kloppen Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Har et valg mellom en A4 03 mod, med hhv. 2,0 og 1,8 T. Hva er best? og hvorfor burde jeg velge den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 2,0l har vel 130hk , mens 1,8T har vel 163 eller 190hk. 1,8T går jo best og kan chippes til en del ekstra hk.Bensinforbruket er vel forholdsvis likt. Sikkert lettere og få solgt igjen også. Jeg ville gått for 1,8T. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kloppen Skrevet April 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Hvordan er det med dreiemomentet da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Er bedre moment på 1,8T enn 2,0. 1,8T 150hk har vel 210NM, husker ikke hva de andre 1,8T motorene har. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 ville klart gått for 1.8T der.. sombrero Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Jeg har hatt begge deler, en 03 2.0 og nå en 1.8t. 2.0 startet med 130 hk, men den nye(kom i fjor eller noe) 2.0 har FSI og 150 hk, 1.8t har vel 163 hk Begge er gode å kjøre. 2.0 bruker litt mindre bensin enn 1.8t, men det er vel mest fordi man fort blir litt tyngre på foten av å ha 1.8'n tenker jeg. 1.8'n er kjappere og tøffere fordi den har doble potter bak (en på hver side) 2.0 har bare en potte (samme som 1,6) Regner med at 1.8'n vil være lettere å selge igjen om en stund også. Uansett anbefaller jeg deg å forsøke å få deg en med multitronic-kasse... Superdeilig å bruke i daglivet, samt at med mlt-kasse er 2.0 faktisk kjappere fra 0-100 enn en 1.8t med manuell. 1,8t med mlt er også dritnice, kjapp og god. Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auditq Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 1.8 Turbo Selvsagt :D Siter 99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036 85' Mærche X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kloppen Skrevet April 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Takk for mange synspunkt. Men har faktiskt i det siste også tenkt på tdi motor. 1,9 med 130 er vel nokså sterk, med tanke på dreiemoment... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goLd^- Skrevet Mai 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2005 lenge leve turbo, lett å trimme +dumpventil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solberg- Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Velg 1,8T! Mye bedre motor...Dreiemomentet på 1,8TS er 235 Nm...Trur 2,0 literen er rimelig daff i forhold...Og som mange sier, er nok lettere å få solgt også med 1,8T Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Velg 1,8T! Mye bedre motor...Dreiemomentet på 1,8TS er 235 Nm...Trur 2,0 literen er rimelig daff i forhold...Og som mange sier, er nok lettere å få solgt også med 1,8T Men på den annen side, vil du ha dreiemoment og gjensalgsverdi ville jeg nok gått for dieselen ;) Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goLd^- Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 drit i gjensalgsverdi, tenk turbo :driving ptsssshjyhh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solberg- Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 Men på den annen side, vil du ha dreiemoment og gjensalgsverdi ville jeg nok gått for dieselen ;) Er vel ikke sååå galt med 235 Nm ve? ;) Er klar over at diesel har mye mer dreiemoment men...hehe...Synes denne motoren jeg nevnte er rimelig sprek jeg! Dumpventil er også fint ja..Får man montert dumpventil på TDI-motorer da? Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Mai 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2005 1.8'n er kjappere (...) fordi den har doble potter bak Den var god, den! Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Mai 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 Den var god, den! Hehe, det så kanskje litt dumt ut når man tok det ut av konteksten ja ;) Det jeg mente er at 1,8t er kjappere enn 2,0, men seff ikke at det er fordi den har to doble potter ;) Så nedsnødd er jeg faktisk ikke. Grunnen til at jeg nevnte de doble pottene, er at det på både 1,6 og 2,0 sitter en enkelt potte, og da skiller jo 1,8 seg ut litt mer fordi den har to.. noe som ihvertfall etter min mening ser penere og tøffere ut. Regner med at du skjønte det, men følte uansett behov for å forsvare min (tvilsomme) ære her inne... Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.