Gå til innhold

Det spruter ut av eksosrøret...

Ranger emnet

BMW 325i

Anbefalte innlegg

Har nettop kjøpt en 240, og jeg har et lite spørsmål... Bilen står ca en halv-en meter fra vår hvite garasjeport og jeg så i dag at det var svart sprut oppover porten fra eksosanlegget. dette har kommet når jeg har sått og rusa motoren. er det vanlig at det spruter sånn ut? spruter ikke mye men man ser det på den hvite veggen+at når den står på tomgang drypper det vann eller olje ut av potta... har noen svar???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold hånda forran og lukt etterpå... er det bensin er det dårlig forbrenning.

Hadde samme problem med Golfen... spruta MYE.

DSC02950.jpg

DSC02949.jpg

Så, sjekk om det er bensin.

Hvis det er det ville jeg sjekka tenningsanlegget... nye plugger f.eks. Hjalp en del på min, men ikke helt.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i gjengen med oss som har bil som spruter av eksosanlegget... Russebilen vår er også sånn... ingen av oss kan noe om bil så vi har ikke peiling på hva det er... men lurer på om det er farlig, eller om bilen kan tåle en r ussetid.... vi kjørte på med 4L olje, bare fylte på vi;) hehe.... er en transit 91mod.... tanken at vi har fylt på for mye olje har slått oss.... for når vi ruser så kommer det så mye røyk at en nesten skulle trodd det var en svær fabrikk under panseret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i gjengen med oss som har bil som spruter av eksosanlegget... Russebilen vår er også sånn... ingen av oss kan noe om bil så vi har ikke peiling på hva det er... men lurer på om det er farlig, eller om bilen kan tåle en r ussetid.... vi kjørte på med 4L olje, bare fylte på vi;) hehe.... er en transit 91mod.... tanken at vi har fylt på for mye olje har slått oss.... for når vi ruser så kommer det så mye røyk at en nesten skulle trodd det var en svær fabrikk under panseret...

hehehe, tror dere burde tappe av noe olje ja... det er ikke bra for motoren at den brenner olje... kanskje ta oljefilter og oljebytte mens man er i gang? Sikkert greit, så ser man om motoren holder russetiden... ;)

Kan dere ikke dette, så få tak i noen som kan...og se og lær hva han/hun gjør. Kan lønne seg i framtida også ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettop kjøpt en 240, og jeg har et lite spørsmål... Bilen står ca en halv-en meter fra vår hvite garasjeport og jeg så i dag at det var svart sprut oppover porten fra eksosanlegget. dette har kommet når jeg har sått og rusa motoren. er det vanlig at det spruter sånn ut? spruter ikke mye men man ser det på den hvite veggen+at når den står på tomgang drypper det vann eller olje ut av potta... har noen svar???

årsmodell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

84 modell

*fylle opp med 10 tegn*

hmm... antar du har forgasser.

Kjenner til problemet med flere volvoer, og det kommer ofte sliten forgasser/småtett luftfilter, eller feiljustert tenning.

Tipper det siste er mest sansynlig, og det er ingen vanskelig affære å rette på dette. Kjøp deg en "Haynes-håndbok", og les&lær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider