gragaasa Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 går an å løfte/slepe den alene, men er man to med tau og en 2-4, så er det ikke noe problem å løfte den... ja viss man er alene blir det jo litt vanskelig. men her var det jo heller ikkje snakk om å vere alene... :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 jeg klarte å få ut motoren alene når jeg demonterte fronten og satt 2 paller og en pallejekk under.. løftet den fint ut av motorfestene og dro den til meg.. var ikke tungt en gang.. Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 Jeg har en elefant her på stabekk, om du har tilgjengelig en bil med mye bagasjerom kan vi sikkert ordne noe ... Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 Hvor tung er motoren da? er det slik at 2 stk klarer å løfte den av og på jekken? Er bare vant til å bytte motorer på boble jeg. Greieste er vel å løsne traversen og ta ut motor+kasse.... motor og kasse bør gå å løfte med 2 mann.... 3 er greiest Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobias1600 Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 hva om man ikke har noen venner? hva gjør man da? bli kjent med en elefant? Siter 1985 VW Golf II cl 1,6 1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6 1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget) 1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt) 1996 Citroën ZX 1,4i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgti16v Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 hva om man ikke har noen venner? hva gjør man da? bli kjent med en elefant? kjøper en nyere bil der man slipper å skifte motorer kiddie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Du kan jekke bilen opp maks, ta vekk fronten (er tross alt ikke mange skruene) og henge motoren opp i taket med kraftig tau. Så slipper du bilen ned og ruller den bak. Jeg hadde jekketalje som jeg brukte når jeg byttet nå, men benyttet litt samme teknikken. Når jeg skulle ha i den nye hang jeg den opp i ca rett høyde, og dyttet bilen frem til motoren var der den skulle. Biltema har en enkel tautalje til 49,90,- Den holder nok til sånt bruk. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skamkløpt Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Motor med girkasse ca. 150 kg tenker jeg Siter 99 BMW 528ia 88 VW Golf 1.6 Til salgs 83 VW Golf GTi Til salgs 83 VW Golf 1.5 Til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Kan nok medføre riktighet det ja, tenker det stemmer bra. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liIIebror Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 når vi tok u motoren min så tok vi med hele forstillinga også.. så lurte ei vennine på åssen vi hadde gjort detta.. da sa vi at vi hadde skrudd løs alle skruene og bare starta motoren og satt den i revers å rygge bilen vekk så motoren stod igjen.. hehe sef beit hu rett på.. jenter alltså :) hvis du skal jobbe med motoren og andre ting nedi der så er det ikke så ille å ta ut hele forstillinga. la demperne henge igjen i toppen. skru av alle skruer og ta av girstaget og eksos, pluss alle ledninger og kjøleslanger, så skrur du så den er løs, da detter den litt ned. legg en pall under. så løfter du og noen kompiser opp bilen og dytter den bakover. jau du må også demontere fronten. tar 5 min ekstra tid Siter Benekter du fakta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg