Javel Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 Det er altså VW caddy dette. Lufttrykk: Kan det stemme at det skal være så mye mer luft i bakhjulene når man har dekk som står 86 T på? Det står altså på lappen som (det litt dårlige)bildet viser her: Jeg fylte 2.4 i de som står ovenfor, og da virker de helt fylle, men det skal altså være 3.4 bak og 3.5 i reservehjulet ?(hvis altså ikke jeg misfortår noe) Blir ikke det mye? :confused: Batteri: Er dette et syrefritt batteri? Det ser ikke ut som det går an å fylle noe på det :confused: har alltid hatt batterier med propper som kan skrues av før (ville gjerne spørre her først om disse tingene, så jeg kanskje slipper å spørre hva som sikkert er veldig dumme spørsmål åpenlyst chicken :rolleyes: ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZIP Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 før å vær helt ærli syns jeg 3.4virka mye ,men men...kan ikke mye om caddy så :) Siter hklk Audi A4 1.8TQ (TIL SALGS) pm eller ring: 95459018 -------------------------- Ford Mondeo ST-200 Ford Fiesta 1.4S - 81.mod Opel Calibra 2.0i - 92.mod Ford Escort XR3i - 92.mod Ford Escort 1.6 - 86.mod Ford Escort 1.6 - 88.mod -------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AfroAlien Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 det er vel kansje no forskjell på pund og bar? sjekk hva som står på pumpa og hva som står i boka.. Siter Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded... Never underestemate stupidity. Renault 5 GT Turbo 86 *solgt* Suzuki GSXR 750 98 *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 Tror ikke batteriet er syrefritt, mer vedlikeholdsfritt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Javel Skrevet Mars 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 det er vel kansje no forskjell på pund og bar? sjekk hva som står på pumpa og hva som står i boka.. Det må jo være ment 3.4 bar (står anvist på bildet). Det sto det på pumpa, men jeg fylte altså 2.4 bar. Tror ikke batteriet er syrefritt, mer vedlikeholdsfritt Høres logisk ut. (Det var en her som foreslo det var syrefritt) Men det er altså et lite vindu som har grønn farge, men det kan ikke fylles på vann altså? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 De fleste nyere bilbatteriene kommer som vedlikeholdsfritt. Er ikke sånn som før da det var skruhetter som det bare var å skru opp, og helle vann nedpå. Du ser jo egentlig om det er syrefritt på varselsmerkene på batteriet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Javel Skrevet Mars 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 De fleste nyere bilbatteriene kommer som vedlikeholdsfritt. Er ikke sånn som før da det var skruhetter som det bare var å skru opp, og helle vann nedpå. Du ser jo egentlig om det er syrefritt på varselsmerkene på batteriet. Nei, jeg har jo forstått det ikke er skruhetter, men spørsmålet er egentlig om man kan gjøre noe, kontrollere/evt fylle på det selv i det hele tatt på noen måte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KooPa TropA Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Det er altså VW caddy dette. Lufttrykk: Kan det stemme at det skal være så mye mer luft i bakhjulene når man har dekk som står 86 T på? Det står altså på lappen som (det litt dårlige)bildet viser her: Jeg fylte 2.4 i de som står ovenfor, og da virker de helt fylle, men det skal altså være 3.4 bak og 3.5 i reservehjulet ?(hvis altså ikke jeg misfortår noe) Blir ikke det mye? :confused: Den lappen lurer deg. Det som menes er at du kan bruke begge de hjulstørrelsene som vises. Dekktrykket bestemmes av hvor mye last bilen har. I dette tilfellet skal du ha 35psi i bakhjulene ved normal last og 49psi ved mye/max last. At det skal være 51psi i reservehjulet stemmer nok hvis det er et sånn plassbesparende hjul, som ser ut som sykkelhjul nesten. Det er akkurat samme på Golf, jeg ble lurt av denne plakaten først jeg også. Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Må rette opp i en sak! :nono: Det batteriet ditt kan du sjekke- og fylle syre på! Viss du ser på toppen av batteriet så ser du 6stk plast propper som går fra (+) merket til (-) merket midt på batteriet under klistermerket... Bare å ta en 5kroning e.l å skru de opp... må seff. vippe opp hele den klemma som ligger over. Nedi hullene ser du noen tapper som viser hvor mye syre der skal være... Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Javel Skrevet Mars 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Mange takk for oppklarende opplysninger! :) Ser klart hvordan det riktig å lese lappen nå når du sier det jo ---- Når det gjelder batteriet, så kan det se ut som det du sier stemmer, men det er et forseglingstape eller noe sånn klistret over hele dette. Ingen av proppene under dette har vært sprettet før. Det er bare den ene der det er et vindu med grønn farge som ikke er under forseglingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Når det gjelder batteriet, så kan det se ut som det du sier stemmer, men det er et forseglingstape eller noe sånn klistret over hele dette. Ingen av proppene under dette har vært sprettet før. Det er bare den ene der det er et vindu med grønn farge som ikke er under forseglingen. Jeg jobber på VAG-verksted å har gjort dette utallige ganger i forbindelse med service osv. Det batteriet du har er standard i golf,caddy,bora osv. Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Javel Skrevet Mars 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Jeg jobber på VAG-verksted å har gjort dette utallige ganger i forbindelse med service osv.Det batteriet du har er standard i golf,caddy,bora osv. Ja da kan det ikke være mye tvil at du vet hva du snakker om :) Denne bilen har vært på service 2 ganger, men evt kan det kanskje være et nytt batteri, eller er det ikke alltid de pleier sjekke det? Vet ikke, men vil du anbefale meg å sjekke det? Da bør det kanskje skjæres rundt hvert enkelt av proppene, eller pleier dere bare fjerne hele den forseglingen? (varselmerker osv er jo skrevet på den) En annen ting; hvis batteriet settes på ladning litt lang tid av og til, bør proppene være løse også på disse batteriene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Ja da kan det ikke være mye tvil at du vet hva du snakker om :) Denne bilen har vært på service 2 ganger, men evt kan det kanskje være et nytt batteri, eller er det ikke alltid de pleier sjekke det? Vet ikke, men vil du anbefale meg å sjekke det? Da bør det kanskje skjæres rundt hvert enkelt av proppene, eller pleier dere bare fjerne hele den forseglingen? (varselmerker osv er jo skrevet på den) En annen ting; hvis batteriet settes på ladning litt lang tid av og til, bør proppene være løse også på disse batteriene? Det er vell ikke alle som er like nøye på å sjekke slike små ting, men det skal egentlig sjekkes på service... spørs også hvilken service det er. blir ikke sjekket på olje-skift service f.eks Det skader jo ikke å sjekke batteriet, det får jo lenger levetid viss du passer på syrenivå. Bør passe på å lade batteriet med jevne mellomrom, slik at syrevekten ikke blir for lav. dynamoen klarer ikke å lade batteriet skikkelig opp ved mye småkjøring. Det er 2 forskjellige klistremerker opp på batteriet, et som ligger over proppene, og et som det står varselsmerker osv. på. Du kan bare ta vekk det som ligger over proppene. Med tanke på lading, så bør man egentlig ta ut proppene pga gassen og varmen som utvikles i batteriet. Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Javel Skrevet April 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 Det er vell ikke alle som er like nøye på å sjekke slike små ting, men det skal egentlig sjekkes på service... spørs også hvilken service det er. blir ikke sjekket på olje-skift service f.eks Det skader jo ikke å sjekke batteriet, det får jo lenger levetid viss du passer på syrenivå. Bør passe på å lade batteriet med jevne mellomrom, slik at syrevekten ikke blir for lav. dynamoen klarer ikke å lade batteriet skikkelig opp ved mye småkjøring. Det er 2 forskjellige klistremerker opp på batteriet, et som ligger over proppene, og et som det står varselsmerker osv. på. Du kan bare ta vekk det som ligger over proppene. Med tanke på lading, så bør man egentlig ta ut proppene pga gassen og varmen som utvikles i batteriet. Takk for orienteringen. Gjorde nettopp som du beskrev, og løsnet proppene før jeg satte det til ladning. Men det skjedde en ting; Da jeg skrudde opp den proppen som har et vindu med grønn farge, var det et slags rør på innsiden. Og nedi cella så det ut som det var et annet rør denne skulle nedi. Men da jeg skulle prøve å sette den på plass forsvant det røret som lå nedi cella, og det var ikke grønn farge lenger når jeg skrudde proppen på igjen. Har dette noe å si, har jeg gjort noe galt her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 Takk for orienteringen.Gjorde nettopp som du beskrev, og løsnet proppene før jeg satte det til ladning. Men det skjedde en ting; Da jeg skrudde opp den proppen som har et vindu med grønn farge, var det et slags rør på innsiden. Og nedi cella så det ut som det var et annet rør denne skulle nedi. Men da jeg skulle prøve å sette den på plass forsvant det røret som lå nedi cella, og det var ikke grønn farge lenger når jeg skrudde proppen på igjen. Har dette noe å si, har jeg gjort noe galt her? Det har jeg ikke opplevd selv... men tviler på at det har noe å si egentlig... Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.