Gå til innhold

Oppbevaring av skilt hos Biltilsynet

Ranger emnet


Fox

Anbefalte innlegg

Går med planer om å kjøpe meg en bil nummer to nå. Planen er å finne en nylig EU godkjent bil og avskilte den slik at jeg slipper unna med så høy forsikring og at jeg utsetter omreg avgifta. Er det fire måneder skiltene kan ligge til oppbevaring? Og venter jeg lengre enn det så må bilen inn til ny EU? Right? Eller har de endret på det nå?

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går med planer om å kjøpe meg en bil nummer to nå. Planen er å finne en nylig EU godkjent bil og avskilte den slik at jeg slipper unna med så høy forsikring og at jeg utsetter omreg avgifta. Er det fire måneder skiltene kan ligge til oppbevaring? Og venter jeg lengre enn det så må bilen inn til ny EU? Right? Eller har de endret på det nå?

 

Skiltene kan ligge inne i 6 mnd, venter du lenger så må du kjøpe nye skilt (ca 600kr) Og jeg mener den må på eu-godkjenning....

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiltene kan ligge inne i 6 mnd, venter du lenger så må du kjøpe nye skilt (ca 600kr) Og jeg mener den må på eu-godkjenning....

 

Mvh Ottesen

 

Du har lett for å mene litt for mye du.

Eu-godkjenning som det ikke er noe som heter må den ikke på av den grunn.

PKK derimot må den på hver gang den skal på det, uavhengig av det med skiltene.

Men, dersom fristen for å godkjenne den har gått ut i det skiltene skal hentes må den godkjennes før skiltene kan hentes..

I praksis får man også oppbevart skiltene lenger enn 6 mnd ved å ringe trafikkstasjonen og spørre om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lett for å mene litt for mye du.

Eu-godkjenning som det ikke er noe som heter må den ikke på av den grunn.

PKK derimot må den på hver gang den skal på det, uavhengig av det med skiltene.

Men, dersom fristen for å godkjenne den har gått ut i det skiltene skal hentes må den godkjennes før skiltene kan hentes..

I praksis får man også oppbevart skiltene lenger enn 6 mnd ved å ringe trafikkstasjonen og spørre om det..

 

Og du forvirrer 10 ganger mer enn du gjør nytte for deg. Noen som kan oversette dette tøvet til forsåelig norsk?

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lett for å mene litt for mye du.

Eu-godkjenning som det ikke er noe som heter må den ikke på av den grunn.

PKK derimot må den på hver gang den skal på det, uavhengig av det med skiltene.

Men, dersom fristen for å godkjenne den har gått ut i det skiltene skal hentes må den godkjennes før skiltene kan hentes..

I praksis får man også oppbevart skiltene lenger enn 6 mnd ved å ringe trafikkstasjonen og spørre om det..

 

Hva mener du med at jeg mener mye ?

 

Ring til statens vegvesen/trafikkstasjon og hør du, jeg tok nemelig ut skiltene sist uke.... man må ikke på pkk visst man bare henter ut skiltene feks etter 4 mnd...

 

Jeg skriver "Eu-godkjenning" fordi de fleste bruker ikke navnet "Periodisk kontroll av kjøretøy (PKK)"

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fox: Kom til å tenke på en ting, så du bodde i østfold, hvor egentlig ?

 

Poenget mitt er at på fredrikstad trafikkstasjon kan du snakke med Nøkkelby, han er som oftes hyggelig og hjelpsom når man trenger hjelp/råd.

 

Mvh Magnus Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiltene kan ligge inne i 6 mnd, venter du lenger så må du kjøpe nye skilt (ca 600kr) Og jeg mener den må på eu-godkjenning....

 

Mvh Ottesen

 

Den må ikke det hvis det er innenfor godkjenningsintervallet.. Og hvis du ber om det, kan du la skiltene ligge så lenge du vil, men de vil gjerne ha en omtrentlig dato. sist ga jeg beskjed om at jeg kom til å hente skiltene i juni året etter, og dette var i oktober.

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger vel bare å ta en eu ja. så kan man dra å hente skilter

 

Dette gjelder vel ikke hvis bilen ble godkjent for ett år siden? Da må jeg isåfall godkjenne bilen min hvert eneste år, siden den står på vinterlagring... Ganske sært, siden den blir kjørt max 5000 km iløpet av sommern:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er bilen avskilta og skilta levert inn så må man vel ha EU før man kan gå å hente skilta?

 

Time will show! jeg kommer til å drepe noen hvis det er tilfellet:) om ca 2 uker skal jeg hente skiltene, og hvis de da forlanger eu-kontroll skal jeg spre eder og galle over alt. :D

Er vel en del som gjør som meg, leverer inn skiltene om høsten, og henter de om våren igjen, for å spare forsikring? Er klar over at man må betale årsavgiften, men ikke noe mer...

 

mvh oddi

 

Edit: spørsmål til vegvesenet er sendt. tar vel etpar dager før vi får svar:D

edit igjen: jeg håper du har rett, og jeg er 99% sikker på det, nissan s13:D

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at jeg mener mye ?

 

Ring til statens vegvesen/trafikkstasjon og hør du, jeg tok nemelig ut skiltene sist uke.... man må ikke på pkk visst man bare henter ut skiltene feks etter 4 mnd...

 

Jeg skriver "Eu-godkjenning" fordi de fleste bruker ikke navnet "Periodisk kontroll av kjøretøy (PKK)"

 

Man må ikke på PKK med mindre datoen bilen skulle vært inne ut fra reg.år og reg.nr uansett er overskredet, eller er i samme mnd som skiltene skal hentes.

 

Og ja, jeg har forresten en del erfaring med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min har nå vært uten skilter i 6 måneder og hentet de dagen før 6 mnd var gått. Det er fordi dem sier at dem makulerer skiltet etter 6 måneder og du må da kjøpe nytt. Men i følge dama i skranken så oppevarte dem de ofte litt lenge en fristen. Og hvis bilen din ikke er euok før du leverer skiltene inn så må du nok på eu godkjennign

 

Hvis dette har kommet frem litt lengre oppe er det sikkert bare pågrunn av at det er litt tidlig på morgenen ;)

 

Edit: Bilen min var eu ok noen dager før skiltene ble levert inn. Og dem krevde ingen euok, sa heller ikke noe om det hvis jeg hadde overgått de 6 månedene. Da sa hun at jeg bare måtte kjøpe nye skilt. Det skal jo gå 2 år imellom hver PKK :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår