Probe GT Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 Vet ikke åssen girkasse det sitter i proben,men sikkert fra mazda det og. 1giret har begynte og skrangle av og til da jeg kjører rolig på det. Er dette noe lydisolering som har gått? eller er det noe dyrere? overføringen til dekka går helt fint, men FY for en ulyd.. høres ut som jeg har bokser i tråer hengende etter bilen. Noen som vet hva som kan gjøres? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_turbo Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 Første jeg ville gjort er å skifte girolje kanskje? Se i manualen til bilen din (hvis du har) også ser du hvilken olje som skal brukes. Siter 1997 Audi A3 1,6 1986 Audi 200 Turbo Quattro-x- 1989 Ford sierra Dohc-x- 1988 Nissan Sunny 1,3-x- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mai 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 Sku ha gjordt det for lenge siden, uff uff! Men noen som vet hva ulyden skyldes? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 kan d være ødelagt føstedrev da..? kan hende du har knukket en tann eller to... men er vanskelig å si utifra forklaringen din gitt :Per bare å skru opp girkassen å se det! Peri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_turbo Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Ulyden kan også skyldes slitte syncron ringer eller syncron ringer som får lite smøring(som skyldes gammel olje som ikke smører skikkelig) Siter 1997 Audi A3 1,6 1986 Audi 200 Turbo Quattro-x- 1989 Ford sierra Dohc-x- 1988 Nissan Sunny 1,3-x- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mai 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Ja, olje skifte snarest! Flere tips? Uten og plukke fra alt som er. Som sagt, bare første giret lager denne lyden, tror kanskje det er noe med synk. Virker som noe er løst og skrangler. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det bedre. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Ulyden kan også skyldes slitte syncron ringer eller syncron ringer som får lite smøring(som skyldes gammel olje som ikke smører skikkelig) hmm sync ringen ligger på sidenav drevet da... får jo smøring av girkasseolja... kordan kan denne lage sånnen lyd? om sync ringen er gåen bli d komme "skrape" lyd i d du skifter gir.. akkuratt som når du girer uten å clutche.. tviler på det er sync ringen hvertfall.. men har jo ikke hørt lyden din så jeg skal ikke si noe sikkert! :) mvh Peri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mai 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Lyden kommer bare av og til, og i det siste er det ikke sjelden dessverre at den forekommer.. :\ Tror ikke noen tann er knekt av, kan ikke skjønne hvorfor isåfall. Det er ikke skrape lyd, men er alltid vanskelig og forklare lyd med tekst! Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Virker det "tregt" å få bilen i 1. gir da? Altså, at det kjennes ut som om girspaken går igjennom 2 "hakk" før den står i gir, samt at du må ta i litt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mai 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Nei, men skjedd en gang etter at ulyden kom og det var første gang. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg