Gå til innhold

Nismotic

Bruker
  • Innholdsteller

    32
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Nismotic

  • Bursdag 12/01/1983

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Motorteknologi og Generell skruving
  • Yrke eller sivil status
    Student

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Steigen

Nismotic's Achievements

  1. Hei folkens Håper noen her kan hjelpe meg, før jeg kjører bilen i fjellveggen i frustrasjon. Jeg har en probematisk 94 E200 16V som er meget plagsom ved kaldstart, noe som begynte som en periodisk feil, men som når har blitt konstant. Når bilen er kald starter den og går opp på 5-600 rpm i 5-10 sekunder, før den dør, hvis jeg holder gassen i bunn, vil den skyte og feiltenne (hvis den starter i det hele tatt) men etter en stund vil den gå opp til 4000 rpm, hvor det virker som om turtallsperra slår inn plutselig, hvis jeg slipper gassen vil den stoppe momentant. Når det er blitt litt varme i motoren så fungerer den helt fint og går fint på tomgang og fint i gir, og ingen turtallsperre på 4000 rpm. Har skiftet OVP-rele fra en delebil, og satt det gamle i den, og den starter like lett som før, mens problembilen er like vrang. I tillegg til startproblemene, tapper bilen seg for strøm når den står over natta, og jeg mistenker om det kan være feil i ABS-boksen, siden at det blanke relet under dekslet klikker flere ganger etter at tenningen er slått av. Håper noen kan hjelpe meg, slik at jeg kan få bilen i salgbar stand, siden jeg har blitt tvunget til å kjøpe ny bil av fruen, og desperat trenger pengene for denne bilen. Bilen er eller strøken, 110% rustfri og kun rullet 230.000km.
  2. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=35542105 Vil denne være ett bedre kjøp, eller vil kilometerstand foravare 5000 ekstra på dn sølvgrå?
  3. http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=35731564 Lurer på om denne bilen er ett godt kjøp? trenger ny familiebil og har sett mye på disse. Er den store dieselen og servicehefte er fulgt, ikke rust i henhold til selger, men skal på EU kontroll i november. Har prutet ned over telefon til 65k eks omreg-avg
  4. Hei alle Mondeo-experter. Vi venter bran nr.2 og har derfor behov av stasjonsvogn med laste/baksetekapasitet igjen, og derfor vurderer jeg nå ulike biler, inkludert MK3 Mondeo. Vi skal snart bygge hus også, så planen er å kjøpe en forholdsvis billig bil cash, og ha i noen år, evt så lenge den holder. Prisnivået er ca.50-60000kr og jeg ser jo at man får en ganske ny fin Mondeo for denne summen. Det er i hovedsak dama som skal benytte seg av bilen da jeg jobber på havet i en mnd i strekk og kjører MC eller gammel opprusta 5000kr Mercedes når jeg er hjemme :P Jeg ser mange sprikende uttalelser om disse bilene, og det virker umulig å danne seg ett 100% bilde av kvaliteten på disse bilene, så jeg tenkte jeg skulle spørre selv. Hovedsaken for min del er at bilen SKAL starte hver dag jeg er borte, slik at fruen kommer seg i barnehage/jobb etc, og jeg slipper å høre at jeg har kjøpt noe dritt :P Det er som sagt ett hav av Mondeoer i denne prisklassen, de med under 200000km på telleren er i hovedsak pre-facelift modeller som kanskje ruster mer, men så lenge bilen ikke blir kjeks over natta så har ikke rust så mye å si for min del. Det jeg lurer på er egentlig hvilken motor som er best med tanke på driftsikkerhet/Forbruk. Bensin eller TdCi? Utstyrsnivå man MÅ ha? Kom gjerne med tips og innspill osv, jeg kan skru selv, men unngår det helst så si ifra hva som er lurt her :)
  5. Hei Jeg er på utkikk etter en ny stasjonsvogn, og finner flere greie Primera P11 med lav kilometer som jeg er litt innteresert i. Er dette greie biler? Jeg er meget avhengig av å ha en driftsikker bil siden jeg jobber på havet og dama er avhengig av å ha en bil som virker hver dag og ikke bruker aaalt for mye bensin og ikke blir ett problembarn om vinteren i nord-norge. Det er snakk om bensin med manuell
  6. Hei Jeg er på utkikk etter en ny stasjonsvogn, og finner flere greie galanter med lav kilometer som jeg er litt innteresert i. Er dette greie biler? Jeg er meget avhengig av å ha en driftsikker bil siden jeg jobber på havet og dama er avhengig av å ha en bil som virker hver dag og ikke bruker aaalt for mye bensin og ikke blir ett problembarn om vinteren i nord-norge. Det er snakk om 2 litere med manuell
  7. Hei folkens Jeg har en 87 230 TE som holder på å gjøre meg gal!! Motoren vil ikke gå på tomgang uten gasspådrag når den er kald, starter heller ikke uten at den må "glødes" må slå på tenningen slik at bensinpumpa starter, og la den stå i noen sekunder før man starter, eller så er "helvette løs". Når bilen er varm er feilen borte men den går meget ustabilt på tomgang. Har skiftet gummibelg under LMM, loddet det spesialrelèet som alle snakker om, har skiftet bensinfilter og tomgangsregulator, og LMM ble byttet av forrige eier uten da problemet først oppsto. Men det værste problemet er når bilen har blitt kjørt varm, og så stoppet i noen minutter (inne på butikken en tur osv), da reagerer den ikke på gasspådrag i det hele tatt, og dauer bare av, må trø "kickdown" og da går den om enn noe rykkete. Den skyter og smeller, men når den blir varm igjen så er problemet igjen borte. Håper virkelig noen kan hjelpe meg, vil ikke kvitte meg med bilen som er i såpass god stand, ikke rust og nye gassbelger bak så den er en fryd å kjøre (når den virker). Please help me!!
  8. Hei Jeg ser på diverse mb-forum at folk ramser opp hvilke orginalmonterte tilbehør di har på bilen, med koder i tilleg. Kan man finne ut dette ved å se på bilen? isåfall hvor da? Jeg lurer bare på om jeg har utetemperatursensor siden jeg har displayet i dashn og så er det en liten føler bak grillen, men det er ikke lys i displayet
  9. Hva mener du egentlig med OVP? Har prøvd å endre på oktanvelgeren nå men tenningen er konstant. Har også prøvd å nappe ut tomgangsmotor, men da går den ikke i det hele tatt så det virker til at denne er i orden.
  10. Hvordan justerer jeg tomgangen? Og hvordan justerer jeg tenningen? Ved å vri på oktanvelgeren? Skal jeg bruke tenningslampa på veiv/reimhjulet?
  11. Den går på rundt 800-900 o/min på tomgang, og jeg har ingen varsellamper som lyser nei. Hvor stiller man tenningen på disse motorene da? Men jeg må gi gass for å få den startet og for å holde liv i den på kald tomgang. Hvor sitter denne tomgangsmotoren?
  12. Jeg har problemer med min 87 modell 230 TE. Den går ujevnt og stopper hele tiden på tomgang når den er kald, aner noen hva d kan være som jør det? den går ganske jevnt når den er varm, men den jager litt på tomgang. Kan det være luftmengdemåleren? Eller er det kanskje feil justert tenning? Har prøvd å stille på fordeleren, men motoren reagerer ikke i det hele tatt på dette, hva kan jøre det? Noen som vet hva tenningen skal være stillet på?
  13. Hei Bilen er senket foran og like lav bak, men demperne bak er steinharde i dumpene, men har sjekket at reguleringa funker med å ta av høydestaget,lurer på om det kan være gasskulene? kan man bytte disse selv? Har også rust i bakpotta og ny koster 3500kr på mekonomen så jeg lurer på om det er mulig å få tak i billigere? evt trimpotte?
  14. Det som er tingen er det at jeg arbeider til sjøs, og er derfor avhengig av å ha en bil som virker til enhver tid, samt at den er lettkjørt nok til at hun kan takle den på alle typer føre, Har for tiden en 90mod mazda 626 som snart kryser 600.000km som jeg har hatt i 3 år uten en eneste feil, så jeg har en viss forkjerlighet for japser. Men jeg har også litt lyst på en litt sporty bil med noenlunde komfort, så derfor har jeg mest lyst på en honda accord aerodeck, men jeg aner ikke om det er plass nok i disse. Mener ikke å irritere noen med at jeg ikke vil ha tyske biler men jeg har bare rett og slett forelska meg i holdbarheten på japsebiler. Selv vil jeg jo helst ha RWD med turbo men jeg har mine tvil på om hun klarer å takle det på vinterføre så det kan hende jeg sparer det til prosjektbilen(79 mod Opel Ascona B):D Grand voyager har mora mi og det er en bil jeg ikke for alt i verden vil drømme om å kjøpe(no offense altså). Men alle svar mottas jo med takk, keep it coming
  15. ingen som har relevant info her? har ikke tenkt å låne penger til å kjøpe bil så noe racerbil blir det ikke.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår