ZyPreXa Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Hei, jeg har en Nissan Laurel 2.4 SLX (C32) 1987 mod. (Bensin) Jeg lurer på om noen har sett/hørt eller har differensial til denne bilen? Trenger begge bak... Har sjekket om det var muligheter for å bruke en dieselbil sin differensial, men den har en hel diff. Min har to-delt diff. (Har sjekket mange sider på nettet) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skylaurel Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Hmm, er ikke todelt aksling du tenker på? Meg bekjent er det samme type diff på L24E og R28D... Vet derimot at det ble levert Laureler med delt aksel...dog det var mest VG30 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svallen Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Prøv denne plassen har mye Laurel deler. http://www.hompen.no Dette er ein bilopphugging. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyPreXa Skrevet Mai 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Tusen takk for svar!! På min Laurel er det todelt diff. Fant bare diff til Laurel som var fra 78-83(nbfbildeler.no) Er svært usikker på om disse kan brukes... Noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 Tusen takk for svar!! På min Laurel er det todelt diff. Fant bare diff til Laurel som var fra 78-83(nbfbildeler.no) Er svært usikker på om disse kan brukes... Noen som vet? Har ein arbeids kollega eg solgte ein 2.4 laurel med delt bakaksling til... Han kjøpte den for å kjøre den helt i filler, men tror nå bakdiffen er "hel" ennå..! Kan jo høre med han, når han begynner og bli lei av "jordebilen" :D Du må nok ut til Stavanger for å hente den for d..! (pluss litt til) Ska eg hørra med an eller? Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyPreXa Skrevet Mai 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 hadde vert fint om du giddet! spør du om pris å KM stand? tusen hjertli Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Mai 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2005 hadde vert fint om du giddet! spør du om pris å KM stand? tusen hjertli Er litt usikker på km stand... Noe gæli med tannhjula til måleren, så den teller en tanke fortere en hva som er reelt... Var meningen eg skulle kjøpe den og ha den som.. tja.. bil nummer 2.. arbeidsbil.. lekebil, kall det hva du vil;) Men siden det ble litt for mye i forhold til hva jeg ville gi for å få den gjennom EU kontroll, blei eg og han eg sko kjøpa an av (kamerat av meg), enige om at vi skulle kjøre den "pent" før vi leverte den til Knoksen Bilopphøgger.. Vel, den ble stående et par måneder etter dette, før eg da skaffa prøveskilter til den, og skulle til og kjøre den ut på knoksen, men kom til og nevne dette fredagen før eg sko lever den, til arbeids kollegaen.. og kremt.. *host* eg lot han kjøpe den av meg! :D Dette er vel ein 2.4 SLX 88 modell eller no?? Vist du leter i trådene her på "laurel" forumet, så finner du bittelitt mere info om den! Tror og huske at kameraten min sa den stod på 130 000 ++ når han kjøpte den for et par og 3-4 år siden kanskje.. Er ikke så helt gale.. Eg får høre med arbeids kollegaen om han begynner og bli ferdig med den snart.. Så får vi ta det derifra.!' Edit: Trenger ikkje 14" (tror det er det) lett metall felger og splitter nye dekk til Laurelen din da??? Har det liggende i boden min... Eg har ikkje bruk for det. (Er kameraten min sine, han gidde 2000 for dekka...) Selv om boltsirkel og innpress sko fungert overens, så må eg ha minimum 15" på bilen min.. (ikkje at det er dårlig ting, da dette betyr større bremser) :D Edit2: Det stod ikkje noe annet i den andre tråden, så glem det. det er ein -88 2.4 SLX.. Elektriske vinduer bak og framme, AC og Automatgir.. Det er også ein splitter ny håndbrekk waier i den.. Den bakre til venstre tror eg det var.... :D Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyPreXa Skrevet Mai 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 Skal kjøpe meg nye felger ja, men det blir nok 17" 215-225. Får se om jeg finner ut hva som er lovlig. Min Laurel er kjørt 225000 tror jeg, så viss hans bil er kjørt mer, er det vel ikke helt det store poenget?? Det er viktig at den bilen du snakker om har delt differensial(bensin motor), noe jeg går utifra siden den Laurel'en er en SLX... Håper på at de diff'en passer min 87 mod! Si ifra viss du hører mer! Tusen Takk!! offtopic: Er det noen som de eksakte tallene på innpress osv Laurel (87mod) Såg de tabellene noen posta for en stund siden, men trenger litt mer info... og i tillegg lurer jeg på hva som er lovlig når det gjelder hvor mye opp og ned du kan gå på innpress osv... (Vet at jeg kan maks 225 på 17" felg) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 1500 for hele bilen...! ;) ' Kjekt med ein delebil vel! :rolleyes: Var bare til og komme og hente! Som eg har skrevet over, så er det ein -88 modell.. Tror ikkje den er kjørt over 200 000.. men lover ingenting.. Da telleren er på bærtur (jepp, høres ut som eg vil lure deg;) ) Men det vil eg altså ikkje.. Bare til og skifte olje på den, så er den vel sikkert god som ny..! Tviler på det har vert så harde kår for den.. I og med ein daffen 2.4 liter med automatgir.. Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyPreXa Skrevet Mai 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2005 I og med ein daffen 2.4 liter med automatgir.. Mener du at den bilen du har er automatgir? Er det noen sannsynlighet for diffen ikke passer sammen da(til min bensin)? Skal spør om kjøp av bilen! Det hadde sikkert vært grei med en delebil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Mener du at den bilen du har er automatgir? Er det noen sannsynlighet for diffen ikke passer sammen da(til min bensin)? Skal spør om kjøp av bilen! Det hadde sikkert vært grei med en delebil! Sånn som eg forstår det, så er det den bakre diffen du skal ha tak i.. og, i mitt hode, så er den heeeeelt lik på både automat, og manuell.. Mellom akslingen kan godt vere forskjellig, men det er vel liten sannsynlighet for det og..! Dette er da ein diff for uavhengig hjuloppheng... (såkalt delt diff) Løp og kjøp! ;) Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyPreXa Skrevet Mai 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Er det muligheter for at du kan ta bilde av bilen? Hadde vært kjekt å sitt hvordan den såg ut... Bare lurte på hvor i Stavangerområdet du bor? Viss kjøp, kan det bli vanskelig me transport... Har ingen biler med hengerfeste, men er den Laurel'en i lovlig å kjøre med, viss jeg skaffer prøveskilt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Vel, skal se om eg klare og fikse bilde av den.. Den står utforbi Ålgård... Du vet sikkert om Kongeparken, vel, et lite stykke lengre enn det.. Den er hvit, og grå nederst.. Hvordan den ser ut nå, er eg ikkje sikker på.. Må høre med han! Tror den er "kjørbar" i sin forstand.. Men du bør ikkje ta det altfor fort på motorveien tror eg.. Forstillingen er det sikkert ikkje mye igjen av..! Så, før eg sier for mye, så må eg hørre med han! Apropos prøveskilt, så e nok ikkje det noge problem og få til den.. Og bremsene gjekk gjennom EU kontrollen med glans.! (for dei fiksa eg før eg leverte den inn for sjekk i romjula..) Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Mai 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Erhm.. Han tror det går og kjøre den.,. Men, han brukte ordene " Lykke Til ".. Så dette er opp til deg.. Du kunne komme og skru av diffen selv, og så kjøpe kun den..! Vist du er intresert!? Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyPreXa Skrevet Mai 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2005 Men vil han selge meg mer enn bare difffen? Jeg trenger nemlig en "ny" bakfanger, min er nemlig krasjet av mor, heh... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg