morten hjelle Skrevet Mars 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 Lurer på hvordan en skifter servo olje på min mercedes 300e 85 mod?? Noen som kan hjelpe?? Mvh Morten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Mars 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2005 ta av slangen på retursiden dytt den ned i en 5l dunk få noen til å svinge frem o tilbake mens du fyller på ny gugge samtidig.. motor må gå f.eks på tomgang fyller du på for sakte kommer olja til å skumme å det kommer div lyder fra pumpa når den kaviterer sombrero hvorfor skal du skifte servolje??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten hjelle Skrevet Mars 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2005 ta av slangen på retursiden dytt den ned i en 5l dunk få noen til å svinge frem o tilbake mens du fyller på ny gugge samtidig.. motor må gå f.eks på tomgang fyller du på for sakte kommer olja til å skumme å det kommer div lyder fra pumpa når den kaviterer sombrero hvorfor skal du skifte servolje???[/quote Har hatt prob med servoen, funker ikke som den skal på lave turtall. En mekaniker mente at jeg burde prøve å skifte olja før jeg eventuellt skifta hele servoen.. Men takk for hjelpen... Mvh Morten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Mars 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2005 Lurer på hvordan en skifter servo olje på min mercedes 300e 85 mod?? Noen som kan hjelpe?? Mvh Morten Det enkleste du gjør, er å bare suge opp det som er i tanken, og erstatte med ny olje en gang i blant. Hvis du skal gjøre det ordentlig, så tar du av returslangen, lar bilen gå på tomgang og svinger litt fram og tilbake. Systemet tåler å gå tørt noen sekunder. Servoolje skal vel byttes hver 60kkm tror jeg. På min har jeg bare suget opp gørra og helt i en skvett ATF et par ganger. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet April 2, 2005 Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 Det sitter også et filter i bunnen av beholderen som bør byttes. Koster vel en drøy hundrelapp.. Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg