Gå til innhold

Billig senkesett til 740?

Ranger emnet


Volvo 740 racing

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal du ha billig senkesett til 740 får du bare senkesett uten TUV...

Lesjöfors er det no av d bedre til 740, jeg hadde ikke vært i tvil for å si d sånn, drive å bytte fjører til hver Eu er ikke akkurat det mest kurrante når d bare skiller 200-300 kr...! Av dempere er det vel gule koni som gjelder...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kritisere, men det å kjøre me kappa fjører er galskap! Spretter fjøra ut der så er det være livsfarlig å kjøre med. Du eter forøvrig opp endeledd å andre deler i forstilling/bakstilling!

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hvorfor folk skal kutte fjærer... herregud, bilen ser helt TEIT ut med en enda lavere front! En ekte 740, skal ha Spoiler, Addon-kit og 17" polaris... ;) + eventuelt turbofjærer

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes min er perfekt jeg - har Sachs senkefjærer som er kappa ei runde fremme...lik avstand fra dekk kant til hjulbue fremme og bak...

 

ser jo bokstavelig talt helt ræva ut når den har originale fjærer da! og i alle fall når den har sunket på ræva...

 

originale og høye 740'er er for folk over 40...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes min er perfekt jeg - har Sachs senkefjærer som er kappa ei runde fremme...lik avstand fra dekk kant til hjulbue fremme og bak...

 

ser jo bokstavelig talt helt ræva ut når den har originale fjærer da! og i alle fall når den har sunket på ræva...

 

originale og høye 740'er er for folk over 40...

 

Må si meg helt enig med Mogwai der ja. Blir ikke pent før du kapper ei runde foran. Jamex settene synker jo ganske sammen etter en tid da. Og at det sliter på endeledd og andre slitedeler i for-/bak-stilling ser jeg ikke helt logikken i... :rolleyes:

Audi A4 Avant TDi '97

244 DL B21ET '79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hvorfor folk skal kutte fjærer... herregud, bilen ser helt TEIT ut med en enda lavere front! En ekte 740, skal ha Spoiler, Addon-kit og 17" polaris... ;) + eventuelt turbofjærer

 

Enda lavere?! Akkurat som 740 er no lav bil...nei det må kappes for at det skal se riktig ut, ellers steiler den jo som om den skulle vært lasta med 20 sandsekker i bagasjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg helt enig med Mogwai der ja. Blir ikke pent før du kapper ei runde foran. Jamex settene synker jo ganske sammen etter en tid da. Og at det sliter på endeledd og andre slitedeler i for-/bak-stilling ser jeg ikke helt logikken i... :rolleyes:

 

jeg ser heller ikke helt logikken i det..! ikke at jeg er noe ekspert på området for all del!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser heller ikke helt logikken i det..! ikke at jeg er noe ekspert på området for all del!!

 

har ikke sjekket selv, men når hjulene går og i arbeider i en høyde over 4 cm fra utgangspunktet, så må det slite mest på støtdemperen.. bare så det er sagt.

 

Men, endeleddene tror jeg slites mer ned ja... de ligger jo utenfor arbeidsområdet sitt de også... er ikke SÅ mye man kan vri og vende på et endeledd.... spes på volvo! stive greier.. ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
har ikke sjekket selv, men når hjulene går og i arbeider i en høyde over 4 cm fra utgangspunktet, så må det slite mest på støtdemperen.. bare så det er sagt.

 

Men, endeleddene tror jeg slites mer ned ja... de ligger jo utenfor arbeidsområdet sitt de også... er ikke SÅ mye man kan vri og vende på et endeledd.... spes på volvo! stive greier.. ;)

 

Var ikke tenkt på å krangle noe mer om det her, men at endeledd er stivere på Volvo enn på andre biler....... :rolleyes:

Audi A4 Avant TDi '97

244 DL B21ET '79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å senke en 740 med 40mm senkesett er aboslutt ikke nok...! bilen blir fortsatt litt for høy, men hvis man sponser på seg en runde med vinkelsliper`n og holder seg innenfor rimelighetens grenser, så kan man få en passe senka 740 som ikke soper bakken...! ikke noe pent når det er ca 5-10 cm klaring fra hjula og opp til hjulbuen, noe det som regel blir hvis man senker 740`n med 40mm senkesett...

 

Black`n and Decker er fin å ha, trofast support når det gjelder justering av senkesett (kun en-veis regulert heldigvis :) )

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Lurer på en ting ang senkesett. Merker at det er på tide å få volvoen min litt ned på jorda nå. Har hørt at fjærene må stå seg litt, at de synker litt sammen etterhvert. Hvis det er tilfellet, når er det lurt å ta forstillingskontroll da?

 

Er det vanskelig å montere selv? Har aldri byttet fjærer selv før.

 

Noen som har bilde av en 740 som er senket med lesjøfors UTEN kapping?

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanskelig å montere selv? Har aldri byttet fjærer selv før.

 

Noen som har bilde av en 740 som er senket med lesjøfors UTEN kapping?

 

Mvh

 

jeg monterte fjørene bak selv og det var ikke noe problem men fjørene forran var værre. iallefall på min var det neste umulig å få av demperene men det går om du har nok lyst :=)

 

SUC30033.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår