Gå til innhold

Sprek bil til 25 000

Ranger emnet


Alexxx

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

240 TURBO ;)

hehe.

sier ikke mer, men de BMWene er nok kjørt litt hardt ;) hehe.

men samma det, myye morro :D

 

 

 

Mvh Erik

 

Og det har nok aldri skjedd en volvo;)

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

88 626 med 16v motoren er nok min anbefaling.

(89-91 har Catalysator og derfor litt mindre futt)

 

1. Ser ok ut (ikke tegnet med linjal)

2. Mer komfortabel enn de fleste små biler til samme pris.

3. Hyggelig bensin forbruk (rett vedlikeholdt fra 0,75-0,85)

4. Sykt driftsikker (igjen med rett vedlikehold)

5. 148hk /182nm 0-100 på 7,8 sek toppfart 210 km/t

6. ikke allt for tung (ca 1200kg)

7. godt sammenskrudd interiør (lite ulyder fra interiør)

8. meget gode seter på GLX/16v modellene

9. Ikke noen typisk ungdomsbil (ikke så ofte ihelkjørt)

 

Finnes som 4 dørs Sedan. 5 dørs Combicoupe, Stasjonsvogn og 2 dørs Coupe (Coupe`en er noe værre å finne, derfor også vanskeligere å finne deler til på huggerier om du skulle bulke).

 

Se opp for:

 

Rust.

Toppen av støtdemper tårnene bak,tank og påfyllings rør og naturlighvis hjulbuene bak (biler fra distriktene kan være en ide)

 

Bremsene.

Caliperne bak kan sette seg. ellers lite problemer med bremser.

 

Drivverk.

Mansjetter på drivknuter. (drivknutene er veldig slitesterke, men ryker mansjettene går det ikke lenge før de er ferdige)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan støtte opp under dette, en kamerat av meg har en slik (riktig nok 2,0 12v), og den er knallfin, god å kjøre, og går ikke alt for verst. Men 7,8 på 16v'n forholder jeg meg tvilende til. Leste noen fabrikkdata, og da var det oppgitt til 8,6 eller noe slikt. Men fortsatt, absolutt en bil jeg ville vurdert i denne prisklassen !! De ruster noe voldsomt da men...

 

8,6 sek er fabrikkdata på 89-91 modellen

7,8 sek er ditto på modellen uten kat og med 10:1 i komp.

Har kjørt begge versjonene og mistenker at forskjellen i ytelse kan være større enn de 8 hk Mazda har hevdet at katten sjeler. (spesielt fra 5000 o/m og opp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saab 900. litt mindre enn 9000, syns den virker litt mer "kompakt" enn sin storebror.. Motoren er skuddsikker, og turbomotoren på 175 hk har et helt usannsynlig drag fra 2500 rpm som man bare MÅ bli forelsket i:) er mange biler med betydelig mer hk som ikke matcher det:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne legge ut noen bilder ang de bilene jeg syntes passer greit til ditt budsjett og behov som er sprek (liten) bil til 25 000 :)

 

Det første jeg kommer på er en Nissan Cherry GT-Turbo, orginal ser de litt crappy ut, men med litt senking og div mods så blir de fete! De har forresten ett fett interriør!

 

DSCF0003.JPG

 

DSCF0008.JPG

 

 

Er jo en svenske som har blodtrimma sin cherry gtt:

 

wok2.jpg

 

motor_m_insug1.jpg

 

wok_inredn.jpg

 

Org er motoren på 1.5L med 115hk om jeg husker riktig.

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller om du skal ha noe spesielt så kan du vell impotere en Nissan Micra SuperTurbo! Er jo skammrå med micra med org turbo motor da ;)

Meeeeeeeeeeen tror du må ut med en god del mer for en slik en men måtte bare ta den med :D

 

1.jpg

 

2147165668

 

4.jpg

 

6.jpg

 

5.jpg

 

7.jpg

 

Engine:

Engine Form MA09ERT

Engine Type Trubocharged

Displacement (cc) 930

Horsepower (PS/rpm) 110/6400

Weight (kg) 770

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor mange eksemplarer av den finnes i Norge? To? Så en til salgs på autodb, men det var en XL og kosta 4000...

 

Edit: Driver på rette hjula da;)

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes nok flere enn 2.. jeg har da sett noen med mine egne øyne.. jeg var heller ikke klar over at dissa bila MÅTTE befinne seg i norge..hehe.. men samma det.. var bare et forslag til bil.. :)

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes nok flere enn 2.. jeg har da sett noen med mine egne øyne.. jeg var heller ikke klar over at dissa bila MÅTTE befinne seg i norge..hehe.. men samma det.. var bare et forslag til bil.. :)

 

Du fatta ikke poenget? Mente liksom at det er litt stress og importere en bil, hvis man ikke har VELDIG lyst på bilen..

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår