Gå til innhold

Er ikke Gatebil blitt litt vel dyrt??

Ranger emnet


Frank S.

Anbefalte innlegg

sorry, men jeg ser ikke problemet, uansett om du er student, lærling, rik, fattig, høy eller lav, eller hva fan det måtte være.

 

det koster deg ca. 1000 kr, det er EN GANG MINDRE på byn det året...... :rolleyes:

 

for de som ikke kan/vil dette, så greit.

for de som kan det, så greit.

 

thats life.....

 

ps. invitasjonen står fortsatt ved lag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sorry, men jeg ser ikke problemet, uansett om du er student, lærling, rik, fattig, høy eller lav, eller hva fan det måtte være.

 

det koster deg ca. 1000 kr, det er EN GANG MINDRE på byn det året...... :rolleyes:

 

for de som ikke kan/vil dette, så greit.

for de som kan det, så greit.

 

thats life.....

 

ps. invitasjonen står fortsatt ved lag! :D

Hehe, du har så rett ;)

 

Jeg er en person som lett klager, men jeg betaler gjerne prisen det koster å dra dit for det :)

 

Men greia for meg er det at: Høyere besøkstall OG Høyere priser? Finn en feil ;) Og det er nettop derfor jeg klager.. fordi ALT skal etterhvert bare handle om penger..

 

Men møter opp gjør jeg antakeligvis og godt humør tar jeg med!

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere som klager på hvor dyrt det er, hvilke andre steder kan du betale 1500kr for å bli underholdt fra fredags morgen til søndag kveld??

Bruker jeg 1500 spenn på bensin en helg så kan jeg lett ha det jævelig moro... Eller så holder det til 5 helflasker + blandevann, og da skal det vel ikke være vanskelig å ha det gøy...

PUSS!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koste ka det koste vil, jeg reiser no i fra bergen og bort dit. Men kan noen forklare meg det der med prisene på camping?

 

Tatt fra gatebil.no:

 

Overnatting:

Camping fra Tor kr. 300,- pr. pers.

Camping fra Fre kr 200,- pr. pers.

Camping fra Lør kr 100,- pr. pers.

 

Campingbil/vogn:

kr 150,- (for hele perioden)

 

Telt/bil:

100,- (for hele perioden)

 

Si jeg kommer tidlig fredag morgen/natten skal jeg da betale for å overnatte fra fredag og så betale for å slå opp telt ? altså 300kr?

Hva innebærer de camping prisene? og hva betaler jeg for når jeg betaler for Telt/bil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 426hemi

hva man syns er morsomt eller ikke er greit.

Men når jeg sammenlignet med Dragracing, tenkte jeg på at folka som deltar har satset MYE mer penger med tanke på utstyr og betaling av team,

og på den måten kan jeg forstå at arrangørene må ta seg betalt ( for å vise frem noe som koster masse penger, mer enn en supra med 700HP).

Nettopp derfor burde gatebil ha lagt seg på et lavere prisnivå, når de viser fram, ja nettopp, gatebiler.

Men for de som sammenligner priser med en kveld på byen, som er det dyreste man kan gjøre, vil jo alt bli billig uansett. Så den sammenligningen holder ikke mål (også fordi dette ikke har noe med bil å gjøre)

Det ligger vel i at 70% av folka på gatebil er som nordmenn flest: skikkelig kvasi bilentusiaster, som egentlig er der for festinga sin skyld drunk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at dragracing kanskje koster mye penger, men da er det også snakk om at de kjører konkurranser og har massevis av sponsorer. De fleste på gatebil har det som en hobby og har ingen som sponsorer. I tillegg så er mye mer annet på bilene som koster penger på disse bilene.. Nå vet ikke jeg hvor mye det koster å bygge en drag bil, men en drag bil er som regel ganske håpløs å kjøre vanlig med og ville fungert utrolig dårlig rundt en bane..

 

Den gangen en gateregistrert Supra med 700 hester er billig så bare si ifra sombrero

 

Edit: Ser at jeg uttalte meg litt for mye om drag som jeg ikke visste :rolleyes:

Men poenget mitt står der enda: Mindre budsjett å gå utifra, ok, men når flesteparten fortsatt betaler gatebilene selv så skulle det da være mer 'fair' at gatebil kosta mer :fingers:

 

La hvertfall folk selv få bestemme hva de synes er mye penger, 850 ER faktisk mye penger for enkelte

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje derfor Gatebil trekker så mye folk som det gjør...her har man en fin blanding av bil,damer,show,party og pølse i brød...dvs. en suksessoppskrift!

 

...og når du samtidig hører en blanding av Ole Ivars og DJ Tiesto til enhver tid vet du at HELE norge er samlet på ett sted, überharry, men jævlig fett :titties:

***Orji***

 

1991 E34 M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at dragracing kanskje koster mye penger, men da er det også snakk om at de kjører konkurranser og har massevis av sponsorer. De fleste på gatebil har det som en hobby og har ingen som sponsorer.

 

Føler bare at jeg må kommentere dette, selv om det blir litt off-topic.

Det er svært få i dragracing som har noe særlig spons, over 95% tar pengene fra egen lommebok, og mange av dem har et budsjett langt under det de fleste bruker på en rå gatebil.

I den klassen som har flest deltagere kjører de fleste på egne hjul til og fra banen, og de som er heldige har en arbeidsgiver eller en sponsor som betaler startkontigenten som hittil har vært 1100,- for ett tre-dagers løp, og for den prisen har de fått 4 team-billetter, dvs. at i tillegg til at de får delta i løpet kan de ha med seg 3 kompiser.

Men unntaket er de som satser på FIA eller UEM-klassene, det koster flesk, en sesong i Top Methanol Funny Car koster fort en mill., Top Fuel Dragster kanskje det dobbelte, en Top Fuel Bike koster rundt en kvart mill. i året, men i Sportsman-klassene kan man kjøre billig, jeg kjenner folk som bruker bilen på veien til vanlig, andre har en gammel billig bil som de utvikler etter hvert som lommeboka tillater det.

Jeg kjenner til et team som har kjørt i 7 år, og i år er første gangen de ikke skal bruke slicks som andre har kastet.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår