Gå til innhold

'88 Audi 90 2,3 (Tikkelyd - fjerne bolt? )

Ranger emnet


tallica

Anbefalte innlegg

jeg tror faktisk det er ventilene mine! noen som vet hvor mye det vil komme å fixe/overhale dem koster?? det er den audi 90 2.3E 88mob...

og jeg bor i fredrikstad.. om det er noen som vet om noe sted i nær heten som kan fixe det for meg!

 

Ventilløfterne kommer på ca 1500 kroner mener jeg å huske når jeg bytta på min... det er 10 stk. a 150kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror faktisk det er ventilene mine! noen som vet hvor mye det vil komme å fixe/overhale dem koster?? det er den audi 90 2.3E 88mob...

og jeg bor i fredrikstad.. om det er noen som vet om noe sted i nær heten som kan fixe det for meg!

Veloxmotor i Haugesund overhaler topper, porter også om ønskelig. Toppen må da sendes med posten. Send en mail og spør om pris, info@veloxmotor.com

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte mine på AS BIL på Gjøvik, som er VAG forhandler, dette var orginale løftere, jobben kommer selvsagt i tilllegg..

VAG selger originale hydrauliske ventilløftere fra 300 - 340,- pr. stk!

Uoriginale til prisene du nevner.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VAG selger originale hydrauliske ventilløftere fra 300 - 340,- pr. stk!

Uoriginale til prisene du nevner.

 

Jeg kjøpte mine på VAG, hydrauliske løftere. Hvis du vil kan jeg sikkert gå gjennom alle kviteringene mine for å se om jeg finner den så skal jeg ta kopi å legge ut her, dette er nå tre år siden da... men alikevel...kan ikke ha satt opp prisen med 200 prosent på 3 år?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte mine på VAG, hydrauliske løftere. Hvis du vil kan jeg sikkert gå gjennom alle kviteringene mine for å se om jeg finner den så skal jeg ta kopi å legge ut her, dette er nå tre år siden da... men alikevel...kan ikke ha satt opp prisen med 200 prosent på 3 år?!

 

Ikke vet jeg.. Møller i nærområdet her tar over 300 pr. stk. for originale løftere.

NBS, som er en del billigere, tar rundt 900 for 8 uoriginale løftere. Hvordan kvaliteten er på disse er ukjent, vil helst ikke prøve.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

trådstarter har sikkert ikke dette problemet lenger, men i tilfelle noen andre skulle ha samme problem så for all del: ikke begynn å skift ventiler å skru ut bolter først. Det finnes billigere måter å fjerne ventilkakk på. Kjøp ej flaske motorrens. Koster 200 kroner og fikser ventilkakken på en halvtime

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
trådstarter har sikkert ikke dette problemet lenger, men i tilfelle noen andre skulle ha samme problem så for all del: ikke begynn å skift ventiler å skru ut bolter først. Det finnes billigere måter å fjerne ventilkakk på. Kjøp ej flaske motorrens. Koster 200 kroner og fikser ventilkakken på en halvtime

Stemmer det, men da KUN om tikkingen er et resultat av tette oljelanaler p.g.a. avleiringer eller avleiringer i selve løfterene. F.eks. QMI selger innvendig motorvask, og om motoren er full av møkk og avleiringer (som følge av dårlig olje), kan tikkingen forsvinne eller bli redusert etter bruk av denne. Det skader selvsagt ikke å prøve, men om løfterene er gått 150000 km eller mer, er det 90% sikkert at dette ikke vil hjelpe.

 

Og ja, har prøvd flere ganger med QMI og Engine Flush uten bedring!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår