Albert Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 Har golf 1,6 1986 EZ-motor som går varm under kjøring, dvs koker raskt hvis jeg stopper å lar den gå på tomgang. Har byttet termostat og tempføler i radiator uten at d hjalp. Koblet radiator-vifta sånn at den gikk på maks hele tiden mens jeg tok en prøvetur, men den gikk også varm da.. Noen som har noen tips å komme med? Vannpumpe? Radiator? Mvh Albert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TD POWER Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 Har golf 1,6 1986 EZ-motor som går varm under kjøring, dvs koker raskt hvis jeg stopper å lar den gå på tomgang. Har byttet termostat og tempføler i radiator uten at d hjalp. Koblet radiator-vifta sånn at den gikk på maks hele tiden mens jeg tok en prøvetur, men den gikk også varm da.. Noen som har noen tips å komme med? Vannpumpe? Radiator? Mvh Albert Høres ut som no vannpumpe feil.. shekka att reima ikje e førr slakk.. ? Kan vær vannpumpa som streiker... ganske sikk att d e d.. Siter - 02 Passat Highline 4-motion 130 - 90 Golf Mk2 TD x 83 Golf Mk1 1.6 x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 Har golf 1,6 1986 EZ-motor som går varm under kjøring, dvs koker raskt hvis jeg stopper å lar den gå på tomgang. Har byttet termostat og tempføler i radiator uten at d hjalp. Koblet radiator-vifta sånn at den gikk på maks hele tiden mens jeg tok en prøvetur, men den gikk også varm da.. Noen som har noen tips å komme med? Vannpumpe? Radiator? Mvh Albert sikker på at du har fått ut all lufta etter at du bytta termostat? Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TD POWER Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 sikker på at du har fått ut all lufta etter at du bytta termostat? Er det ikje selv utlufting... det har no eg... men førr å vær på dein sikre siah, kan man jo bare klemme (pumpe) på radiatorslangen... ! Siter - 02 Passat Highline 4-motion 130 - 90 Golf Mk2 TD x 83 Golf Mk1 1.6 x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Albert Skrevet April 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Reima er ikke for slakk, å har lufta skikkelig.. Men hvis pumpa hadde fungert og jeg hadde hatt sirkulasjon, så hadde vel bilen blitt kaldere når jeg tvangskjører vifta på fullt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfthedud Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Vannkanaler som er gått tett :rolleyes: :rolleyes: Siter Corrado G60 - Bruksbil Golf Rallye - Bruksbil Bobla 1300 - Søndagsbil Golf 2 16vT - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Slipp nedpå et par egg når du driv på a :) hehe Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Albert Skrevet April 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Har nå bytta vannpumpa, men uten at det ble bedre.. Noen som har tips? Evt 1,8 gasser motor å selge? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingolonko Skrevet Mai 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2005 har hatt samme problemet med ein 90 mod. med RP motor. eg veit ikkje kva slags type ekspansjonstank du har på bilen din, men eg ville ha sjekka lokket til tanken. på den golfen eg balte med var det o-ringen som sitter rundt den tappen i midten av lokket som hadde glidd ut av sporet sitt. då blir ikkje kjølesystemet tett å vatnet begynner å koke over i tanken når motoren blir varm. trur mest sansynelig at du har eldre type tank og lokk, men du kan sjå om du finn feil på lokket. viss ikkje kan du jo prøve eit lokk frå ein bil som fungerer. viss du har tilgang på ein då. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Albert Skrevet Mai 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2005 Har skiftet motor, så nå koker den ikke lenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg