Gå til innhold

Subkasse-guide (kassene er til salgs!)

Ranger emnet


BeemerZ1

Anbefalte innlegg

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bruker sponplateskruer. De sitter godt nok ;)

Klart, var ikke skruene jeg tenker på, men det jeg skrur i :)

 

For push pull, så blir det en liten kasse mellom ellementene, så da må jeg ha en "luke" i baffelen som fremerste sub, sitter i, ved å skru ut denne "luka" så kommer jeg til den bakerste subben. Og da bør jeg lage en dobbel baffel, slik at denne kasse ikke detter ned når jeg skrur av denne "luka".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bmw 3 serie som eg hadde en sub med bassrefleks og to 12'ere.

fikk elendig lyd inn i bilen.. durte ikke skikkelig før når eg åpnet bagasjerommet.. snakket med en såkalt ekspert.. eller en i en bilstereo butikk.

han sa at jeg bude ha en lukket kasse med en forholdsvis kjapp sub vendt bakover.. da ville lyden komme mer inn i bilen. noen med en bmw eller liknende som vet om dette stemmer.. har akkurat kjøpt et nytt element og skal til å bygge kasse. to 2 gamle 12'erne sprengte ved forsøk på å få mer during inn i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bmw 3 serie som eg hadde en sub med bassrefleks og to 12'ere.

fikk elendig lyd inn i bilen.. durte ikke skikkelig før når eg åpnet bagasjerommet.. snakket med en såkalt ekspert.. eller en i en bilstereo butikk.

han sa at jeg bude ha en lukket kasse med en forholdsvis kjapp sub vendt bakover.. da ville lyden komme mer inn i bilen. noen med en bmw eller liknende som vet om dette stemmer.. har akkurat kjøpt et nytt element og skal til å bygge kasse. to 2 gamle 12'erne sprengte ved forsøk på å få mer during inn i bilen.

Hvorfor skulle du få mer lyd inn i bilen med lukket kasse da?

BMW-problematikken er tatt opp så mange andre steder nå at du kan jo bare begynne å lese egentlig...

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ser at FE3T brukte vannfast spon, kom til å tenke på at jeg gjorde det samme selv for lenge siden.

Bygde 2 identiske kasser med 2stk 8" i hver, og av mangel på materialer ble den ene i 22m spon og den andre i 22mm vannfast spon.

Men er helt sikker på at den i vannfast hadde mindre resonanser, er dette tilfelle eller innbilning?

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at FE3T brukte vannfast spon, kom til å tenke på at jeg gjorde det samme selv for lenge siden.

Bygde 2 identiske kasser med 2stk 8" i hver, og av mangel på materialer ble den ene i 22m spon og den andre i 22mm vannfast spon.

Men er helt sikker på at den i vannfast hadde mindre resonanser, er dette tilfelle eller innbilning?

Kan godt hende du har rett i det ettersom vannfast spon har litt andre egenskaper enn vanlig spon.

Nå har jeg aldri bygget kasse i bare spon, så jeg vet egentlig mindre enn deg om hvordan det fungerer i praksis...

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hei holder på og skal bygge sterio som jeg skal ha i ''vinterbilen''min! har ikke orket og bruke så mye penger så kjøpte en pakke fra bilradiospesialisten, men er noe usikker på om jeg skal bygge en åpen eller lukket subkasse som skal felles inn i en volvo 240!? er det noen som har noen tips hvordan jag bør gjøre dette?

dær har du subben!

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei holder på og skal bygge sterio som jeg skal ha i ''vinterbilen''min! har ikke orket og bruke så mye penger så kjøpte en pakke fra bilradiospesialisten, men er noe usikker på om jeg skal bygge en åpen eller lukket subkasse som skal felles inn i en volvo 240!? er det noen som har noen tips hvordan jag bør gjøre dette?

dær har du subben!

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=448

 

Samma subben jeg skal ha i bilen min...

 

Jeg regner med å bli ferdig med den og få den inn i morgen...

Kjører lukket kasse på ca 35 l...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte du d settet med forsterker, sub å 6x9 ??

så du lager en lukket kasse! ja tror jeg og blir å lage d! men er ikke helt sikker! har du noen bilder så jeg kan se hvordan du jør d?

 

 

Kjøpte den pakka ja...

 

Skal se om jeg kan få knipset noen biler i morgen - litt mørkt og kaldt ute nå...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://graph.flexunits.com:8080/boxBuilder2.htm

Her er et program som regner ut lengdene og liter på kassen, for de som trenger det

Har redigert den inn i guiden ;)

Ha en god helg alle sammen cheers

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår