Gå til innhold

V12 240?

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

Ja...helvete heller...Bosser ikke en F40 for å sette motoren i en gammel sleten og rusten volvo... Det hadde vært litt for drøyt asså...

hehe, lottomillionærer er ikke som andre millionærer!

 

---

 

Svar : motoren har stått i en XJ12-1978 modell. motoren er på

285 hk og dreiemomentet er 399 nm. mål på motor er (ca) lengde 100 cm.

bredde 95 cm og høyde 63 cm. hele historien til jaguar sine v12 finnes

på. http://www.jagweb.com/jagworld/v12-engine/page1.html

 

noen som kan måle 240 sitt motor-rom?

jeg har ikke $$, plass eller bil til å hive motoren ned i, men RESPECT som fan til den som kan få dette gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet det går (er) en 245 med v12er på sortland, eller dæromkring. men det er noen år siden jeg ble oppdatert fra den fronten. var en BMW V12.

kan KANSKJE få tak i noen bilder

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet det går (er) en 245 med v12er på sortland, eller dæromkring. men det er noen år siden jeg ble oppdatert fra den fronten. var en BMW V12.

kan KANSKJE få tak i noen bilder

 

Det hadde virkelig gjort seg med bilder! m'm

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om dere hadde lest helt nede på siden, der står det

motoren er på 285 hk og dreiemomentet er 399 nm.

motoren er jo fra 78,er jo litt gammalt, men den var ikke gått så alt for langt.for de som orker å lese litt kan de jo ta en kikk på

http://www.jagweb.com/jagworld/v12-engine/page1.html

her står så og si alt om utvikling, motor osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde garantert gått for en US V8'er foran noen britisk motor i det hele. Det er vel kun Lotus sine motorer jeg egentlig kan si jeg hadde stolt på, hvis man i det hele tatt skal ha noe fra øyen.

Ferrari-motor er galskap, det er greit at det er fin lyd og alt det der, men for det første koster selve motoren helvete og mere til, den er SVINE dyr å vedlikeholde og den krever MYE vedlikehold.

En annen fet ting er at siden selve blokken består av så mange komponenter så lekker de bilene olje for et godt ord. Det er feil med Ferrarien om den ikke lekker, for å sette det på spissen. Og det er hovedgrunnen til at det er så utrolig mye bilbranner i en Ferrari.

 

Hvis jeg skulle hatt noe gøy i en 240, så hadde jeg vel uansett heller gått for en Volvo Gr. A-bil.

Bilsport hadde en reportasje om en rød 83 2dørs-sak for en del år siden. Husker at bilen var sinnsykt smooth, og tar jeg ikke helt feil så var bilen god for 280 km/t. Og det meste var Volvo-deler.

Den som sier at størrelsen ikke teller, har ikke hatt sex eller kjørt Cadillac.

1987 Mazda 929 V6 3.0 GLX(restaureres)

1987 Mazda 929 2.2i GLX (donorbil)

1978 Dodge Ramcharger 318

1996 Chevrolet Corvette GS (vurderes solgt, kom med bud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du først å fremst få den motoren ned under huven i 240in å deretter kople opp alt av givere, slanger, ledninger osv å få detta her te å passe med lengder, motorfester+++ så må du belage deg på å arbe helvettes mange timer azz... Det der er no innihelvettes mye arbe! Det er helt klart, d hadde vært jævli rått, men den motorn der trur jeg blir den minste utgifta di! Hehe

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat:

Opprinnelig skrevet av JEPS

vet det går (er) en 245 med v12er på sortland, eller dæromkring. men det er noen år siden jeg ble oppdatert fra den fronten. var en BMW V12.

kan KANSKJE få tak i noen bilder

 

 

 

Det hadde virkelig gjort seg med bilder!

 

 

ok VolvoTore, skal se om jeg får fixet det.

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår