jenspond Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Heisann, batteriet var tomt da jeg skulle kjøre hjem fra jobb igår kveld. fikk rulla den igang utfor en liten bakke så jeg kom meg hjem. kjørte en liten stund. (men rakk bare en snau halvtime) for å kanskje lade opp litt. når jeg kom hjem og motoren var varm kunne jeg stoppe og starte den greit. (går derfor utifra at det ikke er starteren som er gåen) i dag morges var bilen død igjen (så da ble det sykkel til jobb :) skal hjem å teste med et annet batteri, men tenkte jeg kunne høre her hva spenninga bør ligge på med motoren på for å vite at den lader skikkelig. Er det noen kjente "strømtyver" i golf II som er typiske ting som kan ligge og trekke strøm når bilen står? Kan også være at batteri var dårlig og slitent(vet ikke når det er byttet), men merkelig at det bare sånn helt plutselig tok kvelden. Tips tas imot, kjipt å bytte batteri hvis det ikke blir lada skikkelig. Ellers endelig fått på sommerdekka, digg digg!! Mvh Einar Siter BMW 320DAT -01 Citroen Berlingo -05, Mini -71 x Seat Arosa x Mitsubishi Lancer GLX -93 x Golf II 1.8 -85 x Mazda 626 -89 x Rover Mini 1.3 -94 x Golf II 1.6 -85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pater Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Heisann, batteriet var tomt da jeg skulle kjøre hjem fra jobb igår kveld. fikk rulla den igang utfor en liten bakke så jeg kom meg hjem. kjørte en liten stund. (men rakk bare en snau halvtime) for å kanskje lade opp litt. når jeg kom hjem og motoren var varm kunne jeg stoppe og starte den greit. (går derfor utifra at det ikke er starteren som er gåen) i dag morges var bilen død igjen (så da ble det sykkel til jobb :) skal hjem å teste med et annet batteri, men tenkte jeg kunne høre her hva spenninga bør ligge på med motoren på for å vite at den lader skikkelig. Er det noen kjente "strømtyver" i golf II som er typiske ting som kan ligge og trekke strøm når bilen står? Kan også være at batteri var dårlig og slitent(vet ikke når det er byttet), men merkelig at det bare sånn helt plutselig tok kvelden. Tips tas imot, kjipt å bytte batteri hvis det ikke blir lada skikkelig. Ellers endelig fått på sommerdekka, digg digg!! Mvh Einar batteriet mitt er også sånn av og til, jeg tror det er batteriet hos meg i hvertfall, for dynamoen er helt ny, Bosch 65A... men batteriet ser liksom ikke så fryktelig gammelt ut heller da men.... så lure på om jeg skal spandere på meg et optima eller maxxima eller hva dem heter.... noen anbefalinger på nytt batteri her? spenningen med bilen på skal ligge på ca 14volt tror jeg Siter 94 AUDI 80 Quattro (Competition) ===>> x 83 VW Golf GTI16V - Solgt x 91 VW Golf GTI16V - Solgt x 88 VW Golf GL - Oppbrukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 det er mye som kan stjele strøm fra bilen ja... lys f.eks.... CDspiller, forsterker som ikke skrur seg av osv Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr|ece Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Forsterkeren min tok strøm, hvis bilen sto i mer enn to dager så ble batteriet tomt og bilen ville ikke starte. Siter 2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline 1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro 1967 Vw Boble 1303 S (x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo (x)1990 Audi 90 2.3 ABT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svessa Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Maxxima batteriet anbefales sterkt! Vedlikeholdsfritt, hurtig oppladende og driver anlegg bedre og lengre... Siter -95 MB E220 -84 VW Caddy mk1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 En litt mer vitenskapelig metode til hvordan å skjekke hva som stjeler strøm i stedet for, det kan være spilleren din liksom: 1. koble fra pæren i taklyset på bilen din 2. ta av + polen på batteriet og koble en prøvelampe mellom + på batteriet og + til ledningsnettet. Hvis denne lyse når tenningen er av, trekker bilen strøm. 3. nå er det bare å få noen til å trekke ut en og en sikring til lampen slukker, da vet du hva som trekker strøm. 4. slukker den ikke, så kan du også trekke ut releene ett etter ett og se om du finner et der som trekker strøm.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallyegolf Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Hadde nettopp samme problemet.. Kom hjem fra nordsjøen og alt var helt dødt, klokken gikk ikke engang.. Kjøpte nytt batteri til beskjedne 700,-. Så er litt spennende når jeg kommer hjem igjen neste uke å se om det er strøm..... Har en mistanke om at det kan være en ustabil alarm hos meg..... Siter VW Golf g60 Rallye! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silvergti Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Maxxima batteriet anbefales sterkt!Vedlikeholdsfritt, hurtig oppladende og driver anlegg bedre og lengre... Helt ENIG, helt rått batteri. Kjøpte Maxxima 900 forrige måned, 470 Ampere (DIN).. også kjekt med reservekapasitet. Merket STOR forskjell på det meste, som anlegg, kaldstart osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 det er sagt før men eg seier det igjen. maxxima 900 er å anbefalla. littt billigare enn optima. viss du har eit amperemeter som du kobler slik som "gallagher" forteller men i staden for lampe så amperemeteret eller multimeter og så trekker du ut ein og ein sikring og da vil du sjå kva som treke strøm. det kan vera at det er ein liten kortsluttning i batteriet slik at det lader seg ut av seg sjølv. ta å test syre nivået i batteriet. det var dårligt på mitt så det batteriet var boss Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Et lite tips kan være å sjekke om bryteren til baggasjeroms lyset funker... se om pæra lyser selv om baggasjeluka er lukket.. . Skal dog ikke tappe batteriet for strøm over natta det i seg selv da.. Jeg hadde problemer med strømtrekk, det forsvant pussig nok i det jeg byttet børsten/regulatoren på dyanmoen. Vet ikke om det noen dioder inni regulatoren ? . Diodene skal bare slippe strøm igjennom en vei, hvis dem lekker så kan vell strømmen like godt gå feil vei.. Bare en tanke.. Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Memph Skrevet April 27, 2005 Rapporter Share Skrevet April 27, 2005 Heisann Dette er jo ett sent svar, men tenkte jeg måtte fortelle mine erfaringer der med min golf2 85 mod, jeg slet lenge med samme problem, min bil var "død" hver mandags morgen, da bilen ikke ble brukt over helga, mandag da var det ikke nok strøm til å starte den. Det jeg gjorde var egentlig logisk.. jeg bytta ut + og - kabelen til batteriet på bilen og rengjorde der som - (jordingskabelen) er festet på motoren, de kablene jeg satte på var mye kraftigere. De kjøpte jeg på biltema og etter dette så har jeg ikke hatt noe som helst problemer med å lade batteriet helt topp og bilen starter hver eneste morgen, uansett om den står i ro hele helga :) (selv om det kan være vanskelig å la den stå i fred :) mvh Memph Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.