Gå til innhold

Problemmer med Pioneer DEH-P7500MP

Ranger emnet

Oleee

Anbefalte innlegg

Har hatt denne spilleren i over 1 år tid nå, og nå har spilleren begynt å fuske litt. Skjermen på spilleren fusker, og kommer tilbake noen ganger, men så faller det bort igjen.. Har prøvd å ta av frontpanelet når problemmene oppstår, og setter det tilbake igjen, men går kanskje maks 3 sek før det samme skjer igjen..:(

Hva kan være galt?

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen ekspert....

Men får resten av anlegget nok strøm? Med tanke på dårlig kontakt...

Ellers så kan det være en dårlig krets/kobling inne i headuniten også...

Forsterker og basseren trur jeg får nok strøm ja.. Høytalere i dæshen funker som vanlig, men det er bare frontpanelet som fusker! :( Kan det være kontakten mellom frontpanelet og selve spilleren?

Men hvis det er en dårlig krets/kobling inne i frontpanelet, må jeg vel levere spilleren til Pioneer?

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sjekket jordingen?

Tenkte jeg skulle ta en liten titt på den etterpå.. Men kan det også være dårlig kontakt mellom frontpanelet og selve spilleren? Hva gjør jeg hvis det er det? Pusse litt på kontaktene eller noe? helpme

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle ta en liten titt på den etterpå.. Men kan det også være dårlig kontakt mellom frontpanelet og selve spilleren? Hva gjør jeg hvis det er det? Pusse litt på kontaktene eller noe? helpme

Du selgern til meg og kjøper deg ny :D

Evnt. ta kontakt med kolbotn elektronikk service. De er de som er hoved rep. av pioneer i norge.

http://www.pioneerservice.no/

Evnt. ring dem på Tlf: 66803100

De er ikke dyre heller og er velvillige til å gi råd over tlf :)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på jordinga, men trur ikke det ligger der.. Nå er ikke bare skjermen problemmet, men nå har beslyningen rundt spilleren begynt å fuske litt også! :( Lang garanti er det på slike Pioneer spillere da? Hmm... violin

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på jordinga, men trur ikke det ligger der.. Nå er ikke bare skjermen problemmet, men nå har beslyningen rundt spilleren begynt å fuske litt også! :( Lang garanti er det på slike Pioneer spillere da? Hmm... violin

I henhold til kjøpsloven er det 5 år på sånne ting.

Hvis spilleren er kjøpt gjennom det "autoriserte forhandlernettet" i Norge, kan du jo bare stikke til en av forhandlerne og be de fikse den. Evt. be de kjøre til deg og se på den/fikse/hente.. de skryter jo så fælt av servicen sin her på forumet...:)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke "skrapp" kontaktene med noe skarp isåfall! de er gullbelagt med ca 2 my gull... skrapper du det bort så vil de ruste ganske så fort... bruk Qtips med spritt/IPA (isopropanol) og deretter med kontakt spray.

Mest sansynlig at feilen ligger rundt frontpanelen som du nevner, burde være garanti sak, ellers kan også være at kontakt pinnene er litt "skjeive" og ikke treffer rett på motsatt kontakter, eller at spennenn på fjærene er blitt svake, prøv å dra de litt ut uten å "bøye" de til sidene.

det er en liten mikro brytter i forbindelsen med låse mekanismen til frontdekselen, den kan også gjøre at displayen fusker hvis den "aktiveres"

lykke til! :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på jobb ista, så var det en kollega av meg som hadde samme spiller.. Prøvde frontpanelet hans på MIN spiller, og funka fett:) Men satt tilbake min igjen, samme som før.. Så problemmet ligger i frontpanelet!

Er dette en garanti sak? Har tatt vare på eske og kvittering og alt mulig..

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på jobb ista, så var det en kollega av meg som hadde samme spiller.. Prøvde frontpanelet hans på MIN spiller, og funka fett:) Men satt tilbake min igjen, samme som før.. Så problemmet ligger i frontpanelet!

Er dette en garanti sak? Har tatt vare på eske og kvittering og alt mulig..

Burde være en garanti sak.

Ta kontakt med forhandleren du kjøpte av.. :) :)

Jan Ove Liseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen løsning med Q-tips og kontakt-rens på det kjipe problemmet nei! :( Hvis ikke det kommer flere forslag, blir jeg kanskje nødt til å levere spilleren hos Pioneerservice på Kolbotn..

Erfaringer med dem? Kan dette koste meg dyrt?

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har du feil i selve front panelen... det sitter en kontrol ic med ca 50-80 bein på den som krever spesielt utstyr til å loddes.... kan være noe enklere og. Kanskje mulig å skaffe/kjøpe en brukt front? men hør med en autorisert verksted på eventuelt reparasjons pris. Koster som regel noen 100 lapper bare å få prisoverslag... angry

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider