hamansen Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Har en Vectra 2000 med c20xe motor.. har problemer med at den går høyt på turtall både når den står og bakker og når jeg kjører.. Den går jevnt på 2000(!!!) omdr. angry jeg har ikke snøring på hva det kan være..jeg har sjekket tomgangsregulatoren, og den er ok! jeg håper det er noen her som har vært borti noe lignende, og kanskje har noen tips om hva jeg bør sjekke.. Setter stor pris på alle svar!!! Siter ___________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hamansen Skrevet April 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Ingen som kan hjelpe? Siter ___________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Er dette noe som plutselig kom, eller har du vert og mekket? Prøv å koble av batteriet i 10-15 minutter (eller lenger), eller om du ikke gidder det, slå av og på tenningen 20 ganger. Dette er om gasspotensiometeret eller hva pokker det heter har blitt justert/flyttet på. Verdt et forsøk iallefall. Også godt mulig du har en lekkasje i en eller annen lustslange. Spesiellt den mellom luftfilteret og innsprøytingen har en lei tendens til å begynne å sprekke opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hamansen Skrevet April 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 den har vært slik en måneds tid..mange sa jeg burde prøve å bytte tomgangsregulatoren, og det gjorde jeg, uten at det ble bedre..:( men jeg kan prøve det du sier.. takker :titties: Siter ___________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Også godt mulig du har en lekkasje i en eller annen lustslange. Spesiellt den mellom luftfilteret og innsprøytingen har en lei tendens til å begynne å sprekke opp. Jeg har samme prob med min, skal faenmeg sjekke slanger nå.. mistenker at alt er morhent og jævlig... Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Får du denne motoren i Calibra? Da kan du høre med http://www.calibra.no/forum :) Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 den har vært slik en måneds tid..mange sa jeg burde prøve å bytte tomgangsregulatoren, og det gjorde jeg, uten at det ble bedre..:( men jeg kan prøve det du sier.. takker :titties: Hvor mye ga du for tomgangsregulatoren, og var det vanskelig å bytte? (i tilfelle jeg må ta den jeg også) Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hamansen Skrevet Mai 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 fikk tak i brukt for 200,-kr, så lenge du ikke har c20xe med 4x4, så tar det 5minutter å bytte den..brukte nesten 2 timer på min..traaaangt når fordelingskassen står i veien.. angry Siter ___________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Mai 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2005 fikk tak i brukt for 200,-kr, så lenge du ikke har c20xe med 4x4, så tar det 5minutter å bytte den..brukte nesten 2 timer på min..traaaangt når fordelingskassen står i veien.. angry Ok, flott med info. Sjekka nemlig for falsk luft her om dagen, og det er nok ikke der feilen ligger. Har ikke 4X4 (veit ikke hvordan motor jeg har, annet enn at det er 1,8 -hvor finner jeg ut dette) Og du, har du anledning til å forklare (på en måte som gjør at folk med null peil finner det ut :) ) hvor denne regulatoren sitter, alternativt legge inn et bilde? På forhånd takk ;) Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hamansen Skrevet Mai 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 jeg er ganske sikker på at den står rett ved toppdekselet på motoren din.. det står en liten kontakt på den,og 2 slanger koblet på den.. ser slik ut.. Siter ___________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hamansen Skrevet Mai 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 fikk ikke til bildet,men sjekk på carparts.no, sp finner du frem til et bilde av den.. Siter ___________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spriti Skrevet Mai 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2005 Ligger en liten guide her om hvordan det kan gjøres: http://calibra.no/howto.aspx?id=6 Siter -91 Opel Calibra 16v -89 Opel Vectra 2000 (under construction) -90 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Får legge inn bildet jeg da:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihkku Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Burde ikke se bort i fra at viftereima/registerreima holder på å gå da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Mai 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2005 Burde ikke se bort i fra at viftereima/registerreima holder på å gå da. ER ujavn tomgang et tegn på dette? Har nemlig litt dårlig samvittighet for den registerreima ja.... Utover det, takk for info og bilder til alle som har postet! Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg