Gå til innhold

Bremseklosser


CoilOver

Anbefalte innlegg

Det er rated som "Fairly difficult" i Haynes boken. Les boka før du utblåser deg om noe du ikke har bladd i.

 

Det er en dritt jobb jeg med glede overlater til et verksted. Jeg gidder ikke holde på en hel arbeidsdag med dette. Hvis du vil være slaven min så kom og fiks. Du skal få samme betaling som polakkene gjør i Norge.

 

 

Ronny, din slubbert, det kan umulig ta mer enn 25 minutt pr hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er dere ifra en annen planet eller hva? Så en erstatningskive ifra f.eks brembo er dårligere enn nissan sine originale hvis den er kjøpt hos mekonomen??

Ja bremser er viktig, ingen som nekter på det! Men det er virkelig ikke mulig å gjøre galt, kan du lite eller ingenting klarer du det med litt tips ifra f.eks vennet nettet..... Klarer du å ta av hjulet så er du liksom halveis til å ha tatt skive og klosser på et hjul. Klart har aldri hatt nissan av noe slag, men hvis den er såpass mye mer avansert enn alle andre biler så man faktisk bruker en hel arbeidsdag på det beklager jeg....... chicken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere ifra en annen planet eller hva? Så en erstatningskive ifra f.eks brembo er dårligere enn nissan sine originale hvis den er kjøpt hos mekonomen??

Ja bremser er viktig, ingen som nekter på det! Men det er virkelig ikke mulig å gjøre galt, kan du lite eller ingenting klarer du det med litt tips ifra f.eks vennet nettet..... Klarer du å ta av hjulet så er du liksom halveis til å ha tatt skive og klosser på et hjul. Klart har aldri hatt nissan av noe slag, men hvis den er såpass mye mer avansert enn alle andre biler så man faktisk bruker en hel arbeidsdag på det beklager jeg....... chicken

 

 

 

 

HØR HÆR DIN JÆVLA TRANG SYNTE IDIOT !!!!! HAR KJØPT KLOSSER EN GANG FØR PÅ MEKONOMEN TIL BILEN MIN !!! Å DET VA BARE DRITT DÆRFOR VILL Æ ALDRI MERE HA DET ...... SKJØNNER DU DET !!!!!!!!!! chicken

 

 

 

VIST DU VILL HA DET SÅ ER DET BARE Å KJØPE I VEI..

 

 

Ps: å skifte klosser framme tar max ti min...

bak tar det lengere tid for da må du skru inn stemplet å sånn...

 

 

 

god helg :)

1998 Nissan Primera GT

K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv

Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere ifra en annen planet eller hva? Så en erstatningskive ifra f.eks brembo er dårligere enn nissan sine originale hvis den er kjøpt hos mekonomen??

Ja bremser er viktig, ingen som nekter på det! Men det er virkelig ikke mulig å gjøre galt, kan du lite eller ingenting klarer du det med litt tips ifra f.eks vennet nettet..... Klarer du å ta av hjulet så er du liksom halveis til å ha tatt skive og klosser på et hjul. Klart har aldri hatt nissan av noe slag, men hvis den er såpass mye mer avansert enn alle andre biler så man faktisk bruker en hel arbeidsdag på det beklager jeg....... chicken

Hva faen er det du egentlig gjør på primera forumet egentlig?? Du har jo ikke en nissan engang. Eller er du bare en anonym liten skapning som ingen vil ha med og gjøre.Så derfor må du blande deg inn i andres diskusjon, selv om du ikke har peiling på det du snakker om.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte bremser på en primera ekke akkuratt noe vanskeligere enn på andre biler.. men jeg er møkka lei av å skru bil, så jeg også hadde latt verksted gjøre det.. bare fordi jeg er for lat til å gidde gå ut å jekke opp den hersens bilen igjen.. :P

 

Viss du skal kjøpe bremser på. f.eks Mekonomen, som fører Brembo, så spør etter Brembo bremseskiver, så får du kvalitet.

 

Eller viss du vil ha Green Stuff Turbo Groove skiver, så spør du etter det også.. så kjøper du green stuff klosser i samme slengen.. Jeg fikk pris på ca 3000 eller noe for alt, fremme og bak. Og turbo groove er jo fett da :D

Da får du hvertfall bremseeffekt..

http://www.cardomain.com/memberpage/559185

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329

 

93 - Nissan Primera GT

Tidligere Biler:

86 - Honda Accord 2.0EX

86 - Honda Accord 2.0EX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte bremser på en primera ekke akkuratt noe vanskeligere enn på andre biler.. men jeg er møkka lei av å skru bil, så jeg også hadde latt verksted gjøre det.. bare fordi jeg er for lat til å gidde gå ut å jekke opp den hersens bilen igjen.. :P

 

Viss du skal kjøpe bremser på. f.eks Mekonomen, som fører Brembo, så spør etter Brembo bremseskiver, så får du kvalitet.

 

Eller viss du vil ha Green Stuff Turbo Groove skiver, så spør du etter det også.. så kjøper du green stuff klosser i samme slengen.. Jeg fikk pris på ca 3000 eller noe for alt, fremme og bak. Og turbo groove er jo fett da :D

Da får du hvertfall bremseeffekt..

 

 

Hvor fikk du den prisen ?

EBC brakes tar jo som sagt 5000 for bare skivene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fikk du den prisen ?

EBC brakes tar jo som sagt 5000 for bare skivene..

 

Det gjør dem vel aldeles ikke!

 

kanskje 3500,- var prisen, men jeg kan garantere ikke over det.

Du får ikke turbogroover skiver bak, kun vanlige der.

De fremme kosta vel en 1500 til sammens eller noe..

er lenge siden jeg fikk den prisen, men såpass husker jeg at prisen oversteg IKKE 3500,-

 

så d så :)

 

edit: Og som sagt fikk jeg den prisen hos Mekonomen..

I haugesund

http://www.cardomain.com/memberpage/559185

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329

 

93 - Nissan Primera GT

Tidligere Biler:

86 - Honda Accord 2.0EX

86 - Honda Accord 2.0EX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm

 

Mail med EBC (brakes norge)

 

Hei

 

Disse koster 2316,- pr par.

 

Best Regards/ Mvh

Jan-Kristian Skog

BrakesNorge AS

Strømsveien 185

0665 Oslo

Tlf: +4722645474

Fax: +4722970304

mailto:skog@ebcbrakes.no

http://www.ebcbrakes.no

 

 

Her var det kun snakk om skivene..

Men ikke vet jeg.

 

 

 

ahh så du skrev at det var hos mekonomen.. så det litt sent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår