Gå til innhold

Liste over bilfilmer opp igjennom årene.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

du har jo også:

The wraith med Charlie Sheen

The Last Ride med bla. Dennis Hopper

Black Dog (lastebil film med Patrick Swayze, Meat Loaf, Randy Travis(country artist) bra soundtrack til filmen med bla. "drivin' my life away"(eller på norsk:"den jævla nabon)

Breaker! Breaker! (lastebilfilm med Chuck Norris!)

04 Volvo S80 D5

10 Volvo FH 540 6*2

Idrett Lukter svette, Sport lukter bensin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mange gode gamle filmer med amerikanske biler iallefall. Aner ikke hvor man får kjøpt de, jeg fant de i hylla til fattern :p

 

The Last American Hero Jeff Bridges som spritsmugler i en gammel mustang fastback

 

Eat My DUST! Aldri sett, men visstnok mye bilkjøring

 

Two Lane Blacktop Aldri rukket å se, men den handler om bil

 

American Graffiti Mer en kultfilm om ungdommer i statene på 60-tallet. "klassisk råning"

 

Dirty Mary, Crazy Larry Impala og Charger som stikker fra politiet

 

Christine Bil som er besatt

 

The Car Enda en besatt bil som kjører over folk

 

Kommer ikke på flere i farta. Ellers har man jo Bullit, smokey and the bandit filmene (3stk?) osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gumball the movie filmen er jo å nice da..

så har en jo Gumball-TV fra extreme kanal greia.. de skal ligge på http://www.torquenstein.net eller noe i den duren. har det meste fra gumball så hvis noen vil ha send en pm

er jo egentlig ikke "film" i den forstand.. men meget god underholdning, bortsett fra det som var på TV2 da.. det var bare trist å se på...

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Mulig jeg dobbeltlister noen nå, men:

 

- Christine (viktig å ha, en av de råeste bilene i filmhistorien, bokstavelig talt. Jeg vil ha en sånn.)

- The Car (noe lignende story som Christine)

- The Rookie (Charlie Sheen og Clint Eastwood, het vel noe sånt som Døden Kjører Porsche, på norsk)

- American Grafitti (det er så mye fett å se der, Bel Airen til Harison Ford er legendarisk, samme med Tudoren)

- Trucks (enda en Stephen King-bok om biler "med sjel")

- Tucker (strengt tatt kanskje ikke en bilfilm, men filmen om mannen bak bilmerket Tucker)

- Pink Cadillac (Clint Eastwood i verdenshistoriens råeste bildesign - '59 Cadillac)

- Convoy ("breaker one-nine, this is The Duck!" Klassiker!)

- The Italian Job (man kan vel være ganske uenig om hva som var best; originalen eller remaken)

 

Så er det jo en del filmer med bra bilscener. Jeg nevner; Get Carter (S. Stallone), The Corruptor, Ronin, Jason Bourne og spesielt en til. Jeg husker ikke den originale tittelen, men på norsk het den "Frykten er mitt våpen". Er basert på en Allistar McLean-bok, og tidlig i filmen har de noe av det råeste forfølgelsesscener jeg har sett på film, i godt selskap med Bullit og Ronin. De kjører absolutt flettene av en tidlig 70-talls Ford Torino, og viser virkelig at den tids biler var av solid kvalitet. Kun et fåtall biler ble brukt til å lage scenene, men det er RÅTT.

Den som sier at størrelsen ikke teller, har ikke hatt sex eller kjørt Cadillac.

1987 Mazda 929 V6 3.0 GLX(restaureres)

1987 Mazda 929 2.2i GLX (donorbil)

1978 Dodge Ramcharger 318

1996 Chevrolet Corvette GS (vurderes solgt, kom med bud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med den første olsenbanden-filmen?

mye artig kjøring i fort-film... :)

holder på å le meg ihjel av den filmen...operasjon egon tror jeg den heter...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel legger inn en liten liste, også basert på tilsvarende tråd vi hadde i VACN.

 

Cannonball Run 3 - heter egentlig Speed Zone, er kjedelig

Faster, ca 30min film med litt us gatebiler, men kul grafisk løsning i filmen

Ferris Bueller's day off :D

Getaway in Stockholm 1&2

High Octane serien - gjennomført, men teite skuespillinnslag

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Le Mans og bullit med Steve McQueen

Red line med steve's sønn chad mcqueen

blues brothers

Six Pac. Stock-car med kenny rodgers, mener jeg å huske.

 

Dead line auto theft, som corvette nevner, er også kjent som gone in 60 sec 2. Det er også filmen regissør/skuespiller/stuntman/producer H.B Halici døde i under innspilling av et stunt :(

 

Jeg har 1974 utgaven av gone in 60 sec, og kan anbefale en på det varmeste. At eleanor selv i dag (de brukte kun 1 bil!) er kjørbar etter den over 40 min lange jakta er et testamente til de gamle mustangene. Jeg tror aldri jeg har sett en bil ta så mye deng før!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ronin på vhs

Faktisk ganske kul film. anbefales.

2 fast 2 real er jo også ganske kul men er jo ikke akkurat noen film med noe handling for og si det sånn og om vi skal si alle de filmene så kan lista bli laaaaang.

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.

 

 

- BMW E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke den originale tittelen, men på norsk het den "Frykten er mitt våpen". Er basert på en Allistar McLean-bok, og tidlig i filmen har de noe av det råeste forfølgelsesscener jeg har sett på film, i godt selskap med Bullit og Ronin. De kjører absolutt flettene av en tidlig 70-talls Ford Torino, og viser virkelig at den tids biler var av solid kvalitet. Kun et fåtall biler ble brukt til å lage scenene, men det er RÅTT.

 

"Frykten er mitt våpen" eller "Fear is the key" som er originaltittelen er en meget spennende film. En av de lengste biljaktscenene som er lagd med en fet Ford Torino. En meget bra ting med disse scenene, er at skadene ikke forsvinner o.l. De kjører med like bulker over lengre tid, og etter et lite hopp blir bilen rammeskjev, og dette ser man tydelig helt på slutten 5 min etter hoppet. Har denne på DVD, og angrer ikke. Barry Newman er jo en perfekt mann for rollen, og rikmannsdatteren han kidnapper er jo eyecandy det også.

 

Du glemmer "Dirty mary and crazy larry" som er nevnt ovenfor. Dette er en av få rene bilfilmer, som konsentrerer seg om biljakt 90 % av filmen. Har denne på VHS, men er på jakt etter DVD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på filmen Driver, som spillet med samma navn er utviklet fra! Det er et must for biljakt fans! Vanskelig å finne, og en stakkars jævel som stjal min kommer til å blø hvis jeg finner ham! angry

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en skikkelig dårlig bilfilm i samlingen; Runaway Car heter den..

Handler om en dame som setter bilen inn på et verksted, når hun får den tilbake begynner den å leve sitt eget liv og tilslutt går det ikke ann å stoppe bilen, den bare akser og akser:D Filmen er vanvittig dårlig, faktisk mer talentløs enn både Hud av V. Løkkeberg og Death Race 2000 tilsammen chicken

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår