Chrizter Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 Hei dere. Jeg har et kjempe problem. Har en 1986 modell Volvo 740 GLE. Etter motorhavari har det blitt satt inn en B230 forgasser motor. Men..... motoren går ikke. Den starter men såvidt... Er det noe elekronisk som må gjøre med ???? Noen som har gjort tilsvarende ?? Håper på hjelp ! mvh Chriz Siter Ford Mondeo 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 jeg ville værtfall startet med å sjekke tenning, tenningssystem og register. du må vel også plugge bensinreturen. mulig det blir no tull hvis du ikke har gjort noe med bensinpumpa. får for mye\lite bensin.. men husker ikke hvordan dette var med gasser kontra i motor.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chrizter Skrevet April 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 jeg ville værtfall startet med å sjekke tenning, tenningssystem og register.du må vel også plugge bensinreturen. mulig det blir no tull hvis du ikke har gjort noe med bensinpumpa. får for mye\lite bensin.. men husker ikke hvordan dette var med gasser kontra i motor.. Bruker bare pumpa bak, og kuttet ut den forran. Er nok av trykk på bensinen frem til gasser, så vil ikke tro at det skulle være noe der. Får gasser'n bensin så burde den gå. Tenning og register er ok. Men lurer litt på elekronikken da.... Siter Ford Mondeo 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo flerogførr Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Orginalt på en gasser så er den kun den mekaniske pumpa på motorern som suger frem bensinene og trykker det inn i foragsseren... kanskje den elektriske presser for mye bensin i forgasseren slik at den presser masse bensin inn i motoren...samme effekt som kjøring med full choke... prøv å bytt pumpe i første omgang å se! I den elektriske pumpa er det jo snakk om 2-3 bars trykk, mens den mekaniske tror jeg ikke trykker mere enn fra 0.1-0.5 bar... Mvh Daniel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desses Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 Kjøp en innsprutmotor. Koster ingen verdens ting. Du kan få min når jeg setter i turbomotoren, ryker litt da og har godt langt så den er vel rimelig klar for dynga. Men reiser du en tur til sverige får du omtrent kastet en slik motor etter deg. Da slipper du problematikken med ombygging til forgasser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chrizter Skrevet April 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Takk for svar dere. Skal sjekke ut dette med bensinpumpa ! Joda, klart hadde jeg vært litt mer tålmodig hadde jeg byttet til injection med engang, men måtte bytte "der og da" så regna ikke med at det skulle væra noe problem doh Siter Ford Mondeo 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg