Volvo 740 racing Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Hei Hvor får jeg tak i billig senkesett til min volvo 740 89 modell? fjærer og dempere. :) Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas V Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 pedersen racing tror jeg selger billige lesjøfors fjærer.... http://www.pedersens-racing.no/bil/Lesjofors/ se den du... lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Skal du ha billig senkesett til 740 får du bare senkesett uten TUV... Lesjöfors er det no av d bedre til 740, jeg hadde ikke vært i tvil for å si d sånn, drive å bytte fjører til hver Eu er ikke akkurat det mest kurrante når d bare skiller 200-300 kr...! Av dempere er det vel gule koni som gjelder... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vovloturbo Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Black & Decker senkesette er veldig billig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Ikke for å kritisere, men det å kjøre me kappa fjører er galskap! Spretter fjøra ut der så er det være livsfarlig å kjøre med. Du eter forøvrig opp endeledd å andre deler i forstilling/bakstilling! Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 skjønner ikke hvorfor folk skal kutte fjærer... herregud, bilen ser helt TEIT ut med en enda lavere front! En ekte 740, skal ha Spoiler, Addon-kit og 17" polaris... ;) + eventuelt turbofjærer Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 synes min er perfekt jeg - har Sachs senkefjærer som er kappa ei runde fremme...lik avstand fra dekk kant til hjulbue fremme og bak... ser jo bokstavelig talt helt ræva ut når den har originale fjærer da! og i alle fall når den har sunket på ræva... originale og høye 740'er er for folk over 40... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. XXX Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 synes min er perfekt jeg - har Sachs senkefjærer som er kappa ei runde fremme...lik avstand fra dekk kant til hjulbue fremme og bak... ser jo bokstavelig talt helt ræva ut når den har originale fjærer da! og i alle fall når den har sunket på ræva... originale og høye 740'er er for folk over 40... Må si meg helt enig med Mogwai der ja. Blir ikke pent før du kapper ei runde foran. Jamex settene synker jo ganske sammen etter en tid da. Og at det sliter på endeledd og andre slitedeler i for-/bak-stilling ser jeg ikke helt logikken i... :rolleyes: Siter Audi A4 Avant TDi '97 244 DL B21ET '79 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DFR Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 skjønner ikke hvorfor folk skal kutte fjærer... herregud, bilen ser helt TEIT ut med en enda lavere front! En ekte 740, skal ha Spoiler, Addon-kit og 17" polaris... ;) + eventuelt turbofjærer Enda lavere?! Akkurat som 740 er no lav bil...nei det må kappes for at det skal se riktig ut, ellers steiler den jo som om den skulle vært lasta med 20 sandsekker i bagasjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Må si meg helt enig med Mogwai der ja. Blir ikke pent før du kapper ei runde foran. Jamex settene synker jo ganske sammen etter en tid da. Og at det sliter på endeledd og andre slitedeler i for-/bak-stilling ser jeg ikke helt logikken i... :rolleyes: jeg ser heller ikke helt logikken i det..! ikke at jeg er noe ekspert på området for all del!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 jeg ser heller ikke helt logikken i det..! ikke at jeg er noe ekspert på området for all del!! har ikke sjekket selv, men når hjulene går og i arbeider i en høyde over 4 cm fra utgangspunktet, så må det slite mest på støtdemperen.. bare så det er sagt. Men, endeleddene tror jeg slites mer ned ja... de ligger jo utenfor arbeidsområdet sitt de også... er ikke SÅ mye man kan vri og vende på et endeledd.... spes på volvo! stive greier.. ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. XXX Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 har ikke sjekket selv, men når hjulene går og i arbeider i en høyde over 4 cm fra utgangspunktet, så må det slite mest på støtdemperen.. bare så det er sagt. Men, endeleddene tror jeg slites mer ned ja... de ligger jo utenfor arbeidsområdet sitt de også... er ikke SÅ mye man kan vri og vende på et endeledd.... spes på volvo! stive greier.. ;) Var ikke tenkt på å krangle noe mer om det her, men at endeledd er stivere på Volvo enn på andre biler....... :rolleyes: Siter Audi A4 Avant TDi '97 244 DL B21ET '79 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mai 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2005 å senke en 740 med 40mm senkesett er aboslutt ikke nok...! bilen blir fortsatt litt for høy, men hvis man sponser på seg en runde med vinkelsliper`n og holder seg innenfor rimelighetens grenser, så kan man få en passe senka 740 som ikke soper bakken...! ikke noe pent når det er ca 5-10 cm klaring fra hjula og opp til hjulbuen, noe det som regel blir hvis man senker 740`n med 40mm senkesett... Black`n and Decker er fin å ha, trofast support når det gjelder justering av senkesett (kun en-veis regulert heldigvis :) ) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 Lurer på en ting ang senkesett. Merker at det er på tide å få volvoen min litt ned på jorda nå. Har hørt at fjærene må stå seg litt, at de synker litt sammen etterhvert. Hvis det er tilfellet, når er det lurt å ta forstillingskontroll da? Er det vanskelig å montere selv? Har aldri byttet fjærer selv før. Noen som har bilde av en 740 som er senket med lesjøfors UTEN kapping? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IkLoma Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 Er det vanskelig å montere selv? Har aldri byttet fjærer selv før. Noen som har bilde av en 740 som er senket med lesjøfors UTEN kapping? Mvh jeg monterte fjørene bak selv og det var ikke noe problem men fjørene forran var værre. iallefall på min var det neste umulig å få av demperene men det går om du har nok lyst :=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.