Gå til innhold

Hva skal jeg velge, 2,0 eller 1,8T?

Ranger emnet


kloppen

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt begge deler, en 03 2.0 og nå en 1.8t. 2.0 startet med 130 hk, men den nye(kom i fjor eller noe) 2.0 har FSI og 150 hk, 1.8t har vel 163 hk

Begge er gode å kjøre. 2.0 bruker litt mindre bensin enn 1.8t, men det er vel mest fordi man fort blir litt tyngre på foten av å ha 1.8'n tenker jeg.

 

1.8'n er kjappere og tøffere fordi den har doble potter bak (en på hver side) 2.0 har bare en potte (samme som 1,6)

 

Regner med at 1.8'n vil være lettere å selge igjen om en stund også.

 

Uansett anbefaller jeg deg å forsøke å få deg en med multitronic-kasse...

 

 

Superdeilig å bruke i daglivet, samt at med mlt-kasse er 2.0 faktisk kjappere fra 0-100 enn en 1.8t med manuell. 1,8t med mlt er også dritnice, kjapp og god.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg 1,8T! Mye bedre motor...Dreiemomentet på 1,8TS er 235 Nm...Trur 2,0 literen er rimelig daff i forhold...Og som mange sier, er nok lettere å få solgt også med 1,8T

 

 

Men på den annen side, vil du ha dreiemoment og gjensalgsverdi ville jeg nok gått for dieselen ;)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på den annen side, vil du ha dreiemoment og gjensalgsverdi ville jeg nok gått for dieselen ;)

 

Er vel ikke sååå galt med 235 Nm ve? ;) Er klar over at diesel har mye mer dreiemoment men...hehe...Synes denne motoren jeg nevnte er rimelig sprek jeg!

Dumpventil er også fint ja..Får man montert dumpventil på TDI-motorer da?

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var god, den!

 

Hehe, det så kanskje litt dumt ut når man tok det ut av konteksten ja ;)

 

Det jeg mente er at 1,8t er kjappere enn 2,0, men seff ikke at det er fordi den har to doble potter ;) Så nedsnødd er jeg faktisk ikke.

 

Grunnen til at jeg nevnte de doble pottene, er at det på både 1,6 og 2,0 sitter en enkelt potte, og da skiller jo 1,8 seg ut litt mer fordi den har to.. noe som ihvertfall etter min mening ser penere og tøffere ut.

 

Regner med at du skjønte det, men følte uansett behov for å forsvare min (tvilsomme) ære her inne...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår