Gå til innhold

vr6 i golf2

Ranger emnet

pIMp

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å putt en vr6 i en golf2? Går dette å få godkjent?

Har fått med meg at det finnes ferdige rammer å få kjøpt og at en må fikse den hydraluliske clutsjen. G60 har hydraulisk clutsj, så da bør jo det vere greit. Hva med fjærer og dempere, den motoren må veie en god del mere? passer drivakslinger over eller trenger jeg hele forstilinga oxo? 1.8t blir for dyrt :(

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pIMp

Har fått med meg at det finnes ferdige rammer å få kjøpt og at en må fikse den hydraluliske clutsjen. G60 har hydraulisk clutsj, så da bør jo det vere greit. Hva med fjærer og dempere, den motoren må veie en god del mere? passer drivakslinger over eller trenger jeg hele forstilinga oxo? 1.8t blir for dyrt :(

Tror ikke det er noe problem og få det godkjent, fler som har gjort det før deg.

Hør med NBS og/eller Møller og biltilsynet.

Motoren veier en god del mer ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pIMp

Du får jo elendige kjøreegenskaper.... eneste det duger til er rattlås racing. 1.8T for dyrt??? får jo komplette motorer i sverige for mellom 10-15` svenske... motoren veier nok ca 70kg

da hadde jeg heller kastet i en turbokonv G60 eller.no

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nitewlkr

Du får jo elendige kjøreegenskaper.... eneste det duger til er rattlås racing. 1.8T for dyrt??? får jo komplette motorer i sverige for mellom 10-15` svenske... motoren veier nok ca 70kg

Snakket med noen huggere i Sverige i går.... 35000 SEK for komplett.....

+ mva... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nitewlkr

enig, g60 motoren er vel et bedre valg hvis kjøreegenskaper er viktig. det koster ikke så mye å få en g60 turbo til å gå bra heller :)

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Schlasken

kan du utdype det litt? :)

I en rekkemotor står sylindrene etter hverandre (no shit, sherlock), mens i en V-motor er det to rekker med sylindre, som er plasser 90 grader i forhold til hverandre, derav navnet V-motor. Dette visste du vel fra før :)

En VR-motor har kun 15 graders vinkling mellom sylindrene, så den tar mye mindre plass.

Edit: VR6 har 15 graders vinkel, ikke 45 som jeg først skrev

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aWeX

I en rekkemotor står sylindrene etter hverandre (no shit, sherlock), mens i en V-motor er det to rekker med sylindre, som er plasser 90 grader i forhold til hverandre, derav navnet V-motor. Dette visste du vel fra før :)

I En V-motor er det vel ingen "regel" som sier hvor mange grader det skal være mellom sylindrene?

I formelen brukes det jo V- motorer med godt over 90 graders vinkel---> nesten boxer.

erller er jeg på jordet igjen nå:)?

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Speeder

I En V-motor er det vel ingen "regel" som sier hvor mange grader det skal være mellom sylindrene?

I formelen brukes det jo V- motorer med godt over 90 graders vinkel---> nesten boxer.

erller er jeg på jordet igjen nå:)?

Såklart, det er jo ingen regler på det, men i flesteparten av tilfellene er det vel 90 grader...

Eller er det jeg som er helt på jordet?

:D

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider