KaldBlod Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Har funnet ut at girkassa lekker litt, og kjente i påfyllingshullet at kassa var omtrent helt tom for olje. Kjøpte ny olje og fylte på, noe som førte til at med en gang jeg kom ut på motorveien begynte girene å slure på 3. til 5. gir. Det lekker masse olje (mulig at det bare renner fra toppen av kassa, der det kom ut litt olje igjen). Lukter også brent olje (mulig det bare er det som ligger oppå det også). Hva er galt? Lei av at golfen svikter på alle punkter nå, as. :\ Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Kan hende simringen mellom inngående aksling i girkasse og clutch huset ikke tetter, slik at du får olje inn på clutchen, da vil du miste "festet" slik at clutchen slurer og blir varm... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Vil også tro at dette er det som skjedde.. tappet du kassa for olje før du fyllte i, eller fyllte du bare i slik at det muligens ble litt for mye ? Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Du er helt sikker på at du ikke har tømt girkassa og fylt klutsjhuset? :) En bekjent klarte å gjøre akkurat det. Bilen kom ikke av flekken da klutsjen badet i olje. fylte klutsjhuset med zalo og vann og fila klutsj til den begynte å ta, skummet bra. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
disko Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Du er helt sikker på at du ikke har tømt girkassa og fylt klutsjhuset? :) En bekjent klarte å gjøre akkurat det. Bilen kom ikke av flekken da klutsjen badet i olje. . Har klart å gjøre det samme sjøl. Bente opp dekselet ved siden av clutchen (der jeg så det lakk fra) og fikk tømt ut det verste. Etter det så var det litt sluring ei stund, men etter en ukes tid var problemet borte. Siter -95 Blazer x Ascona C - Golf II - Pajero - Caprice Classic - 244 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 He, he... ja tenkte på det samme :) hvis du har hellt olje i det hullet der man kan se på tenningsmerkene på svinghjulet har du driti deg ut big time :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 *ler* og rister på hodet. Får håpe jeg å de andre tar feil når vi tror du har fylt på feil plass. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet April 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Vil også tro at du har greid å fylle olje på feil hull... Fylte du i hullet til den grønne korken ? I så fall sier jeg bare GL HF med å bytte clutch ! Awww fuck! :\ Siste gang jeg hører på noen som _tror_ de har peiling. "Kjenn nedi hullet og se om det er olje der." Det var tørt, så vi stakk å fylte. Faen.. Menneh.. Virka mye bedre i dag. Spant ikke noe særlig nå (trafikken gikk tregt, så fikk ikke testa helt, men). Får prøve å ta en start i 5. gir nå igjen. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Nei nei nei lol Sier som pappa sa da jeg gjorde noe jeg ikke fikk lov til og kom blødende hjem (skjedde noen ganger): "Hva lærte du nå?" Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Awww fuck! :\ Siste gang jeg hører på noen som _tror_ de har peiling. "Kjenn nedi hullet og se om det er olje der." Det var tørt, så vi stakk å fylte. Faen.. Menneh.. Virka mye bedre i dag. Spant ikke noe særlig nå (trafikken gikk tregt, så fikk ikke testa helt, men). Får prøve å ta en start i 5. gir nå igjen. he, he.. bare å gjøre som oss og le av det.. slik man lærer :) Hvis du i det hele tatt vil prøve å få dette til uten å ta av girkasse, så blir du iallefall nødt til å løsne den lett fra motoren og få den til å glipe litt, slik at oljen får rendt ut !! Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 gjør som breskrevet over - ha på en eller form for avfettning og skyll med vann. Svi så bort resten med å ta noen skikkelige slure starter i høyeste gir. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet April 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Okay. Har druppet en del allerede, faktisk. Tipper det ble litt for mye inni der. :p Hersker Hans: Hvordan får du ut zaloen igjen? Skal det fylles på noe annet etterpå? Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet April 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Vanskelig å le når jeg allerede mangler 6000 kroner for å unngå inkasso. :P Må prøve det som prøves kan. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Prata med han som "fiksa" problemet, det som fungerte best var å dra til en sånn gjør det selv vaske automat, så putte på en 10er eller hva det er det koster og spyle en runde med avfetting nedi hullet, så en 10er til etterpå og spyle en runde med varmt vann. Prøv flere runder hvis det ikke går, klutsjen ble fin på denne bilen, som også var en Golf 2. Det skal ikke fylles på noe annet etterpå, vannet renner ut nederst eller fordamper/blir kasta ut av startkransen sannsynligvis, så det er bare å kjøre når du har avfetta og spylt mener jeg, det skal normalt være tørt i klutsjhuset. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Legg deg under bilen og løsne en eller to av de 10mm (eller 11?) skruene som går inn i nedre del av girkasseflensen (den som motoren er skrudd fast i). Da skal du kunne bøye unna blekket. La all oljen renne ut, også kjøper du to-tre bokser med Brake-clean og spyler rundt om nedi der ovenfra. Antagelig så har det meste rent ut allerede, det er ikke noe pakning mellom motor og girkasse i det hele tatt. Men åpne den så bremse-rensen får renne fort ut, denne skal løse opp det som er av olje. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg