Gå til innhold

Jalla mekk!!

Ranger emnet


FX2000

Anbefalte innlegg

  • 3 months later...
  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

UFF!! Det der er det værste jeg kan se! Folk som bruker brusflasker som ekspansasjonstank. angry Er skikkeli jalla løsning! Er nesten bedre å bare la slangen henge under bilen da slik at det renner ned på asfalten. Få vekk den stygge flaska!

 

-Jeg har sånn løsning på 240TIC'en, slangen går ned til bakken. -Vil ikke ha olje i intercooleren og turbo, så jeg plugga hølet der den var og lot slangen gå ned til bakken. Må få tak i en skikkelig catche-tank snart !!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksosanlegget på sierra'n knakk tvers av på ene av eksosrøra(det er en V6), rett før mitterste lyddemper..

 

jekka opp eksosanlegget i passe høyde,

smørte på litt eksospasta på ene siden, men hadde veldig lite igjen, hadde nettopp tetta "noen" lekasjer ..

Så ble det en runde med stål-epoxy, etterfulgt av silikonpakning på tube for høye tempereturer..

alt kjøpt biltema selvfølgelig hellothere

 

ellers så er jo en god miks av strips og gaffatape alltid beundringsverdig :hammer

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke montert den enda, men den er med drenering ja. Resirkulær? Dampen brennes jo normalt, er jo ingen plasser å føre denne tilbake til. Eller var det kanskje ikke det du mente?

 

Det finnes de som legger en retur slange ned i bunnpannen sånn at oljen renner inn i blokken igjen. Men det som kommer opp i catchtanken er jo oljedamp, altså brent olje. Viskositeten på denne er jo helt rævva og mister derfor sin evne til å smøre.

Altså den oljen er ikke noe å ta vare på. Den forbrennes jo bare i motoren uansett så om du ikke har retur så bruker ikke motoren noe mer olje uansett!

Biler:

 

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg har bland annet et voltmeter med 5meter kabel til vesidna batteriet, siden jeg ikke gidder trekke kabler inn i bilen :p

 

Ellers, så var det er ekte prosjekt å få festa dynamoen på bilen min. For får ikke tak i dynamo til min, så måtte ta fra en annen prelude. Men den passet ikke i detheletatt!

Så etter jeg fikk pusset vekk 5mm gods fra dynamoen fikk jeg hovedbolten halveis inn og gaffatapet den så den ikke skulle dette av. Så måtte jeg forlenge tilpasningsarmen, for den var for kort. Så jeg bygde den ut med en kabelbro :) Funker iallefall, ser helt jævlig ut men sånn skal det være hehe

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca0a8f4c.jpg

 

Alt går med jalla mekk.

Motorfeste på min vectra 2000 sprakk, 2 av boltene gikk til helvete så ble gjengene tatt, har ikke råd til og få det fiksa enda så jeg fiksa det ved hjelp av en treklosse, som jeg la under feste og så surra jeg jekkestropp fra essoen rundt og stramma til, denne tålte ikke presset da jeg velta blårøyk:) Den gule jekkestroppa fra essoen er nå bytta ut med ei sterkere !

En vakker dag så får jeg nok lappen på bil ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vert borti ett par tilfeller på nokre biler. den eine var at ein kar fekk ikkje godkjent bilen sin pga rust på kanaler. han reiste heim, fylte kanalana med betong, malte over med tectyl og fekk da godkjent:):)

eg kjørte ein jekk gjennom golvet på ein bil. resultatet blei eit høl på 20x20 cm. da blei tetta igjen med ein isboks og sikaflex + svart maling på undersida.

 

fiksa sjøl eksosanlegget mitt med streng og aluminiumsfolie når da var høl i anlegget

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes de som legger en retur slange ned i bunnpannen sånn at oljen renner inn i blokken igjen. Men det som kommer opp i catchtanken er jo oljedamp, altså brent olje. Viskositeten på denne er jo helt rævva og mister derfor sin evne til å smøre.

Altså den oljen er ikke noe å ta vare på. Den forbrennes jo bare i motoren uansett så om du ikke har retur så bruker ikke motoren noe mer olje uansett!

Jepp, var det jeg også mente, er jo kun damp som normalt forbrennes uansett. Hvorfor i alle dager er det noen som tar denne tilbake i blokka igjen? Det kan jo ikke være helt sunt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår