Gå til innhold

Twinflower: Ford Mondeo 1995 - Forbedringsprosjekt

Ranger emnet


twinflower

Anbefalte innlegg

  • Svar 374
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg måtte visst ut med en tusing til for det, siden de ikke dekker gratis frakt til norge. 87£ er iallefall betraktlig mindre enn hva Furious Styling skulle ha for frakt, £200.

 

Jeg tror ikke dekslene til baklysene følger med, menl lysene i frontfangeren følger med.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det ble en drastisk forandring i planene.

FuriousStyling virket egentlig ikke særlig interessert i å selge noen kit, og sluttet egentlig å svare på mail, så de har jeg gitt opp.

 

Nå har jeg akkurat bestilt (og betalt, om alt har fungert) et annet kit fra et annet nettsted.

 

Link: http://www.kandkonline.co.uk/shop/product.php?productid=16354&cat=325&page=1

 

Dette kostet 620 pund (ca 7500,-) ferdig tilsendt. Håper jeg :)

 

:D Det kittet hadde du jo kunnet fått fra realcar i sverige, om ikke så billig så i jaffal raskere...

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er fullstendig klar over det.

Der koster det ca 13 000 pluss frakt og slikt.

 

Fra england koster det 8500 MED frakt og slikt.

Så, 5000 for litt ventetid synes jeg er verdt det :)

 

Nå er det tid for å dra på jobb -> dagligvarepusher på Meny :)

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er fullstendig klar over det.

Der koster det ca 13 000 pluss frakt og slikt.

 

Fra england koster det 8500 MED frakt og slikt.

Så, 5000 for litt ventetid synes jeg er verdt det :)

 

Nå er det tid for å dra på jobb -> dagligvarepusher på Meny :)

 

Har du beregnet moms på det da? Staten MÅ jo flå oss på en eller annen måte, selv om vi handler fra utlandet :knob: Husk også at prisen hos realcar er i svenske "riksdollars", å kursen er lav så med sånn kjapp hueregning tipper jeg på ca 11500 Nkr

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmepistolen ble brukt til å få lakken/grunningen/klarlakken til å tørke fortere. Man gidder ikke vente lenger enn man må, sant?

 

Plasten ble overhodet ikke smeltet. For å få lakken til å sitte bedre så pusset jeg over med våtpapir type 1000. Gikk ganske fort egentlig.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wups

 

 

Ingen har sagt en kvist til meg om noe autoslalom, og dessuten stod jeg opp nå. Jaja, vi sees senere i dag da, nå skal jeg spise ferdig frokosten min og så skal jeg ut og se om jeg får av toppdekselet. Må lære noe nytt i dag også!

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har alt gått i dass.

 

1) Jeg gikk glipp av (sov meg forbi) autoslalomkonkuransen

 

2) Jeg mangler den ene delen i pipenøkkelsettet som man trenger for å skru av toppdekselet. (nr 10)

 

3) De forbanna hvite blinkersene fra Bilxtra er ikke verdt plasten de er laget av, og knakk bare man tenkte hardt på de.

 

Noen som vet om hvor man får bilspesifikke hvite blinklys?

Helst en norsk webside.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

---------

OPPDATERING 24. APRIL

---------

 

 

Etter en heller teit start med mangelen av pipenøkkel nr 10, og de bedritne bilxtra-blinkersene som knakk med èn gang, så har vi likevel fått av toppdekselet.

 

Jeg har også funnet ut at jeg må lage ny viftestyrings-deksel, siden det originale har en innbrent grønn folie som uansett bakgrunnsbelysning gir grønne ikon. Jeg tror jeg bare kommer til å lage et nytt et i Photoshop og invertere det. Vi får se om jeg finner noe fint papir som slipper igjennom lys, så får vi trekke over noe transparent noe, og dekke det fint til. Det kan fungere.

 

 

Og så til dagens bilder:

 

 

Dette er viftestyrings"dekselet" jeg må bytte. Dessverre har ikke Lockwood noen for AC.

002.jpg

 

 

 

 

 

Ut med det gule, og inn med det hvite

016.jpg

 

 

 

 

 

Dessverre viser det seg at de hvite billiggreiene bare er skrot.

017.jpg

 

 

 

 

 

Slik ser motorrommet mitt ut pr dags dato

014.jpg

 

 

 

 

 

Luftfilter og resonatorboks er fjernet

020.jpg

 

 

 

 

 

12 skruer og en slange senere er toppdekselet borte vekke

021.jpg

 

 

 

 

 

Jeg så undersiden av et toppdeksel for første gang i dag :)

022.jpg

 

 

 

 

 

Et før-bilde til referanse senere. Nå skal det sandblåses og lakkes svart med blå skrift.

023.jpg

 

 

 

 

 

Toppen ble dekket til for å unngå rusk og rask ned i motoren

024.jpg

 

 

 

 

 

 

Nå har dere vært vitne til min første motor-"operasjon".

Om dere har noen tips, råd eller vink til dette, så bare skrik ut.

 

Jeg har som sagt aldri skrudd noe særlig i bil før, og alt jeg kan er bassert på bilforumet og noen bøker og internettsider. Ren teori med andre ord.

 

Men men, det er praksis man lærer av!

 

-Yngve

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

---------

OPPDATERING 24. APRIL

---------

 

Nå har dere vært vitne til min første motor-"operasjon".

Om dere har noen tips, råd eller vink til dette, så bare skrik ut.

 

Jeg har som sagt aldri skrudd noe særlig i bil før, og alt jeg kan er bassert på bilforumet og noen bøker og internettsider. Ren teori med andre ord.

 

Men men, det er praksis man lærer av!

 

-Yngve

 

De eneste tipsene jeg har er:

1. La toppdekselet ditt herde skikkelig før du setter det på, regner med du skal bruke lakksprøyte når du lakkerer det. Da trenger lakken minimum 3 døgn å herde helt på, hvis ikke kan det ende med at lakken bobler når dekselet blir varmt. Anbefaler ikke bruk av boks lakk da dette bobler samme rakkern pga tempraturen det blir på dekselet.

 

2. Bruk ny toppdeksel pakning, den gamle har en tendens til å strekke seg når den blir tatt av, pluss at det er klin umulig å få den til å sitte igjen. Vær også nøye med å gjøre rent der pakningen skal ligge, får du lakk i det sporet så slip det bort eller skrap det av med en skrutrekker.

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt "of topic" dette, men hvordan var speedometeret deres når dere satt dette sammen igjen, hastighetsmessig mener jeg, viste det riktig sånn uten videre eller? Grunnen til at jeg spør er at jeg hadde ute mitt meter i fjor, for å gjøre en lang historie kort så måtte jeg "låne kompisens" identiske bil å måle hvor høyt turtall det var i 50 på 2de gir for så å sette inn nåla imens jeg holdt dette turtallet i riktig gir på en laaaaaaaang rett strekning :D Ikke lett.

 

Noen annen måte å gjøre dette på, eller har noen av dere også hatt dette problemet?

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår