CorraDon Skrevet August 30, 2006 Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Ligger noe under same kategori som dette, det jeg lurer på er at forrige eier av bilen min har visst hatt en g60 ombygd til 2.8 vr6 og fått dette godkjent uten å bytte om understell osv, han trodde dette var pga den var innenfor den 15%grensen... Noen som vet om dette funker? Siter "all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler med små felger og div chrome "oldschool".... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Om bilen er importert etter 1.1.96 så må du betale avgifter på motor volumet iallefall. 2.8 literen har bare 174 hk så ikke sikker på hvordan det blir der. Jobber selv med å hive ut PG G60 motoren til fordel for en ABA 16VT m/ GT3071R og klør meg i hue ift hvordan i all verden jeg skal klare å holde meg under 184HK selv med åpen Wastegate :( Mulig jeg må vise bilen med T3 eller noe og siden bytte til godturbo'en ;) Om du lar wastegaten stå helt åpen så har du langt under 160 hk i motor, så ikke noe problem. Vise bilen med T3? T3 er jo bare benevnelsen på en flens og GT3071R har jo t3 flens. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Trykk er også relativt... Hvis du måler trykket i et sugerør til 0.6 bar så har du lite luft, men fortsatt 0.6 bar. Får du 0.6 bar i et 5" rør har du mye mer luft, og fortsatt 0.6 i trykk...:) Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Salmacis Skrevet September 12, 2006 Rapporter Share Skrevet September 12, 2006 Om du lar wastegaten stå helt åpen så har du langt under 160 hk i motor, så ikke noe problem. Vise bilen med T3? T3 er jo bare benevnelsen på en flens og GT3071R har jo t3 flens. Det er mulig det vil funke med åpen WG.... selv om toppen er vilt porta og vil gi en god effektøkning over de 139 orginale hestene, vil kompressjonen være mye lavere enn NA fordi stemplene har en CR på ca 8.0:1 .... så ja kanskje det vil gå fint. Under 180HK burde gå greit i hvertfall. Litt rart kanskje å vise biltilsynet effektmåling med turbo og 0.1 bar i trykk ;) Og ja T3 er både en flens og en turbo type (Turbonetics T3). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icemanx Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 hvordan vil dem reagere hvis dem trenger bremsepapirer på motoren og du monterer en restriktor i innsuget ? type dreie til seg en plugg som har like stor diameter som rørene fra intercooleren og borre et hull i den som er "lite" ( dermed får motoren mindre luft ).. når man har vist den og fått det godkjent kan man bare plukke ut denne og ha fri flyt.. noen meninger om dette kunne ha funket ? Siter - 92 Vento 1.8 - 88 Golf2 GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KloA Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 med mindre du forteller dem om det, er det vel ikke verre enn å justere ladetrykket ;) edit : men kanskje kjipt om restriktoren din blir spist av motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Ligger noe under same kategori som dette, det jeg lurer på er at forrige eier av bilen min har visst hatt en g60 ombygd til 2.8 vr6 og fått dette godkjent uten å bytte om understell osv, han trodde dette var pga den var innenfor den 15%grensen... Noen som vet om dette funker? Hvorfor skulle du ikke det? 280mm G60 bremser er jo godkjent til 210hk de.... Men problemet ditt blir nok å dokumentere det..... skal bli morro å teste dette til våren :) Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorraDon Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Hvorfor skulle du ikke det? 280mm G60 bremser er jo godkjent til 210hk de.... Men problemet ditt blir nok å dokumentere det..... skal bli morro å teste dette til våren :) Ja, er det å skaffe dokumentering osv... Er ikke bare bare. Er noe forskjell med vekt av motor, og derfor også foraksellast! Driver å styrer litt med det, men har ikke kommet noe særlig lenger enda... Morro å teste dette til våren? Driver du å bygger om litt kanskje?:D:D Siter "all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler med små felger og div chrome "oldschool".... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet September 13, 2006 Rapporter Share Skrevet September 13, 2006 Det er mulig det vil funke med åpen WG.... selv om toppen er vilt porta og vil gi en god effektøkning over de 139 orginale hestene, Når du senker komp fra 10.5:1 til 8:1 så mister du mye hester :) Om man endrer vekt på bilen så må man ha papirer på det. BT vil ha papirer på at bremser, dempere og karosseri tåler den nye vekten. Om g60 bremsene er godkjent for 210 har jeg aldri hørt om før. De er sikkert godkjent for 1000 hk men spørsmålet er om hva bremselengde man er ute etter. Siden det ikke er lov å kjøre fortere en 80 her i Norge så kunne vi sikkert holdt oss til trommelbremser foran og bak :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Ja, er det å skaffe dokumentering osv... Er ikke bare bare. Er noe forskjell med vekt av motor, og derfor også foraksellast! Driver å styrer litt med det, men har ikke kommet noe særlig lenger enda... Morro å teste dette til våren? Driver du å bygger om litt kanskje?:D:D Nei,men sitter med litt "info" fra VW Motorsport så skal bli spennende å se om biltilsynet godtar den Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 NårOm g60 bremsene er godkjent for 210 har jeg aldri hørt om før. Har du ikke hørt om G60-Limited :iconsm Har du papirene til den går det greit,og da snakker jeg om det riktige ;) Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Limited er jo bare en versjon av Karmann, men den motorsport utgaven hadde jeg glemt. Får ikke papirer på den fra vw, det har jeg prøvd :( Søkte etter info om de motorsport 16vg60 corradoene men eneste jeg fant var faktisk info om nok en corrado g60 med 300 hk :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Limited er ikke fra Karmann, men bygd av VW Motorsport. VW Motorsport har kastet alt de hadde som hadde noe med G-ladere å gjøre Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 VW Motorsport har kastet alt de hadde som hadde noe med G-ladere å gjøre Ja det støtter jeg de i :) Finnes jo masse Golf som er limited edition.. Er de da laget av vw motorsport? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Salmacis Skrevet September 14, 2006 Rapporter Share Skrevet September 14, 2006 Finnes jo masse Golf som er limited edition.. Er de da laget av vw motorsport? Denne Golf Limited det snakkes om her er en 16V-G60 håndbygget av VW motorsport i 1989. Det ble kun bygget 71 stykker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg