Gå til innhold

Norges råeste gatebil..

Ranger emnet


Ascona

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig mine tvil om at den Corvetten er så forferdelig mye raskere enn Trans Am'en til "Polly".

Den som sier at størrelsen ikke teller, har ikke hatt sex eller kjørt Cadillac.

1987 Mazda 929 V6 3.0 GLX(restaureres)

1987 Mazda 929 2.2i GLX (donorbil)

1978 Dodge Ramcharger 318

1996 Chevrolet Corvette GS (vurderes solgt, kom med bud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hei, må si meg enig med at c5 corvette lingenfeltern(eneste utfor usa med stage 3 oppsett?) til rune ydstebø er meget syk. Mener å huske at den ble benka til 951hk og rundt 1700nm. Er ikke helt sikker på effekt men tror det skal være temmelig close det han benka, mener rekorden hans på 1/4mil er 9.51 ellers hadde han vel 9.8xxx på valle i sommer, husker jeg så han sprang rundt helt i ekstase når han kjørte under 10sek første gang. dette vil nok jeg påstå at er en av norges desidert værste gatebiler dvs med interiør, normale seter osv.

 

 

 

editerer sikkert posten når jeg finner di eksakte dataene på denne bilen ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje den ikke er verdens råeste bil, men hvis det stemmer med farstrekorden så er den hvertfall ganske rå?

 

Eller syns du fortsatt det er en steinaldersk liksom sportsbil som går fort rett fram som resten av Norges befolkning som kun har sett noen få Corvetter fra 60 tallet og en sjelden gang sett en nyere Corvette ligge å cruise på E6en ?

 

Den fartsrekorden stemmer.. Bilen det gjelder har forøvrig 880hk (Callwayen altså)

 

Min Corvette er forøvrig å se på veien hver dag hele sommeren.. En bil er til for å brukes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare meg hvorfor norges råeste gatebil, skal være synonymt med norges raskeste gatebil?? Hva er så en gatebil? Om en hadde fått skilt på en rakett med 4 hjul og noen tusen hester, så hadde det altså vært norges råeste gatebil???..

 

Latterlig diskusjon...

 

En gatebil er selvsagt en gateregistrert bil.

Den skal selvsagt ha komplett interiør med alt utstyr den ble levert med originalt..

Mods på motor, understell, og bremser er noe av det som må gjøres for å få den til å bli en værsting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det jeg mener, men syntes corvette helt fra 80 tallet alltid har ligget litt etter de andre, og den rekorden er greit nok, men allikevel så vil jeg aldri kalle en corvette for verdens råeste bil. Merk: dette er min personlige smak og intet annet

 

Morsom du..

På hva ligger de etter de andre?

Min 84 modell takler 1,27G sidveis belastning uten å slippe, og det med middelmådige dekk, krenger no særlig gjør den heller ikke..

 

Mange andre biler fra samme tid som takler det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ydstebø var han hotell fyren eller hva han var som netopp hadde handla seg amg slr..

 

Hva er kvartmil tia til ydstebø kontra vidar sin da?

 

Du tenker på Petter Stordalen du..

9,52 elns er vel kvartmila til Ydstebø..

Hva VS sin gjør det på vet jeg ikke, men uansett er vel ikke VS sin bil å anse som en gatebil? Den har vel blant annet ikke fullt interiør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det stemme at han som eier den har garasje som er STRØKENT? Tenker da på full fliselagt å ekstrem orden m/alt av utstyr...

Såfall så har jeg hørt om den bilen å det står veldig respekt av det han har fått til med den!!

 

Stemmer, han har flislagt garasje med løftebukk nedsenket i gulvet..

Überstrøkent alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom du..

På hva ligger de etter de andre?

Min 84 modell takler 1,27G sidveis belastning uten å slippe, og det med middelmådige dekk, krenger no særlig gjør den heller ikke..

 

Mange andre biler fra samme tid som takler det??

 

Rent teknologimessig snakker jeg om. De har jo feks enda bladfjærer. Greit nok at det fungerer men kanskje litt gammeldags?

Nå har ikke jeg tall på alle biler fra 92 i hodet, men jeg kan tenkte meg ganske mange biler som slår corvette i sideveis G. Dessuten må man ta de tallene med en klype salt

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vidar Strand sin BMW M5 turbo kanskje ?

0-239 km/h på 9.41 sek. 1033 hk..har vel enda litt å gå på etter som jeg har skjønt..

Min personlige favoritt er helt klart WRC Escorten til Hafsengen..

Men smak og behag det her..

 

Men er dette gatebiler? Nei, for de er ikke godkjent og vil aldri bli det. Gøy å se de kjøre på banen på Gatebil, men gatebiler er det ikke. ;)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår