Gå til innhold

frontfanger fra buthne

Ranger emnet


larsmx5

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...
Originally posted by Åge

De lyktene får du for 350,- $.

Kjøp deg dempere. Langt viktigere det nå nor du skal begyne å kjøre fort. Kommer fort opp i 200 nå og da blir det ikke morro med sprettbil.

 

Jeg kjøpte faktisk sånne lykter til min gamle MX5 fra Dealer Alternative , men de er ikke E merket og derfor ikke lovlige. Passform på delene var heller ikke akkurat noe å skryte av. Jeg har derimot hørt at det er ett firma i Tyskland som leverer konvertering til noen gamle Celica (?) lykter som man får TUV papirer på. Lykten er da firkantet, men har halve profilen i forhold til standard.

 

BTW; Lars .....

 

Fronten er helt rå. Kjøp den først. Jeg kan jo i samme farten nevne at MX5`n ble levert med henholdsvis Showa og Bilstein dempere orginalt, begge er gass dempere av meget høy kvalitet. Jeg vet om mange som har kjøpt seg nye orginal dempere fremfor å gå på Koni. Jeg hadde selv 40mm H&R og Gule Koni, men fant aldri frem til den balansen jeg ville ha med mine 205/40-17" hjul.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gringo

 

Jeg kjøpte faktisk sånne lykter til min gamle MX5 fra Dealer Alternative , men de er ikke E merket og derfor ikke lovlige. Passform på delene var heller ikke akkurat noe å skryte av. Jeg har derimot hørt at det er ett firma i Tyskland som leverer konvertering til noen gamle Celica (?) lykter som man får TUV papirer på. Lykten er da firkantet, men har halve profilen i forhold til standard.

 

BTW; Lars .....

 

Fronten er helt rå. Kjøp den først. Jeg kan jo i samme farten nevne at MX5`n ble levert med henholdsvis Showa og Bilstein dempere orginalt, begge er gass dempere av meget høy kvalitet. Jeg vet om mange som har kjøpt seg nye orginal dempere fremfor å gå på Koni. Jeg hadde selv 40mm H&R og Gule Koni, men fant aldri frem til den balansen jeg ville ha med mine 205/40-17" hjul.

Så kjørte du den vel ikke så veldig hardt heller da. Du var jo ikke så veldig høy i hatten når jeg var ute å prøvekjørte den. Hadde aldrig hatt sånt turtall på den sa du jo.

En helt annen ting er at du kan ikke sammenligne en orginal mx-5 med en med turbo. Jeg har prøvd den aktuelle bilen og ville aldri kjørt denne hardt med turbo. Den ville jo sprette av veien som den var. Kjøp dempere.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

Så kjørte du den vel ikke så veldig hardt heller da. Du var jo ikke så veldig høy i hatten når jeg var ute å prøvekjørte den. Hadde aldrig hatt sånt turtall på den sa du jo.

En helt annen ting er at du kan ikke sammenligne en orginal mx-5 med en med turbo. Jeg har prøvd den aktuelle bilen og ville aldri kjørt denne hardt med turbo. Den ville jo sprette av veien som den var. Kjøp dempere.

 

Hehehehe, verden er liten. Var det du som kjøpte den eller en av de som var og så på den ? Eller er jeg helt på bærtur.... ?

 

BTW; maks turtall er ingen forutsetning for ikke å kjøre fort. Og ikke var den orginal heller ..... turbo power var det ikke, men den gikk jo godt ;)

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gringo

 

Hehehehe, verden er liten. Var det du som kjøpte den eller en av de som var og så på den ? Eller er jeg helt på bærtur.... ?

 

BTW; maks turtall er ingen forutsetning for ikke å kjøre fort. Og ikke var den orginal heller ..... turbo power var det ikke, men den gikk jo godt ;)

Var jeg som var hos deg hele natta for å kjøpe den ja. Var noe trøtt på vei hjem og trangt ble det også.

Har du ikke prøvd en turbo miata har du gått glipp av noe. Den jeg kjøpte av deg gikk sikkelig dårlig selv iforhold til turbo med bare 0,4 i trykk. Lader nå 1,2. Det funker:D. Du får møte meg i drammen eller strømme en gang jeg er der så skal du få prøve.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

Var jeg som var hos deg hele natta for å kjøpe den ja. Var noe trøtt på vei hjem og trangt ble det også.

Har du ikke prøvd en turbo miata har du gått glipp av noe. Den jeg kjøpte av deg gikk sikkelig dårlig selv iforhold til turbo med bare 0,4 i trykk. Lader nå 1,2. Det funker:D. Du får møte meg i drammen eller strømme en gang jeg er der så skal du få prøve.

 

HAHAHA, så det er deg ja, så gøy :D Har du satt snelle på gamle bilen min kanskje ? Hehe, jeg drømte mye om å sette på presse, men pengene strakk jo aldri til :( Jeg sitter gjerne på en tur ja ;)

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by larsmx5

detteer også en fet front til mx'n (bilen til han som har den første fronten)

 

Den sorte der var tøffest synes jeg da, men den røde var også meget tøff.

07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;)

94 Audi RS2

77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++

98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser

08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gringo

 

HAHAHA, så det er deg ja, så gøy :D Har du satt snelle på gamle bilen min kanskje ? Hehe, jeg drømte mye om å sette på presse, men pengene strakk jo aldri til :( Jeg sitter gjerne på en tur ja ;)

Nei solgte den på våren etter jeg kjøpte den men han som kjøpte den av meg har den enda og han har kjøpt koplett FM2 kitt fra DLRALT.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by Dee Jay

Larsmx5; du har ikke tilfeldigvis kjørt i stykker frontfangeren din i det siste? Jeg så en helt lik mx-5 kjørende nedover mot ikea på furuset med en knust fanger.....

 

Nei det er ikke meg, det er mange som har sett den bilen og tror det er bilen min....

1992 skyline R32

1994 s13 gpsports driftebil

 

x1992 mazda mx5 turbo

x1991 nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår