Gå til innhold

Dynamotrøbbel


Breisladdern

Anbefalte innlegg

Jada er det ikke det ene så er det det andre.

Nå har jeg ikke noe ladespenning på bilen.

 

Noen som har en dynamo liggendes? "Vincent", "Jafo" ?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du anlegg med flere forsterkere i bilen ??

 

Har knerta 2 dynamoer etter eg fikk macrom'en min...

 

Har bestillt ny, 120ampere smart dynamo.. originaldynamoen ligger på 75ampere. Men vett kje heilt kordan statusen e på den for øyeblikket.

 

Skal si i fra når jeg vet mer om den, evt. får den i hus ! :)

- Mvh. Kjetil André -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da fælt som din bil trengte deler.... Har en i gamle-galanten - måtte kjøpe den ny av Bilforum for en 4-5 år siden. Hva er du villig til å betale? Gir den ikke bort; det kan jo være min egen går i stykker også? Denne vet jeg fungerte da jeg parkerte gamla nyttårsaften.

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kan få den i løpet av kvelden / i morra så skal jeg betale omtrent akkurat det du vil ha for den. send meg telefonnummeret ditt på mail evt send meg en sms: espen.gjelsvik (a) gmail.com / 400 464 64

 

Hadde opp dynamoen nå i stad, var en børste som var nesten slitt helt bort, loddet dit en børste fra en volvo-dynamo. Trodde alt var i orden, men det viste seg at vi hadde knekt noe plast da vi satt den sammen slik at den bolten som (+) ledningen skal inn på gikk rett i jord, smalt og gnistret som Fa## da jeg prøvde å koble den på..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk "årnings på bilen, kjøpte motoren til "Vincent"

 

Men fant ut i ettertid at det hadde vært billigere å kjøpe ny dynamo. trodde det kostet ca 4500 for en ny (*kremt* daggy?) Men ringte og hørte og de skulle ha 1600 for en ny en..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk "årnings på bilen, kjøpte motoren til "Vincent"

 

Men fant ut i ettertid at det hadde vært billigere å kjøpe ny dynamo. trodde det kostet ca 4500 for en ny (*kremt* daggy?) Men ringte og hørte og de skulle ha 1600 for en ny en..

 

ja det får en si - det var rimelig! Jeg betalte i alle fall mer enn 4000,- på bilforum i Lillestrøm i sin tid, men det var kanskje med montasje, for den var egentlig inne for noe annet.Dog - en kvarters jobb? Uansett - flott at du fikk årnings på det!

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pytt pytt, så har du ein delemotor oxo.... dobbelt av alt, det som er i orden, og det som er galt :roll:

 

Jepp regner vel med at det blir dobbelt opp av det som er galt..

 

Men dynamoen virket i hvertfall.. Mulig jeg tar av toppen på dele motoren og bytter ventiltetninger på den og setter den på bilen min, burde få ned oljeforbruket noe.. Så kan jeg bytte regreim i samme slengen.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår