

Jeg sa ikke at du tok feil, jeg sa at det tydet på det, ikke har jeg tvilt på de fabrikkdataene dine heller. Derimot har du selv sagt at Ford ikke opererer med MK-betegnelser.

Hvordan kan du da mene at disse er synonymer for fabrikkbetegnelsene? Ser du selvmotsigelsen i dette?

 

Så takk til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså. si meg hvorfor jeg nå vurdere å kjøpe meg et nytt panser, eller bruke tid på å designe egen grill?..

 

frdi jeg bestilte en MK-6 front fanger.. og endte opp med feil bestilling?... Fangeren min er egentlig laget for den bilen som har panser som ligner på volvo/mercedes osv, panser som har grillen intergrert i i seg!

altså sliken

 

250072-bilde1-image027.jpg

 

 

og dette er typen JEG har...

 

234000-bilde1-escort.jpg

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Geggen, jeg har en UBRUKT WRC vinge til salgs..... du får den for 3.000kr....

 

Eneste er at du må slipe litt på den og gjøre dne klar for lakking.. thats all......

 

Skrik ut om intressert på PM:....

Passer MK 6-7 den med runde fine æsen....

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

har ikke du en mk6 med facelift da rdl?

 

den er inne til lakkering nå ja.... så tektyl behandling..... så nye ruter på bilen. SÅ skla den hjem til meg for å settes sammen:)

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår