Gå til innhold

Finns det noen flere...


a32

Anbefalte innlegg

Pappa har den amrikanske modellen. Nissan Maxima SE 5spd, med alt ekstra utstyr...poster bilder senere ;) Den går noe jævlig også... 0-60MPH går unna på 6,6 sekunder :) Faren min møtte på en A3 1,8t MTM (minste versionen av MTMen har 225hk tror jeg), så den hadde hvertfall dette. Pappa så han dro på som faen, og han dro innpå han, han karen i MTMen så helt sjokka ut etter på :) Kjempe morro, synd jeg ikke var med, pappa fortalte meg :)

 

Er forsjellige specs på den amrikanske og norske for en eller annen merklig grunn, ser ikke ut som den norske går noe særlig bra... Pappa har jo seff 3 litern, selger ikke 2litern borte i USA.

 

Snakker med en kar på AIM med 97 Maxima 5spd. Han har turbo kit på den, og lystgass og MEVI inntake manifold. Han har 476/505 @10psi på hjula. Alt inne i motoren er orginalt. Så denne motoren er det mye potensial på. Han kjører 14PSI + lystgass. Dette går veldig stabilt sier han. Så blir morro se hva han klarer på 14PSI, burde bryte den magiske 500hk grensen da :) er vel rundt 600 på motoren da :) Og dette er SYKT for å være en motor som er beregna for 190hk :)

 

Her er et par NYE filmer fra han:

 

Sitat fra post:

Out looking for some fun tonight. It was COLD (32degrees) so I figured not as many would be out , but they were.

 

Not many will run me anymore, and very few are willing to lose money to me

"I'm not trying to get embarassed by that maxima!" , bummer.

 

These pesky mustangs were bothering me tonight, so I ran a couple. It was cold and I didnt feel like heating slicks up (clutch life), so I had some traction problems but it was all good

 

http://68.224.178.194/hlh/HlH%20vs%20grey%20stang.wmv

 

Later the AWD powers surfaced, the dsm's. About the only cars I am worried with bc there are some insane ones running around when they are not blown up (see: all the time)

A particular 2nd gen eclispe GSX is around, with rumored $55,000 in it... fully built, 9500redline, standalone, strict C16 diet, etc. Seeing how I wasn't hooking up too well, and he has traction probs on 4 drag radials, he agreed to a 30punch

 

http://68.224.178.194/hlh/HlH%20vs%20Built%20T66%20GSX.wmv

 

By the way, this is the same car going 7.2@99mphon 22psi in the 1/8th in this video with all kinds of problems.. some have been fixed, and some new ones. I have no idea how much boost he was running tonight, but that motor has seen 30psi with no probs)

 

I was running 13.4psi + NX tonight... It's time to get to dyno/track!!

Sorry about the poor video, nothing I can do about that

 

Her er Motortrend artikkel (specs på siste side, står 0-60MPH der og alt det der). Dette er amerikas støreste motorblad foresten.

 

http://members.lycos.co.uk/vilhelmd/Maxima/Front.jpg

http://members.lycos.co.uk/vilhelmd/Maxima/page1.jpg

http://members.lycos.co.uk/vilhelmd/Maxima/page2.jpg

http://members.lycos.co.uk/vilhelmd/Maxima/page3.jpg

Volvo 244 TIC (B21ET)

Mods:

BOV (TurboXS Type H)

K&N Filter

Turbotrykksmåler (Tall)

Økt turbotrykk (MASSE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Maxima A32 i USA har orginalt 190hk, men er uten MEVI, så de er ikke like turtallsvillige uten denne MEVI'n. Mange ettermonterer MEVI for ca 7000,- NOK og hever turtalls-sperra fra 6500 til 7000 o/min.

 

Men det er stor forskjell fra MT til AT. 3-liter'n i Norge med AT virker dauere enn en 3-liter med manuell fra USA, ingen tvil!

 

Det som kansje er litt overaskende for mange, er att den går bra til å ha "så lite hk" p.g.av den "lave" vekta på rundt 1400kg. Det er jo så vidt mer enn en 200SX S14a!

 

Men siden nesten alle Norske Maxima'r er 2-liter, er det kansje ikke rart noen får mindre forventninger?

 

Gleder meg til "En Dag på Strippen" til sommer'n :D

Skal gjøre ett godt forsøk på å ta 1.-plassen i klasse FWD uten turbo! (men det er det sikkert flere som skal gjøre... :rolleyes: )

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

a32, glad at du får vist hva Maxima er god for :) Kjøp deg downpipe, luftfilter, og ALT det der da, så du får MAXS effekt uten turbo og så må du kjøre BRA, hehe :) Skal du kjøre på gatebil treffene eller?

 

Tenkt på turbo kit?

Volvo 244 TIC (B21ET)

Mods:

BOV (TurboXS Type H)

K&N Filter

Turbotrykksmåler (Tall)

Økt turbotrykk (MASSE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vilhelm

a32, glad at du får vist hva Maxima er god for :) Kjøp deg downpipe, luftfilter, og ALT det der da, så du får MAXS effekt uten turbo og så må du kjøre BRA, hehe :) Skal du kjøre på gatebil treffene eller?

 

Tenkt på turbo kit?

 

Har bestillt y-pipe(front-eksosrør) :D + noe mer.

Har alerede HKS-luftfilter og eget innsugsrør, bakre potte, + + +, men det gjenstår fortsatt noen mods på motor.

Ta en kikk på hjemmesia mi (link i signaturen min).

Har noen film-snutter av Maxima'n min der også.

 

Har kjørt på Japsetreff og ProDriver Experience i år, men tør ikke ta bilen min ut på banen sammens med de gærninga som kjører på Gatebil ;)

 

Hadde små planer om kompressor en stund, men etter att jeg klarte 2.-plassen på En Dag på Strippen i sommer i klasse fwd uten överladning, har jeg lagt det fra meg.

Nå satses det kun i klasse fwd uten överladning :D

 

 

 

 

Dobar: Re:Jeg skal nok kjempe mot deg ja.

 

Moro att du skal være med!!!

Har du gjordt noen mods på Maxima'n?

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K, det høres bra ut men for ALLLLLLLLL del IKKKKEEEE gå for kompressor, snakka med en kar som hadde den, og han vil heller mye ha turbo, men når han kjøpte kompressor så fantes det ikke turbo-kit til maxima, man får like mye power på 0,3bar med turbo enn 0,8bar+ med kompressor. Så om du vil ha masse power, som du sikkert vil, så for all der ikke kjøp en kompressor. Men er fett om du vinner FWD uten turbo.. så neste sesong går du for turbo :) Så vinner du det og. hehe. Han som har den maximan jeg posta filmer selger turbo kit. Som du er intresert, kontakt meg, så skal jeg sende deg videre til han. I dette kitet får du alt til å kjøre over 10PSI ihvertfall. Få deg MEVI om du ikke har det, så er ikke 400hk på hjula noe problem, og da ligger du vel bra ann :) ?

 

MVH,

Vilhelm

Volvo 244 TIC (B21ET)

Mods:

BOV (TurboXS Type H)

K&N Filter

Turbotrykksmåler (Tall)

Økt turbotrykk (MASSE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vilhelm

K, det høres bra ut men for ALLLLLLLLL del IKKKKEEEE gå for kompressor, snakka med en kar som hadde den, og han vil heller mye ha turbo, men når han kjøpte kompressor så fantes det ikke turbo-kit til maxima, man får like mye power på 0,3bar med turbo enn 0,8bar+ med kompressor. Så om du vil ha masse power, som du sikkert vil, så for all der ikke kjøp en kompressor. Men er fett om du vinner FWD uten turbo.. så neste sesong går du for turbo :) Så vinner du det og. hehe. Han som har den maximan jeg posta filmer selger turbo kit. Som du er intresert, kontakt meg, så skal jeg sende deg videre til han. I dette kitet får du alt til å kjøre over 10PSI ihvertfall. Få deg MEVI om du ikke har det, så er ikke 400hk på hjula noe problem, og da ligger du vel bra ann :) ?

 

MVH,

Vilhelm

 

Har lest det der med kompressor sammenligna med turbo. Helt klart att turbo er best!!!

Det var før jeg leste dette att jeg ønska meg kompressor...

 

Høres meget fristende ut å kjøpe turbo gjennom deg :D

men det var disse panga da... :( att jeg nå til jul skal bli pappa gjør det ikke bedre på bil-fronten...men skal gjøre så mye jeg kan!

 

Ja tenk å vinne i fwd MED turbo :D hadde rett å slett vert über-gromt!!! Men f.... så bra de beste bilene går i den klassen! Snakker vel fort om 5-600hk(?)

 

Maxima'n min er levert orginalt med MEVI, men jeg har ikke oppgradert motorstyrings-hjernen og heva turtalls-sperra foreløpig...

Dobar har også MEVI i sin(dama's) Maxima.

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a32

 

Har lest det der med kompressor sammenligna med turbo. Helt klart att turbo er best!!!

Det var før jeg leste dette att jeg ønska meg kompressor...

 

Høres meget fristende ut å kjøpe turbo gjennom deg :D

men det var disse panga da... :( att jeg nå til jul skal bli pappa gjør det ikke bedre på bil-fronten...men skal gjøre så mye jeg kan!

 

Ja tenk å vinne i fwd MED turbo :D hadde rett å slett vert über-gromt!!! Men f.... så bra de beste bilene går i den klassen! Snakker vel fort om 5-600hk(?)

 

Maxima'n min er levert orginalt med MEVI, men jeg har ikke oppgradert motorstyrings-hjernen og heva turtalls-sperra foreløpig...

Dobar har også MEVI i sin(dama's) Maxima.

 

Ja, men turbo kitet til han jeg kjenner er ganske heftig. Han er 30WHP fra 500HK på hjula, og han kjører engine internals og alt det der. I turbo kitet følger det med alt du trenger av bensin pumper og sånt, og det der :) På 10PSI hadde han jo 474HK på hjula, var det ikke det? Nå kjører han 14PSI. Når han tok den på dyno dro han på med nitrous også, men han kjører også nitrous på 14PSI. Gleder meg som faen til han skal sette den på dyno med 14PSI+nitrous, MÅ vel være over 500HK på hjula da. Det holder vel til å vinne på gardermoen om du kjører bra? Tror han klarer lave 11 med den bilen hans jeg... RETT over 10 second car :)

 

Om du skal ha dette kittet så snakker jeg med han, kansje han sender meg noen penger eller noe, siden jeg hjalp han med et salg ;) Om han ikke gidder, så gir jeg kontakt info til han uansett, siden han karen her har peil altså... og han har det samme kittet på bilen sin med så mye power, så det lover bra... :) Kan poste priser og sånt senere. Men tror du at du drar på eller? tror kittet ligger på $4000 eller noe. Er drit keen på at pappa skal få det, men han vil ikke enna... :(

 

MVH,

Vilhelm

Volvo 244 TIC (B21ET)

Mods:

BOV (TurboXS Type H)

K&N Filter

Turbotrykksmåler (Tall)

Økt turbotrykk (MASSE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dobar

Maxima`en er nok umodda utenom 4dices og en Wunderbaum.

Får nok se om vi får deltatt da, det må nok bli hu som kjører da.

Men hvor kan man skaffe en ikke alt for stor spoiler til Maxima`en?

 

Jeg har orginal-spoiler. (se bilder på hjemmesia mi).

Den koster ca 3000,- +lakering og ev.+montering.

 

Hvet ikke om noen andre spoilere. Men sef sånne universal-spoilere?

 

Stillen selger spoilere, men tror ikke de passer den norske maxima'n.

 

Kansje sjekke litt på

 

http://www.maxima.org/

 

http://www.vqpower.com/v2/index.php

 

http://www.cardomain.com/

 

http://www.stillen.com/

 

http://www.cattman.com/

 

http://www.pfispeed.com/interface.htm

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vilhelm

 

Ja, men turbo kitet til han jeg kjenner er ganske heftig. Han er 30WHP fra 500HK på hjula, og han kjører engine internals og alt det der. I turbo kitet følger det med alt du trenger av bensin pumper og sånt, og det der :) På 10PSI hadde han jo 474HK på hjula, var det ikke det? Nå kjører han 14PSI. Når han tok den på dyno dro han på med nitrous også, men han kjører også nitrous på 14PSI. Gleder meg som faen til han skal sette den på dyno med 14PSI+nitrous, MÅ vel være over 500HK på hjula da. Det holder vel til å vinne på gardermoen om du kjører bra? Tror han klarer lave 11 med den bilen hans jeg... RETT over 10 second car :)

 

Om du skal ha dette kittet så snakker jeg med han, kansje han sender meg noen penger eller noe, siden jeg hjalp han med et salg ;) Om han ikke gidder, så gir jeg kontakt info til han uansett, siden han karen her har peil altså... og han har det samme kittet på bilen sin med så mye power, så det lover bra... :) Kan poste priser og sånt senere. Men tror du at du drar på eller? tror kittet ligger på $4000 eller noe. Er drit keen på at pappa skal få det, men han vil ikke enna... :(

 

MVH,

Vilhelm

 

Bli uansett ikke nå. Har akurat betalt for den siste bestillingen, og lommeboka er tom :(

 

Det blir neppe til neste år også...

 

4000$ er ikke mye det egentelig, men det blir vel moms og frakt i tillegg?

 

Du treger ikke legge for mye arbeid i det for min skyld enda... en ca pris er bra nok for meg, så hvet jeg hva jeg må spare opp.

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert frakt og sånt ja... men men, du får si fra når du vil ha det da ;) eller kjenner andre som vil ha det ;) Bare sende de til meg :) Foresten, hva er beste quartermile tiden din, og hva er den beste topp hastigheten på quartermilen?

Volvo 244 TIC (B21ET)

Mods:

BOV (TurboXS Type H)

K&N Filter

Turbotrykksmåler (Tall)

Økt turbotrykk (MASSE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste tid:

60 feet: 2.214s

660 feet: 9.582s - 119.80 km/t

1/4-mile: 14.908s - 148.45 km/t

 

Beste slutthastighet:

60 feet: 2.312s

660 feet: 9.733s - 119.01 km/t

1/4-mile: 15.032s - 149.38 km/t

 

Alle mine drag-tider fra 'En Dag På Strippen' og 'Gatebilfestival' jeg har tatt med Maxima'n ligger på hjemmesia mi.

 

http://www.home.no/maxmekker/drag130903.html

 

http://www.home.no/maxmekker/280603.html

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår