Gå til innhold

Rolla '96 1,3 XLi - Motorbytte?

Ranger emnet


Teddy

Anbefalte innlegg

Leker litt med tanken på å gjøre rolla'n min mer koselig. Ikke det at det noengang kommer til å skje, men det er morsomt å høre litt. Hvis det i det hele tatt skal gjøres noe artig med kjerra på ytelsessiden, så må jeg vel først bytte motor (jada, du kan godt si jeg må bytte bil, men da er det jo ikke like kult lenger). Er vel en 4E-FE som sitter i her. Noen som veit om noe som ville gå rimelig smooth å bytte ut med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en 4A-FE (1.6) fra samme modell, eller 7A-FE (1.8 Carina/celica). Tipper at du må skifte resten endel av elektronikken og, men ikke sikkert.

 

Tror du trenger en annen girkasse også, så det er greit å sjekke alt dette før du setter i gang. Frontcut feks?

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke enormt med hestekrefter, mere sånn at det er bra dreiemoment i den. Slår uansett den 1.3 literen du har ned i støvlene, for en sånn har jeg prøvd og det var litt "kjedelig".

 

Skal du ha en bra motor så går du for en 3S-FE eller GE eller lignende, men da snakker vi seriøs ombygning ;)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bytt motor, bare kjøp turbo sett fra toyota orginalt! Får over 150hk hvis jeg ikke er helt på jorde og 3" eksos hele veien ut! Bare pass på å bytt clutch samtidig, tåler ikke all Nm.

 

Jobber på toyota så jeg kan skjekke hva det koster hvis du er interrisert.

Bmw 520i E34 1988

Bmw 320i E30 1985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at 1,3 literen har motorfestene lenger bakover i motorrommet. Skal man bytte motor, må disse kappes løs, og flyttes frem til dit de skal stå med 4A-FE/GE, 7A-FE.. etc. Skal du først begyne med det, kan du like godt hente en 2zz (1,8, 190hk) eller 3S-GE/GTE (2,0 uten/med turbo) fra celica.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår