Gå til innhold

Skylaurel

Bruker
  • Innholdsteller

    25
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Skylaurel

  • Bursdag 07/25/1984

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    All sorts
  • Modell (eks S4)
    Laurel 2,4E 2,8D GL
  • Biltype (eks Audi)
    Nissan
  • Årsmodell (eks 1995)
    8687
  • Yrke eller sivil status
    IT Konsulent
  • Motor (eks 1.6)
    2.4, 2,8

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Verdens navle

Skylaurel's Achievements

  1. Det mest vanlige er vel å kappe et par ringer.... Stikk innom nccn.no, er samlet en del guruer der :)
  2. Uten at jeg vet helt hva du vet ifra før..... Er ett par stykker som har 3.0 Laurel på http://www.nccn.no/forum For ca 3,5år siden ble en "trøsket" i Narvik..... Det er vel alt :)
  3. Skylaurel

    2.8 diesel

    Det er litt forskjell på oljekretsløpet og dieselpumpene på RD28T og RD28 motoren, samt stemplene er forskjellig. Tror kanskej ikke disse motorene er helt bygd for en skikkelig turbo, men det gjøres nå fordet. Tror det mest vanelige er å porte over motor og pumpe... http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=904621 fant en som hadde TD i sin, du kan sikkert sende en kort mail og høre hvordan han gikk frem (om det er ettermontert, that is)
  4. I said god damn what a car! jerkoff Dette er min nye drømmebil! ingenting er som en sleeper! Skulle satt 2.0 LX merke bakpå og loda rundt med orginale stålfelger :D
  5. Ja disse Laurela er som en forbannelse, kjøper man først 1 kommer det flere etter... Vet ikke hvordan det er med motorfestene i L24E kontra RD28? bilen er såpass fin, er bare rullet 190 000 mens motoren ikke er fullt så glad. Dessuten er det så mye mer behagelig å fylle diesel :rolleyes: Grunnen til at jeg ikke liker autmatkassa er at jeg synes den er treig pluss at det vel går en del kraft bort på det. Må poste mer om det blir noe av prosjektet med VG30TT ;) ... hvordan er det forresten med disse bilene? er det noe trøkk i orginalmotoren på 170 gamp? Har fundert på en Maxima med manuell og VG30 selv om det er FWD
  6. Current status 85 Laurel 2.0GL (spiker en gang før 30juni) 85 Laurel 2.4E (delehore) 86 Laurel 2.4E SGL - - 90 Laurel 2.8 DLX <-- akk, den skulle vært manuell giret. Hadde en 82 Laurel 2.8D men den ble spiker på 450 000 toppen var en smule sliten. Har litt smålyst å finn en RD28 motor å smette inn i 86modellen og sette en turbo på den. meg bekjent er det RD28 motor i Patrol og den har turbo.
  7. Hmm, er ikke todelt aksling du tenker på? Meg bekjent er det samme type diff på L24E og R28D... Vet derimot at det ble levert Laureler med delt aksel...dog det var mest VG30
  8. Oki folkens! For det første: L24E fra 1986 Så til problemet. Bensinpumpa begynte å lage høye hylelyder, så da bytta jeg den. Første gang jeg vridde om tenninga med den nye pumpa var den normale lyden tilbake så jeg kjørte meg en tur og tenkte "tata problem løst". Så kom jeg dagen etter, vridde om tenninga og da var den søte hylinga tilbake. Etter det har den plutselig begynt å bruke 1,4 -> pr mil (normalt var den sjelden over 0.9 før) når jeg gasser på soter den ganske brukbart. Bytta bensinfilter ifjor vår Bytta Luftfilter for 2mnd siden Bensintrykksregulator og Luftmengdemåler (begge er hentet fra delebil som funka) er også byttet.... Hadde bilen på verksted her i vinter for å få fiksa dritten, men det eneste de gjorde var å feilsøke i 2timer, si at de ikke fikk til og gi meg en regning på 1000kr (dette var etter at bilen hadde stått der i 1mnd...) Har stort sett alle deler til denne typen bil så bare kom med forslag... chicken
  9. er dette noe hjemme snekra turbo greier? har aldri hørt om noe laurel med turbo fra orginalt av..
  10. På min L24E er det hvertfall register kjede (opplyst av nissan verksted) den er riktignok fra -86, men skulle forundre meg mye om det ikke var samme greia på 88mod.......:rolleyes:
  11. Må vel begynne med å takke Mikro for tips så nesten ut som om han registrerte seg kun for å svare på min thread.. skal teste å bytte størm når jeg orker skru mer (pumpa har begynt å lagd noen rare lyder bytta denna men det fortsatte hyle så da kan det jo tyde på akkurat det du sier i din post! krysse fingre) Så lurer jeg litt på hva prisen på denne Nissan lagd for feite amerikanere koster å importere til norge?
  12. Du har kjørt ifra en BMW med din Nissan Laurel 2,0? er dette mulig? kan ikke vært en med forgasser motor i alle fulle fall... har en 85mod av denne typen (slarkebil) å den er grei å kjøre fra A til B med men tror ikke jeg kunne klart å kjøre ifra annet enn en Hiace eller kanskje en sliten 740 :rolleyes: Kan jo selvfølgeli hende at det ikke var allverdens av BMW heller da...
  13. tenkte bare at jeg skulle legge lokk på denne tråden. Var verken Luftmengdemåler, bensintrykksregulator eller rusk i tanken ,men rett og slett dårlige pluggledninger. liten tue kan også velte stort lass...
  14. Kan bare se bort ifra denne forespørseln..... var å hentet meg en 85 E SGL som hadde fådd seg en trøkk i fronten... betalte 3 høvdinger for den... sparte 4000 på å ikke kjøpe ny luftmengdemåler! + at jeg har masse deler
  15. Etter utallige mailer til diverse høggere i norges vidstrakte land har jeg nesten gidd opp håpet på å finne en LMM som fungerer. Så om det er noen som har en fungerende liggende å støve ned (noe jeg tviler på) eller kjenner noen som er på tur å sende en Laurel L24E C32 (85-90) i pressa er jeg veldig interresert i å kjøpe delen. Å kjøpe denne delen ny er ikke aktuelt! Nissan tar BLODPRIS på denne delen.. om ikke dette fører frem er det vel bare å finne en annen motor :eek:
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår