Gå til innhold

Vis oss dine bilherjinger(Herje/jordebiler som blir avlivet) :D

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har du hatt en bil som var klar for høgginga og som "fortjente" en "verdig" avlivning, så vis det!! :)

 

Her er min nest siste bil, en 1994mod lada samara 1.5S som ikke ville være med på leken mer og derfor fikk oppfylt sitt siste ønske , å "dø" med stil :)

lada_008.jpg

lada_007.jpg

lada_009.jpg

Kvelden før disse bildene ble tatt hoppet vi Veeeldig langt med den, noe som forklarer den noe merkelige possisjonen på framhjulene (landa noe hardt). Dette var alt jeg fikk gjort med bilen og var vel egentlig fornøyd med det.

Men det tøffeste er at en uke etter at jeg hadde levert Lada`en, så hadde statens vegvesen i bodø vært å henta bilen på høgginga for å bruke den for å simulere ett krasj i 80 km/t (dette foregår ved at en bil blir heis opp i lufta og sluppet ned, og lander hardt) :) og da sa lada`en endelig takk for seg...

lada_entotre.jpg

dasj_lada.jpg

1987 Mercedes-Benz 230TE

Tidligere biler:

X 1990 Mazda 626, X 1986 Opel Ascona 1,8 GT,

X 1994 Lada Samara 1,5 S, X 1984 BMW 320i

X 1986 Opel Manta GSi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja d hoppet der er ikke så anderledes en vårt, bortsett fra at vi hoppa på et berg :rolleyes: ikke like fancy, menmen, det funka d og :) bra d finnes fler gærninger enn meg her :D

1987 Mercedes-Benz 230TE

Tidligere biler:

X 1990 Mazda 626, X 1986 Opel Ascona 1,8 GT,

X 1994 Lada Samara 1,5 S, X 1984 BMW 320i

X 1986 Opel Manta GSi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok et par i påska:

 

Mazda 323 GTi:

2lrfvr

 

Og folk klager på japansk plastikk? Fransk plastikk henger ikke fast i det hele tatt:

2lrfwk

 

Mazdaen på vei ned etter å ha dyttet Peugeoten opp denne ultrabratte bakken (unnarennet til hoppet). Den klarte ikke å komme opp selv:

2lrfx4

 

 

Mazdaen holdt i ca fire og ei halv time med konstant rævkjøring og hauger av hopp og kræsj. Motoren orket til slutt ikke mer, og vi tok kvelden. Radiatoren hang bare i slangene (festene ble ødelagte), og vi fylte kupéen med røyk mer enn én gang iløpet av den dagen (frostvæske lukter ikke godt). Dagen etter startet den....

 

Peugeoten var ikke like god. Den holdt ca tre hopp, og et par dult i rumpa på Mazdaen. Den ble drept da vi skulle dytte Mazdaen utafor en bratt bakke, siden forhjulene hang i lufta og den ikke kom noen vei, hvor resultatet ble knust fordelerlokk (festene gikk også til helvete, så det hadde ikke hjulpet å skaffet et nytt et) og en radiator halvveis inne i motorrommet. Det var etter en halvtime, så det var ikke akkurat langvarig :rolleyes:. Jeg ville ikke kræsjet i en Peugeot av denne typen, mildt sagt, selv om taket holdt unna etter en liten tur på taket helt i starten av den laaange halvtimen den holdt.

 

Fikk ikke tatt noen bilder av hoppinga vår, men det var helt klart det artigste, og heldigvis har jeg det på dvd :D

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ganske morro med en Peugeot 309 GL Profil rett før jul.

 

Slik så den ut uten en minste aning om hva som ville komme til å skje.

jordebil01.JPG

 

Motoren var dårlig, så vi fikk ikke herja så mye med den,

men vi slapp heller løs litt fustrasjon. Noen dager etter så den slik ut:

jordebil02.JPG

jordebil03.JPG

 

På god vei til å lage cab. Med slegge!

jordebil04.JPG

 

Fikk tatt noen bilder av den mens krana herjer med den som værst.

jordebil05.JPG

http://home.no.net/chr55/jordebil06.JPG

 

Her skal den nyte sine siste late dager før den blir spiker. Fikk hedersplassen!

jordebil07.JPG

 

Snipp snapp snute... tannløs

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har jo alle sett denne, i "hvordan ødelegge en corolla"tråden...Fikk ødelagt motor og girkasse/clutch ihvertfall, før jeg leverte den fra meg :rolleyes:

000_0166.jpg

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Slenger opp noen bilder av Mazda`n min som jeg holder på å mose nå. Er ikke så mange bilder under kjøringa, men har filma en del, så kanskje det kommer en liten film.

 

Før vi begynnte å herje ordentlig

DSCF0002.jpg

Måtte hjelpe mamma litt i hagen

DSCF0004.jpg

Eiern står i stil til bilen og poserer velvillig

DSCF0007.jpg

Fullasta med stein, døra måtte teipes etter et ublidt møte med et skilt i 40 km/t

DSCF0008.jpg

Dørene ble bokstavlig talt skrellt etter å ha lekt med et autovern

DSCF0009.jpg

Fra siden

DSCF0010.jpg

 

Det kommer sikkert flere bilder etterhvert.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår