Gå til innhold

90-fanger som henger

Ranger emnet


Jeez

Anbefalte innlegg

I likhet med mange andre henger frontfangeren på Jettaen.

 

Hos min lokale VW forhandler kunne de fortelle at delen som var knekt ikkje kunne kjøpes løs, da den hang fast i sjølve fangeren.

 

Prøvde meg litt med strips, men gav opp hele prosjektet. Virka som om det er mer som har sklidd ut av fester der, som gjør at fangeren henger helt inntil bilen. Ser blant anna at det er tapser på leppa som skal inni et hol i bredderen.

 

Fangeren hang når eg kjøpte bilen, og eg kan se at det har vore gjort et forsøk på å reparere dette med men metallbrakett på den ene siden. Dette ser lite vellykka ut.

 

Er det noen som har noen tips? Er det lakkerte feltet på fangeren avtagbart fra resten av fangeren forresten?

 

P8230032.jpg

Den henger mer iår ja.

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare er selve "knekten" eller braketten på fangeren som er knekt, så kan du jo prøve å knabbe den hos en hugger. Hvis ikke må du lage deg en krok som du henger over "knotten " som står ut. Men synes det er rart du ikke skal få kjøpt den delen hos VAG. Er jo det første som ryker om noen kommer borti bilen din med sin bil. Du kan ikke dele fangeren så vidt meg bekjent nei.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den delen som står i fangeren på orginale 90-fangere er smeltet/plastsveist, og denne knekker nok lettere enn delen i bilen. Denne får du ikke ny, men har du en fra en annen fanger kan du prøve bytte den. Smelt sammen plasten på den nye med en loddebolt. Det fungerte på en bil jeg gjorde det på. Henger ennå meg bekjent. :)

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er denne plastknekten som du nevner som er knekt ja, og ja den er plastsveist i fangeren.

 

Har vore inne på tanken med å stjele, men som mr. jenssen skriver, det er det første som ryker når bumperen kommer borti noe, så sjansane for å finne noe er jo mindre bare der. Dessuten har eg aldri sett en Golf eller Jetta med 90 fangere på huggeren, de forsvinner nok relativt fort her og.

 

Som eg har skjønt av å se på braketten skal fangeren skyves inn i denne, slik at den henger både oppe og nede.

 

Er det noen som har lyst å ofre en 90 fanger for meg? :)

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår