Goop Skrevet April 23, 2005 Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 Hva må gjøres med en B230fk for å få rundt 250-300 "holdbare" HK? (dyser, ny turbo++??) Hørt de pleier å ligge en plass rundt 10-15k..Er det med eller uten girkasse..? Og va koster isåfall en girkasse som holder til de HK? M90H f.eks? Fint om noen kunne komt med en fin liste over hva som trengs.. På forhånd TAKK.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 23, 2005 Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 De koster 10-15 store både med og uten boks.kommer helt ann på hvor motoren kommer ifra,men får du tak i en med m90 til 15 store har du gjort en bra deal. chips,f eks 16t turbo,progressiv btr,k-kam(eller noe slik) alucooler og en masse laddetrykk har du ca dine 250 hk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet April 23, 2005 Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 trengel vel noen større dyser også.. jeg har kjøpt inn\har stor alu cooler, 968ere (465cc\m dyser, matcher 3" lmm), 3" bmw lmm, 531, k-kam, viking chip (du trenger ikke betaler flere tusen for chip, bestill fra sverige og putt inn selv. 1000 svenske kroner kosta det.) og FK blokk. mangler nu større tubo og justerbar btr og satser på å komme oppimot 300hk med dette. Dritten er jo at cluth og girkasse kommer til å ryke temmleig fort om man ikke bytter dette da Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 trengel vel noen større dyser også..jeg har kjøpt inn\har stor alu cooler, 968ere (465cc\m dyser, matcher 3" lmm), 3" bmw lmm, 531, k-kam, viking chip (du trenger ikke betaler flere tusen for chip, bestill fra sverige og putt inn selv. 1000 svenske kroner kosta det.) og FK blokk. mangler nu større tubo og justerbar btr og satser på å komme oppimot 300hk med dette. Dritten er jo at cluth og girkasse kommer til å ryke temmleig fort om man ikke bytter dette da fungerer sikkert,men er jo ikke bare å slenge på en 3" bmw lmm på lh 2,4 Større dyser behøver er ikke for de hestene med progressiv btr,en kompis har bremsa sin til 283 hk med orginale dyser...orginal 530 topp også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 De koster 10-15 store både med og uten boks.kommer helt ann på hvor motoren kommer ifra,men får du tak i en med m90 til 15 store har du gjort en bra deal. chips,f eks 16t turbo,progressiv btr,k-kam(eller noe slik) alucooler og en masse laddetrykk har du ca dine 250 hk... hva er din betegnelse for "masse" ladetrylkk? går utifra at det var 250 hk på hjula? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 hva er din betegnelse for "masse" ladetrylkk? går utifra at det var 250 hk på hjula? nja,godt over 1 bar kan jeg si..250 hk på hjula eller ikke kommer ann på hvor mye en tør å ladde..så lenge en bruker orginalsprut så dukker det liksom ikke opp noen gratis hester uten at man presser inn en masse med trykk..det høyeste antall hk jeg har hørtom med slike "orginaldeler" er 283(eller var det 286) bremsede hk... Turbocontainern hadde vel rundt 300-350 hk med lh 2,4 men der var det delar av en litt annen kaliber.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Vet det er en masse folk som tror en får "350 hk" med chip og større turbo,sånn uten vidre...Men jeg tror nok de fleste som har holdt på til det flyger verktøy alle retninger er enige om at det er laaaaangt ifra realiteten..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 fungerer sikkert,men er jo ikke bare å slenge på en 3" bmw lmm på lh 2,4Større dyser behøver er ikke for de hestene med progressiv btr,en kompis har bremsa sin til 283 hk med orginale dyser...orginal 530 topp også... kjører motronic.. er ikke værre enn å bytte kretskortet fra volvo lmm til bmw lmm og skru sammen... Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 kjører motronic.. er ikke værre enn å bytte kretskortet fra volvo lmm til bmw lmm og skru sammen... skjønner,men her var det spørsmål angående en fk motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet April 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Hva er egentli en progressiv btr? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Hva er egentli en progressiv btr? progresiv bensintrykksregulator.. En justerbar en er bra å ha om man skal ladde mye,den øker bensintrykket i takt med turbotrykket så den presser mere bensin igjennom dysene. Finns å få kjøpr med forskjelloige "forhold" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet April 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 ja..oki..Er det ikke en regel at bensin trykket skal være 3x ladetrykket, eller er det meg som er helt ute og kjører..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet April 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Ka for en chip er det å anbefale då? Og ca pris? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 veit ikke helt, men en kompis har en 940 med FK motor som er chippa (gullbox med tenningschip og chippa innsprøytning) den går noe helt jævlig sombrero var billige chip'er også. skulle gi mye Nm (det er gøy) og kom fra sverige. 3500kr ellerno. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet April 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Chip, er det på en måte en turbotrykksmåler? Slik at du kan regulere trykket slik du vil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.