pIMp Skrevet Februar 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2003 Hvordan er det å putt en vr6 i en golf2? Går dette å få godkjent? Har fått med meg at det finnes ferdige rammer å få kjøpt og at en må fikse den hydraluliske clutsjen. G60 har hydraulisk clutsj, så da bør jo det vere greit. Hva med fjærer og dempere, den motoren må veie en god del mere? passer drivakslinger over eller trenger jeg hele forstilinga oxo? 1.8t blir for dyrt :( Siter "fuck the respect - I want the bitches!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Februar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 Originally posted by pIMp Hvordan er det å putt en vr6 i en golf2? Går dette å få godkjent? Har fått med meg at det finnes ferdige rammer å få kjøpt og at en må fikse den hydraluliske clutsjen. G60 har hydraulisk clutsj, så da bør jo det vere greit. Hva med fjærer og dempere, den motoren må veie en god del mere? passer drivakslinger over eller trenger jeg hele forstilinga oxo? 1.8t blir for dyrt :( Tror ikke det er noe problem og få det godkjent, fler som har gjort det før deg. Hør med NBS og/eller Møller og biltilsynet. Motoren veier en god del mer ja. Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Februar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 Originally posted by pIMp Hvordan er det å putt en vr6 i en golf2? Går dette å få godkjent? Har fått med meg at det finnes ferdige rammer å få kjøpt og at en må fikse den hydraluliske clutsjen. G60 har hydraulisk clutsj, så da bør jo det vere greit. Hva med fjærer og dempere, den motoren må veie en god del mere? passer drivakslinger over eller trenger jeg hele forstilinga oxo? 1.8t blir for dyrt :( Du får jo elendige kjøreegenskaper.... eneste det duger til er rattlås racing. 1.8T for dyrt??? får jo komplette motorer i sverige for mellom 10-15` svenske... motoren veier nok ca 70kg da hadde jeg heller kastet i en turbokonv G60 eller.no Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Februar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 Originally posted by nitewlkr Du får jo elendige kjøreegenskaper.... eneste det duger til er rattlås racing. 1.8T for dyrt??? får jo komplette motorer i sverige for mellom 10-15` svenske... motoren veier nok ca 70kg da hadde jeg heller kastet i en turbokonv G60 eller.no Snakket med noen huggere i Sverige i går.... 35000 SEK for komplett..... + mva... :rolleyes: Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet Februar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 Originally posted by nitewlkr da hadde jeg heller kastet i en turbokonv G60 eller.no enig, g60 motoren er vel et bedre valg hvis kjøreegenskaper er viktig. det koster ikke så mye å få en g60 turbo til å gå bra heller :) Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Februar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 Litt "off this topic" men hva er egentlig en VR6? Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Februar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 Originally posted by Bauer Litt "off this topic" men hva er egentlig en VR6? Det er en 2.8/2.9 liters motor fra VW det er en "kryssning" mellom V og rekke motor... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet Februar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 Originally posted by nitewlkr det er en "kryssning" mellom V og rekke motor... kan du utdype det litt? :) Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1classic Skrevet Februar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 Originally posted by Schlasken kan du utdype det litt? :) Den har kun 15 graders vinkel mellom sylinder "bankene", derfor navnet V rekke = VR Siter "mk1classic" '83 Golf GTI Rabbit '83 Golf GTI "Prosjekt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet Februar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 Originally posted by Schlasken kan du utdype det litt? :) I en rekkemotor står sylindrene etter hverandre (no shit, sherlock), mens i en V-motor er det to rekker med sylindre, som er plasser 90 grader i forhold til hverandre, derav navnet V-motor. Dette visste du vel fra før :) En VR-motor har kun 15 graders vinkling mellom sylindrene, så den tar mye mindre plass. Edit: VR6 har 15 graders vinkel, ikke 45 som jeg først skrev Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet Februar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 Les mere om VR6-motoren her Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speeder Skrevet Februar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 Originally posted by aWeX I en rekkemotor står sylindrene etter hverandre (no shit, sherlock), mens i en V-motor er det to rekker med sylindre, som er plasser 90 grader i forhold til hverandre, derav navnet V-motor. Dette visste du vel fra før :) I En V-motor er det vel ingen "regel" som sier hvor mange grader det skal være mellom sylindrene? I formelen brukes det jo V- motorer med godt over 90 graders vinkel---> nesten boxer. erller er jeg på jordet igjen nå:)? Siter - 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane - 2015 Passat 2,0l 150hk TDI - 2015 Zoe R210 - 1998 Corolla 1.3x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pIMp Skrevet Februar 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 Men hva vil en g60 motor med girkasse koste? og ikke minst hvor får jeg tak i det? Siter "fuck the respect - I want the bitches!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet Februar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 Originally posted by Speeder I En V-motor er det vel ingen "regel" som sier hvor mange grader det skal være mellom sylindrene? I formelen brukes det jo V- motorer med godt over 90 graders vinkel---> nesten boxer. erller er jeg på jordet igjen nå:)? Såklart, det er jo ingen regler på det, men i flesteparten av tilfellene er det vel 90 grader... Eller er det jeg som er helt på jordet? :D Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MAGUN Skrevet Februar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 Originally posted by pIMp Men hva vil en g60 motor med girkasse koste? og ikke minst hvor får jeg tak i det? Hør med disse gutta! De har peil ,men de er litt dyre. http://www.norskbildelsenter.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg