Gå til innhold

Gule H1 Pærer... Lages det mer? Hvor får man tak i slikt?

Ranger emnet


BMW324TDa

Anbefalte innlegg

Har vært innom og spurd bensinstasjoner/bilrekvisitaforhandlere etter H1 pærer med gult lys.

 

Men det er ingen som kan skaffe dette, med unntak av CD Cardic som kunne skaffe noe de kalte "allweather" til den nette sum av 125,- ja riktig 125 NORSKE KRONER per stk. Har ikke helt troen på at det er helt gult lys, men heller en liknende variant av Biltema Gold, som gjør slik at reflektoren ser skitten/rusten ut.

 

Vet Phillips hadde gule pærer før. Noen som vet hvor eg kan få tak i dette til en "normal" pris. i og med at eg må ha 6 stk framme for å få i alle reflektorene..............

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Biltema har Gold-pærer i H1, H3 og H4. Disse lyser som Phillips sine gamle, gode Gold gjorde i sin tid (tydelig gult med et grønn/blått, grellt skjær). En sikker vinner i høst- og vintermørket på spylervæskeføre! Kan ikke sammenlignes med dagens Allweather, som er altfor hvite.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette skikkelig 80 talls gult?

 

Det er de guleste man får tak i som jeg veit om i alle fall. Det eneste alternativet jeg ellers veit om er gule hetter til å tre over pærene (tilsvarende xenon-caps, som var en stor hit på det tidlige 90-tallet). NEI, jeg aner ikke hvor man får tak i slike...

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt det på ebay.

Søk på Nokya hyper yellow, så finner du dem.

Slik ser de ut.

DSC00203.jpg

 

Etter å ha prøvd alt av pærer som skal være gule i Norge, endte jeg opp med nokya pærene.

Nå har jeg tatt steget å installere 3000k xenon i nærlysene, det blir enda litt gulere.

IMG_0403.jpg

 

Piaa har også noen gule pærer. De skal visstnok være veldig gule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor gult lys? Blått/hvitt er da mye bedre i mørket og tåke!

 

For oss "eldre" blir det mindre skjemmende reflekser med gult lys vinterstid;). Fordelen med gule pærer er at man kan kjøre med fjernlysene på i snø/tåke uten at lyset bare reflekteres. Med vanlig hvitt lys får man bare en hvit vegg foran bilen om man prøver det samme. Det er i alle fall min erfaring.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema gold pærene holdt ikke mål. Disse er ikke montert på bildene. Men jeg har skikkelig gule linser med knall gult lys å trenger å matche dette. Hvor finnner jeg det er ebay løsningen?

 

 

 

 

gul..JPG

 

gul2.JPG

 

 

 

 

Og jeg tror jeg har missforstått. Jeg trodde H1 var den med ledningen ? Archive%5CProduct_images%5C35%5CLarge%5C35-511_l.jpg

1991 BMW E36 3C

X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg tror jeg har missforstått. Jeg trodde H1 var den med ledningen ? Archive%5CProduct_images%5C35%5CLarge%5C35-511_l.jpg

 

H1 er den til høyre, den med 1pol..

Den med ledningen er H3:)

 

Har et sett H4 og et sett H3 Gold pærer fra Biltema liggende, tenkte jeg skulle slenge H3 settet i tåkelysene.

H4 blir reserve til 4700K pærene jeg bruker nå:)

 

Kontaktet Piaa.no om deres gule pærer, og de fleste pærene deres koster ca. 500-700.- pr.sett, så det utgår med høye kneløft og hornmusikk..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår