wiper_ Skrevet Mars 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 Når det kommer til felger er det mye tall og nummer som er et stort mysterium for meg. Men altså, til spørsmålet. Jeg har en Mazda 626 90 modell, har kjøpt ny bil nå, en Audi A4 2001. På den nye audien var det bare med stålfelger (kjedelig altså). Så nye felger står høyt på handlelista. Men iallefall, for å ha alufelger til lommeboka tillater å kjøpe nye, sjekka jeg for morros skyld om dekkene på mazdaen passer på audien. Nummeret som sto på de to felgene var identiske bortsett fra tallet som angir innpress, På mazdaen var det ET33 mens på audien var det ET40. Vil jeg kunne bruke mazda felgene på audien? Hva er egentlig forskjellen på de to innpressene? vil felgene komme lenger inn eller ut med større innpress? På forhånd takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet Mars 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 Forskjellen mellom de felgene er at de med ET40 bygger 7mm mer innover enn de med 33. Går sikkert bra, men sjekk hvor mye plass du har. Større innpress bygger mer inn. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wiper_ Skrevet Mars 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 åkey, takk. just what i needed to know =) men blir vel kanskje så jeg sparer penger å satser på nye felger og dekk. fyller liksom hjulbuene så dårlig i dag.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet Mars 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 Boltsirkelen på disse bilene er 2,3mm i forskjell btw. Går ut ifra at det skal passe likevel:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wiper_ Skrevet Mars 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 hm, jaok. det kan sikkert hende. Men da er det sikkert felgene på mazdaen som ikke stemmer helt i da kanskje. siden det er alufelger som er kjøpt til bilen. hvis jeg har forstått deg rett =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Mars 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2005 Boltsirkelen på disse bilene er 2,3mm i forskjell btw.Går ut ifra at det skal passe likevel:) Øh? Man kjører da ikke med feil boltsirkel??? 2,3 mm er ganske mye. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet Mars 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2005 Hvis det er feil boltsirkel vil man vel ikke få festet hjulene i det hele tatt.. Jeg skal også bytte dekk.. Hadde 175/70 13 før og går over til 195/50 15 noe som gir lik rulleomkrets. Problemet er innpress.. Org er det 38, men på de evt. nye felgene er det 25. Vil dette gi meg problemer? Er det plass til det? Kjøreegenskaper? Det er en golf 2 senket 40mm.. Håper det er greit at jeg sniker inn et spørsmål på tråden din :rolleyes: Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg