Gå til innhold

bilen sporer noe inn i gamperæva :/

sony606

Anbefalte innlegg

jah, topicen sier sitt. satte på sommerdekkene idag, og bilen sporer noe så sinnsykt.

jeg lurer da på hva som kan være egnetlig? slakk i forstilingen? da tenker jeg på bærebrua og styrestag og slike ting?

og hvor kan man få sjekket hvorfor den sporer så sykt mye? eller hvordan kan man sjekke det?

jeg kjører med 205/45-16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerdekka som fulgte med bilen jeg kjøpte var ikke merka, så jeg bare satte de på og håpte det beste, men bilen dro da litt mot grøfta. Etter å ha sjekka mønsterdybde bytta jeg venstre bak til høyre foran for å få mest mønster på framdekka, men da dro den andre veien. Bytta deretter om på framdekka, og da var den fin :)

Det er vel tvilsomt at dette er feil hos deg da, regner med du merker dekka dine. Ville bare dele min lille erfaring :)

Primera SE Hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jah, topicen sier sitt. satte på sommerdekkene idag, og bilen sporer noe så sinnsykt.

jeg lurer da på hva som kan være egnetlig? slakk i forstilingen? da tenker jeg på bærebrua og styrestag og slike ting?

og hvor kan man få sjekket hvorfor den sporer så sykt mye? eller hvordan kan man sjekke det?

jeg kjører med 205/45-16.

kjørte du med de sommerhjulene ifjor eller de helt nye???. Det gjelder felgene dine også????
Lenke til kommentar
Del på andre sider

p10turbo: kjørte ca. 1 måned med disse dekkene, men er de gamle felgene mine. og den sporet ikke så mye ifjor, så noe har jo skjedd i vinter.

primera.gt: har sjekket lufta, kjører med 36 fremme og 33 bak.

sunh: merket dekkene når jeg tok dem av ifjor høst :)

Hmm...Høres merkelig ut. Vis du prøvde både dekk og felger ifjor og den sporet mindre så må noe ha skjedd med forstillingen din. Har du vært borti noen fortauskanter eller fått noen kraftige slag på forstillingen i løpet av vinteren? Mulig du har slått noe skjevt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, med tanke på at veiene her i tromsø er verre enn veier i en krigssone, så har jeg nok vært borti mange humper og dumper og slått masse nedi osv osv.

såeh, men skal sjekke litt nærmere til helga.

men typisk min uflaks, nå har det vært finfint vær og varmt og bare veier i etpar uker, så jeg tenkte jeg skulle vente og se om det holdt seg, og nå idag som jeg endelig skiftet til til sommerdekk, ja, hva tror du skjer?!

det begynner å snø som bare pokker, og jeg må kjøre til jobb i 6 tiden om morran...

så måtte skifte tilbake til vinterdekk.....

blargh. jeg hater tromsø og vintern :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, med tanke på at veiene her i tromsø er verre enn veier i en krigssone, så har jeg nok vært borti mange humper og dumper og slått masse nedi osv osv.

såeh, men skal sjekke litt nærmere til helga.

men typisk min uflaks, nå har det vært finfint vær og varmt og bare veier i etpar uker, så jeg tenkte jeg skulle vente og se om det holdt seg, og nå idag som jeg endelig skiftet til til sommerdekk, ja, hva tror du skjer?!

det begynner å snø som bare pokker, og jeg må kjøre til jobb i 6 tiden om morran...

så måtte skifte tilbake til vinterdekk.....

blargh. jeg hater tromsø og vintern :(

Flytting til Sørlandet!!!! :)

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

K&N innsats filter selges!

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flytte til sørlandet jah, får jeg meg jobb der så flytter jeg på sekundet :)

men over til tråden her, jeg var innom nissan her i tromsø, dem begynnte seff å skylde på at dekk dim'en min var for stor osv osv, og det sa jeg bare pffffffffffffffffft til siden jeg har kjørt med samme dim ifjor uten problemer. så etter litt om og men så begynnte dem å tenke litt på andre ting, og dem tenkte også på skjev forstilling og slakk og slikt.

så dem foreslo at jeg tok en forstillings kontroll/4 hjuls kontroll. så ville dem fått sjekket om det er slakk eller om bare forstillingen er skjev eller hva.

såeh, tror nok jeg bare får gjøre dette, koster meg 1370kr hos nissan for 4-hjuls kontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe treger jo ikke skifte til vinterdekk pga litt snø.. har kjørt med sommerdekk i to uker nå og annen hver natt kommer det endel cm snø men d går jo fint.. Oser til og med forbi folk som puttrer med vinterdekk :p
Men du er neppe så kul vis du plutselig drar av veien og rett inn i ett autovern eller en annen bil. Da blir det moro med forsikringsselskapet. sombrero
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmz.

tilbake til topic her :)

jeg tenker å bytte endeleddene, men hvordan er letteste og beste måte å sjekke om det er slakk i dem?

jeg har hatt bilen jekket oppe, og revet litt i dekket i svingeretningen, men er usikker på om det var slakk.

så vurdere å bytte endeleddene uannsett, Men, kan det være tannstaget også?

jeg har slakk i det tror jeg, men vil dette utgi seg med at bilen sporer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider