Gå til innhold

R.I.P ForD ScorpiO......

Ranger emnet


[Trio]

Anbefalte innlegg

I følge trafikk boken er bremselengden i 80 km\t med NØDBREMS på 32m mens reaksjonslengden er 22 meter om du holder 80. men reaksjonslengden har såklart ingenting å si her. 80 km\t = 32 meter FULL bremselengde (TØRR asfalt)

 

men, lykke til :) håper du ikke mister lappen jeg :)

 

Okey sånne som deg er det jeg liker!!!

 

Takk for støtten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 165
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kjører ofte til og fra skolen, og da må jeg igjennom den tunellen, Bare så det er sagt så beskytter jeg han ikke.. Men den busken var for stor til å kjøre over, og lå en periode JÆVLI irriterende til inni tunellen der. men å passere den i 80 uten å få panikk å treffe veggen går fiiint ;)

 

En ting til, er det tykke eller breie spor? For jeg hadde ca. 150-160 bortover en øde landevei (seff avsperret osv :P) så var det en liten nedoverbakke med liten naturlig dump, og oppoverbakke igjen, nederst i den bakken hadde jeg vel 140 eller noe før jeg bremsa og fikk hele 3-4 meter lange bremsespor før jeg var langt uttpå jordet i gjørme :P (Gikk faktisk veldig bra, frontfangern, et skjørt og et bremserør ble revet av, resten var fint og flott)

UANSETT! Poenget med historien min her er at det var tydelige hjulspor LEEEEEEENGE før jeg begynte å bremse. Tror dekka mine mista litt gummi :P

Noe av det samme kan jo ha skjedd her.

Men 60km/t sist gang du sjekka er jo også sannsynlig, med tanke på at du IKKE ser på speedometeret når du ligger i over 100 inn i den tunellen der ;)

 

Edit: Grunnen til at jeg mista kontrollen og bremsa var pga. dumpa.. derfor jeg tok den med i historien.. lite "gyng" på bakhjula er ikke helt koslig..

- Sierra sedan -92 (rs styling)

 

x Opel Manta GSi -85

x Sierra sedan -87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører ofte til og fra skolen, og da må jeg igjennom den tunellen, Bare så det er sagt så beskytter jeg han ikke.. Men den busken var for stor til å kjøre over, og lå en periode JÆVLI irriterende til inni tunellen der. men å passere den i 80 uten å få panikk å treffe veggen går fiiint ;)

 

En ting til, er det tykke eller breie spor? For jeg hadde ca. 150-160 bortover en øde landevei (seff avsperret osv :P) så var det en liten nedoverbakke med liten naturlig dump, og oppoverbakke igjen, nederst i den bakken hadde jeg vel 140 eller noe før jeg bremsa og fikk hele 3-4 meter lange bremsespor før jeg var langt uttpå jordet i gjørme :P (Gikk faktisk veldig bra, frontfangern, et skjørt og et bremserør ble revet av, resten var fint og flott)

UANSETT! Poenget med historien min her er at det var tydelige hjulspor LEEEEEEENGE før jeg begynte å bremse. Tror dekka mine mista litt gummi :P

Noe av det samme kan jo ha skjedd her.

Men 60km/t sist gang du sjekka er jo også sannsynlig, med tanke på at du IKKE ser på speedometeret når du ligger i over 100 inn i den tunellen der ;)

 

Høres ut som du har hatt et eventyr engang du også...

 

Det kan kansje gtt litt over 60 med det var ikke mye i såfall .....

 

ikke veit jeg, de finner vel ut hva min hastighet var...(etter skrensespora og bedømme)

 

Håper bare at denne saken går bra og at jeg får igjen lappen min til gatebil jeg :P

 

Får jeg det blir det "Ramalla" på banen ass!!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk ikke kjørt videdere jeg... (var litt feil "camber" på forstillinga:P)

 

Min scorpio hadde også litt ræv chamber etterhvert.. (hoppe på grusvei og et stk rådyr)

scorpio03.jpg

 

Etter 3 år kjøring med 2 forskjellige scorpioer så kan jeg ikke si at de henger som klister..._helt_ til de glepper... Som min som din, ingen av dem var senka... eller.. hadde Black'n decker senkesett ( 2 vindinger) og campingfjører bak..

 

Anyway, når disse glepper uten vilje så skal du jobbe for å ta den inn igjen. Jeg fikk bakhjulet på den hvite midtlinja i en sving engang på vått føre.. Hadde nesten 4 kontraer før den retta seg opp... (110 i 70 sona). Har siden hatt respekt for vått føre...

 

Trur vi snakker om kansje en gode 100 km/t... Du har jo ikke smasha rett i veggen som kebab gud sammenlignet med for noen sider bakover men gått side mot side...

 

Jeg har selv mista lappen (140km/t i 80 på dobbelfelt e-18), noe som ikke var gøy og ble rimlig pissed over da dette var på natta og jeg var helt alene...

 

Jeg syns du er heldig at deg har gått så bra som det har gått. Vær glad for at det var en scorpio og ikke en fiat panda... For det første så kjørte du idiot med folk i bilen... Tenk å han noe slikt på samvittigheten om de tok kvelden... Og hvis det hadde blitt brann i tunnellen så er dette noe av det værste som kan skje!.

 

 

Skal ikke komme her å si at jeg er en som følger alle norges fartsgrenser... Bryter vel en minst en gang om dagen... Men det er noe jeg trur alle gjør (med noen km/t). Og drar ut gira fra tid til annen... Men dette er under rimlig kontrollerte forhold og jeg tar aldri å utfordrer sjebne med å dra bilen gjennom en sving og se _OM_ den henger.... :rolleyes:

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min scorpio hadde også litt ræv chamber etterhvert.. (hoppe på grusvei og et stk rådyr)

scorpio03.jpg

 

Etter 3 år kjøring med 2 forskjellige scorpioer så kan jeg ikke si at de henger som klister..._helt_ til de glepper... Som min som din, ingen av dem var senka... eller.. hadde Black'n decker senkesett ( 2 vindinger) og campingfjører bak..

 

Anyway, når disse glepper uten vilje så skal du jobbe for å ta den inn igjen. Jeg fikk bakhjulet på den hvite midtlinja i en sving engang på vått føre.. Hadde nesten 4 kontraer før den retta seg opp... (110 i 70 sona). Har siden hatt respekt for vått føre...

 

Trur vi snakker om kansje en gode 100 km/t... Du har jo ikke smasha rett i veggen som kebab gud sammenlignet med for noen sider bakover men gått side mot side...

 

Jeg har selv mista lappen (140km/t i 80 på dobbelfelt e-18), noe som ikke var gøy og ble rimlig pissed over da dette var på natta og jeg var helt alene...

 

Jeg syns du er heldig at deg har gått så bra som det har gått. Vær glad for at det var en scorpio og ikke en fiat panda... For det første så kjørte du idiot med folk i bilen... Tenk å han noe slikt på samvittigheten om de tok kvelden... Og hvis det hadde blitt brann i tunnellen så er dette noe av det værste som kan skje!.

 

 

Skal ikke komme her å si at jeg er en som følger alle norges fartsgrenser... Bryter vel en minst en gang om dagen... Men det er noe jeg trur alle gjør (med noen km/t). Og drar ut gira fra tid til annen... Men dette er under rimlig kontrollerte forhold og jeg tar aldri å utfordrer sjebne med å dra bilen gjennom en sving og se _OM_ den henger.... :rolleyes:

 

Nei kan nok ikke si annet en at jeg tar av meg caps'en for deg ja....

 

Endelig en som har kjørt sånn bil som jeg hadde og veit ossen de er og hva de kan gjøre når ting skjer.....

 

morro og høre at faktisk flere har hatt scorpio også:P

 

Kansje det gikk litt over 60 men det var ikke mye.....

 

Jepp er glad at det var en så solid bil som en scorpio ja (lurer nesten på om jeg skal kjøpe meg en til av denne typen) vi får se....

 

Mvh Sl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min første hadde møte med lastebil så kjøpte jeg en til for jeg var så fornøyd med den... ( kjørte mot kr.sand fra Risør da jeg kom til grimstad begynnte deg å snø og haggle, da jeg kom til lillesand lå det 10 cm med slaps... Kom til en stor dump der jeg var på vei ned fra den ene siden og lasebilen kom fra den andre siden.... Kjørte 60 i 80 og slapp gassen for å ta det rolig ned... å bremse på motoren var nok til at hjula bak mista grepet og bilen roterte 90 grader (husker dette som om det var igår med dette er 5 år siden). Sa til min halvbror, hold deg fast dette går til helvete. Vi kunne se ut sidepassasjerdøra at bilen kom sidelengs mot lastebilen samtidig som vi sled over i motsatt kjørefelt på slaps... Scorpioen fortsatte å rotere og nå hadde jeg rotert 180 grader... alt var stille... Plutslig kom vogntoget (shell) opp forbi meg, han hadde klart å komme seg over i mitt felt.... Men om det var nok... Scoripoen fortsatte og rotere og hele panseret kom under hengeren på vogntoget og så kom det et jævla smell... hjula på vogntoget braste over hele panseret på bilen og scorpioen med meg og min halvbror ble sendt over en busslomme og deretter ned i en grøft med en lyktestole på min vestre side og et tre på min høyre og bagsete fullt av snø... Gikk ut av bilen (som faktisk gikk enda) og så at det var en stamme under bilen fra et tre som hadde blitt felt (flaks)... Så deretter at vogntoget hadde fått sleng og halve vogna på var utsiden av veien.. han klarte å dra den opp igjen...

 

Fikk snakket med sjoføren i lastebilen og alt gikk bra med han og lastebilen... kun bulker i hans skjerm. Var med på samtale med shell dagen etter og er glad for at dems sjofører har ofte repetisjons kurs og han som kjøre den dagen var erfaren... Han skeld også selv og var bare flaks at han klarte å skifte fil... ).

 

Anyway... Dette var 60 km/t fra min side og lastebilen (iflg sjofør) hadde tilsvarende mot meg... Fronten min var vel noe alla din +++... Vær glad for at du er hel. kunne fort gått til helvete og ikke tilbake.

 

Selv er jeg fan av store biler og som tåler litt for du vet aldri hva som skjer og man klarer aldri å kjøre seg helt ifra råkjøring... Minste bilen jeg har hatt var en Jetta, kjørte skadefritt med den da ;)

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trio kan du ikke forklare akkurat hva som skjedde da???

har hatt 90 rundt der i den tunellen jeg da var det vått føre men d var vel ikke så vått i tunellen. og du sier at d kan hende d gikk litt fortere da ber jeg definere litt??? 100 over kan være litt for noen...

men d mest idiotiske du har skrevet er at du kommer sterkt tilbake du skal ikke komme sterkt tilbake du skal komme tilbake også skal du ta d med ro en stund å tenke litt over hva som kunne ha skjedd. også kanskje en dag etter mye om tanke og mye trening så kan du komme helt tilbake men denne gangen vil du skjønne at d var idiotisk og kanskje bremse litt mere ned før den tunellen og andre lignende steder..

 

Mvh Fredrik

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle vet at det gikk alt for fort ellers så hadde det ikke skjedd. er sef veldig dumt å skrive at han har stor fart. onkel er også innom her å titter vettu.

 

men at bilen sklei på juletre den er litt drøy da ståle. hehe. har selv kjørt igjenom der ca 5 ganger om dagen og vet godt hva slags fart man kan ha med div biler.

 

men du får iværtfall tid til å bygge jetta da. :) en ting er sikkert du er ikke første eller siste 18-19 åring som krasjer i den tunnelen

Benekter du fakta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var vel i en tunell det der? er vel ikke regn der? o_O

 

og man havner ikke i en "fjellvegg" når man svinger forbi noe som ligger i veibanen i 60.. ikke ta oss for idioter da..

 

jeg kjører som et svin selv så jeg er ikke noen engel, men du hadde garantert endel over 60 der ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok kun 60km/t ja....

 

Alle mine kammerater veit at jeg kjører rolig og respekterer vei og fart....

 

Var bare leit at dette skulle skje med meg!!!!!

 

Og det er da ikke noe feil med og være 19år og kjøre gateslicks er det vel ?

 

jaja! går ikke in for å lage bråk her! så om dette stemmer har du ingenting å uroe deg for.. men du kan ikke forvente annet enn noe kritikk når du lager en slik tråd...

 

I mine øyne må du hatt noe grep på veien da det tross alt ble merker! og du som klarer så lange bremsespor i 60 med piggdekk... jaja.... jises!

er du klar over hvor langt 131 meter er?

i den tiden jeg syntes det var kult med tråsykkel klarte jeg 65 meter bremsespor i utforbakke i 80km/t... da er det tross alt bare ett hjul som prøver å holde fast...

[x]86 sierra is *knust*

[x]94 Civic lsi *solgt*

[x]82 Mazda 929 *Rast* (vinterbil)

Nå 98 Integra R

 

Henger du så vidt med til 6000rpm kan du glemme å følge med resten av veien til 9000rpm! :hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge trafikk boken er bremselengden i 80 km\t med NØDBREMS på 32m mens reaksjonslengden er 22 meter om du holder 80. men reaksjonslengden har såklart ingenting å si her. 80 km\t = 32 meter FULL bremselengde (TØRR asfalt)

 

men, lykke til :) håper du ikke mister lappen jeg :)

 

Mmm.. håper på flere RIP-tråder fra Trio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår