Gå til innhold

Earthquake: Prosjekt Clio Williams demobil

Ranger emnet


Earthquake

Anbefalte innlegg

Har begynt litt smått med stereo'n i bilen vår. Dette skal kun bli en showbil og ikke noe SQ eller dB drag bil. Kommer til å legge ut bilder litt etterhvert som prosjektet tar form. Planene forandres stadig:)

 

Det er bare å komme med innspill sombrero

 

Prosjekt bakluke:) Her skal det inn ett 6.5" frontsett (kun for showbruk)

Har kuttet vekk endel stål, men måtte la det stå igjen noe da det er feste til sentrallåsmotoren osv. Pussermotor og spylerdyse er fjernet.

DSCF0161.jpg

DSCF0160.jpg

 

Her er en mock-up av sånn cirkus hvordan det skal se ut

DSCF0163.jpg

 

Her har jeg begynt å støpe fast en 12mm MDF plate i det orginale panelet. Jeg er veldig amatør når det kommer til støping, så dette blir ett læreprosjekt:) Flere bilder kommer etterhvert

DSCF0167.jpg

DSCF0166.jpg

 

Her har jeg begynt å lage rammen som delefilterne skal "felles ned" i. Når baffelene til elementene er montert på bunnplaten så skal alt trekkes med fleece stoff og smøres med polyester. Litt spent på å se hvordan det går doh

DSCF0171_small.jpg

DSCF0172_small.jpg

Litt spent på om polyesteren sitter fast på det orginale plastdeksjelet, gjør det ikke det så er jeg litt ute å kjører doh

DSCF0173_small.jpg

 

 

 

Mvh

Pål B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 145
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Clio Williams er det den utgaven med midtmontert V6 og 240 hk eller noe slikt ? Den er i såfall en av de feteste bilen jeg vet om.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clio Williams er det den utgaven med midtmontert V6 og 240 hk eller noe slikt ? Den er i såfall en av de feteste bilen jeg vet om.

 

Nei, desverre er det ikke det :) Det er en vanlig Clio, men den er har bredda skjermer, sportsinteriør, 2liter 16v motor på 150hk + + +, så den går ganske bra. Det er kun lager 2300 stk av denne bilen. Renault har fått litt hjelp av F1 Williams teamet til å bygge den, derav navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er laget totalt ca 3800 stk Clio Williams men det er 2300/2500 som er laget i første runde og har sin vekt i gull når de skal selges..

 

 

@ Lars

den bilen du tenker på er Clio V6 og kom i 2001 med midstilt motor

(3.0l på 240hk) og så kom det en facelift som ser ut som min clio i 2003

(som de fleste har sett på top gear)

og det kommer ikke så mange av den bil hit i norge heller da en brukt 2001 clio v6 fra tyskland kommer ca 450.000.-kr ferdig reg. i norge

 

 

 

Bonden

som kansje er litt mye frankofil

2.plass Nasca ama 500w finale 1992

2.plass utfordere finale 2003

4.plass ama.lyd finale 2004

2.plass ama.lyd finale 2005

in use Renault Alpine

& Audio control DQXS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er laget totalt ca 3800 stk Clio Williams men det er 2300/2500 som er laget i første runde og har sin vekt i gull når de skal selges..

 

Bonden

som kansje er litt mye frankofil

 

Det stemmer nok, dette er en serie 1 og bil nr.966. Desverre er den ikke orginal, det er ett sveitsisk vrak som er bygd om på en norsk 1.4RT. Så den er nok ikke værdt sin vekt i gull :) Men du får en støken Williams fra Tyskland for mellom 80 og 100K

 

 

Mvh

Pål B

Som helt klart er frankofil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette, venter spent på resten.

Har du planene klare for hva som skal i bilen?

 

Mvh

Dag Johansen

 

Som sagt så blir dette kun en demo/show bil, uten å legge voldsom vekt på SQ eller noe annet.

 

Det blir ett Fusion Jonah Lomu 6.5" frontsett i bakluka, for show bruk, så blir det ett Jonah Lomu 6.5" frontsett i dørene foran, der diskanten bli kun for show bruk og 6.5" skal spille midbass, 5 1/4" Jonah Lomu frontsett skal støpes inn i dashbordet også så blir det nok 1x 10" eller 12" Earthquake SubZero baki og forsterkere fra TRU Technology T-2 seien.

 

 

På sikt så har vi planer om å bygge egen demobil for hvert merke, men siden det koster veldig mye penger og tar veldig mye tid så syns vi det var bedre å bruke den bilen vi har og heller ta litt fra hvert merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utviklingen går sin gang i prosjektet:)

 

Nå er panelet smurt to ganger utvendig med polyester og en gang inni. Når dette var tørt slipte jeg fort over med 40 papir bare for å ta ujevnheter. Neste steg er å sparkle den med glassfibersparkel og fin sparkel til slutt.

 

Her er panelet grovslipt og hullene er tilpasset.

DSCF0187_small.jpg

DSCF0188_small.jpg

DSCF0189_small.jpg

DSCF0190_small.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel legge ut en liten oppdatering:)

 

 

Nå er prosjektet med ny midtkonsoll og nye dørkasser igang.

 

 

Her har jeg laget en bakplate for de nye kassene til dørene.

DSCF0206_small.jpg

 

Her prøver jeg meg frem litt med vinklingen av elementene.

DSCF0216_small.jpg

 

Her har jeg funnet den vinkelen jeg ønsker og limt og stiftet alt på plass, klar til trekking med fleece stoff og polyester.

DSCF0225_small.jpg

DSCF0217_small.jpg

 

Her er delene trukket med fleece og venter på to strøk med polyester.

DSCF0231_small.jpg

DSCF0229_small.jpg

 

Her har jeg støpt to lag med glassfibermatte utenpå dørsiden. Høytalerhullet er laget av en plastkopp som jeg har støpt glassfiber inni.

DSCF0238_small.jpg

DSCF0239_small.jpg

 

Her har jeg smurt baksiden av dørkassa med polyester. All fleece stoffet på baksiden skal skjæres bort før kassa støpes fast i bakplata som er støpt utenpå dørsiden.

DSCF0240_small.jpg

 

 

 

Ny oppdatering følger ganske snart:)

 

 

Mvh

Pål B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår